مشروح اخبار


» حذف دفترچه های تامین اجتماعی تا پایان سال در کهگیلویه و بویراحمد/جزییات



مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت:مراکز سرپایی ما در حال حاضر در دو شیفت صبح و عصر مشغول فعالیت هستند و خدماتی که ما در این مراکز ارائه می دهیم خدمات ۱۰۰ درصد رایگان است.


به گزارش راک نیوز " دکتر پیام اکبری عنوان کرد :بنا به تصمیمات گرفته شده دفترچه از سال ۹۶  در مراکز مدیریت درمان تامین اجتماعی حذف شده است.

اکبری ادامه داد : فرد بیمه شده صرفا با ارائه کد ملی خدمات را دریافت می کند و نیازی به ارائه دفترچه ندارد،بیمه شده تامین اجتماعی در هر کجای کشور که به مراکر مراجعه نمایند، با کد ملی خدمات درمانی را از مراکز ملکی تامین اجتماعی دریافت می کند.

وی در ادامه افزود:حذف دفترچه های درمانی از آذرماه ۹۷ در مراکز طرف قرارداد ما شروع و ما نیز امیدواریم تا پایان سال در تمام مراکز استان عملیاتی شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با رد احتمال هرگونه سو استفاده از روش حذف دفترچه عنوان کرد: سیستم های موجود در مراکز درمان تامین اجتماعی هوشمند هستند و سرور این سیستم ها در اختیار سازمان بوده و اطلاعات درمان در سیستم مرکزی سازمان شامل مراجعه به پزشک و ارجاع از طریق پزشک به داروخانه قابل کنترل است.

پیام اکبری در ادامه ضمن انتقاد از سایر سازمان های بیمه گر گفت: سیر مراجعات، تناسب دارو و خدمات متناسب با مراجعه همه قابل پیگیری هستند؛ اما تنها مشکلی که در این زمینه وجود دارد این هست که سایر سازمان های بیمه گر و وزارت بهداشت در حال حاضر اراده محکمی جهت انجام این نوع کار ندارند، به همین دلیل این کار ممکن است خیلی خوب اجرا نشود.

اکبری اظهار کرد: وقتی ما می توانیم در این کار موفق عمل کنیم که زیرساخت های وزارت بهداشت، بیمه سلامت و نیرو های مسلح و سایر بیمه های تجاری به صورت هماهنگ عمل کنند و لازمه این کار نیز “صدور کارت سلامت” است. به نظرم تا کارت سلامت در جامعه جایگزین دفترچه نشود و نظام سلامت ما بر اساس کارت سلامت شکل نگیرد.

وی در ادامه به تاریخچه درمان تامین اجتماعی اشاره گرد و اظهار داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۷۱ مدیریت درمان تامین اجتماعی شروع به کار و ارائه خدمت به مردم عزیز هم استانی نمود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان در پاسخ به این سوال که آیا مدیریت درمان در زمان انقلاب چایگاهی در سازمان داشت جواب داد :خیر ، نداشتیم. به همین سهم درمان به وزارت بهداری داده می شد. آنچه که تشکیلات درمان دراستان دارد؛ همه متعلق به انقلاب هستند و پیرو این مصوب قانونی بوده که قبل از این در صحبت هایم به آن اشاره شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان با بیان اینکه در تامین اجتماعی دو نوع درمان وجود دارد  تاکید کرد : درمان غیر مستقیم را اگر بخواهیم خلاصه توضیح بدهیم اینکه در این نوع درمان، ما عهده دار خرید خدمت از مراکز درمانی هستیم. مراکز درمانی دولتی، خصوصی و دانشگاهی که ارائه دهنده خدمات درمانی در بخش سرپایی، بستری، کلینیکی و پاراکلینیکی هستند و ما خرید خدمت آنها را برای بیمه شدگان تامین اجتماعی انجام می دهیم.

پیام اکبری اضافه کرد: واحدی که خدمات درمان مستقیم را در سطح استان انجام می دهد، دفتر اسناد پزشکی است که در واقع تمام مراکز در سطح استان بالغ بر ۳۰۸ مرکز در حال حاضر هستند.

بنا به ادعای اکبری تقریبا تمامی مراکز درمان استان طرف قرارداد تامین اجتماعی هست که در این زمینه می گوید:  بیمارستان ها، مراکز جراحی محدود، کلینیک ها؛ دی کلینیک ها، آزمایشگاه ها، رادیولوژی، پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشک مجموعا شامل ۳۰۸ مورد در سطح استان هستند که طرف قرارداد ما هستند و خرید خدمت آنها را در درمان غیر مستقیم صورت می گیرد .

وی اضافه کرد: این را هم خدمت شما بگویم که در مراکز طرف قرار داد، بالغ بر ۶۰ درصد اعتبارات استانی حوزه درمان صرف خرید خدمت می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان در ادامه به نرخ تعرفه پرداخت تامین اجتماعی در خدمات درمانی اشاره کرد و گفت: در مراکز طرف قرارداد، بر اساس تعرفه دولتی ۷۰ درصد سهم خدمات درمانی را پرداخت می کنیم. در بخش سرپایی ۳۰ درصد در بخش بستری ۹۰ درصد هزینه های درمانی را ما پرداخت می کنیم و ۱۰ درصد فرانشیز بیمه شده داریم.

پیام اکبری در خصوص درمان مستقیم عنوان کرد: بخش دوم فعالیت ما در استان که به دلیل ارائه خدمات رایگان به مردم خیلی برجسته تر هست درمان مستقیم است.

اکبری خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک بیمارستان و یک پلی کلینیک در یاسوج، یک پلی کلینک در گچساران و یک درمانگاه تخصصی در دهدشت داریم که روزانه بالغ بر ۹ هزار مورد مراجعه به مراکز سرپایی دارند که این مراجعات به واحد های کلینیک و پاراکلینیک است.

اکبری در خصوص نوع خدمات ارائه ده در مراکز ملکی تامین اجتماعی (درمان مستقیم ) گفت : در مراکز ملکی خود در حال حاضر خدمات پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک، رادیولوژی، آزمایشگاه تزریقات، پانسمان و تزریقات، داروخانه، اسپیرومتری، مامایی، آندوسکوپی، اکو، تست ورزش و فیزیوتراپی در یاسوج، برای بیمه شدگان به صورت رایگان ارائه می دهیم.



تاریخ انتشار : 24 بهمن 1397 14:40



» اخبار مرتبط:

  • افزایش 11.5برابری بیمه شدگان و مراکز ارایه خدمات تامین اجتماعی در کهگیلویه ...
  • انتصاب یک پزشک خانم در کهگیلویه + عکس
  • سومین دفتر کارگزاری رسمی سازمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در دهدشت ...
  • بیش از 70 درصد خدمات اداره تامین اجتماعی گچساران به ‌صورت غیر حضوری ارایه م ...
  • ماهانه 250 میلیارد ریال برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ه ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler