مشروح اخبار


» انتقال مصدوم ۴۰ ساله سقوط از ارتفاع توسط بالگرد اورژانس 115یاسوج +عکس



مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از امدادرسانی اورژانس هوایی یاسوج به سقوط مرد ۴۰ ساله از ارتفاع در مناطق محروم و صعب العبور کوهستانی  دیشموک خبر داد.

به گزارش راک نیوز از یاسوج وب نقل از روابط عمومی اورژانس استان؛ جلال پور فرد در خصوص امدادرسانی اورژانس هوایی به این مصدوم سقوط از ارتفاع شش متری در کوههای دیشموک افزود:  این امداد رسانی امروز پنجشنبه ۲ اسفندماه ۹۷ انجام گرفت که بلافاصله باهماهنگی های لازم از طرف eoc دانشگاه علوم پزشکی و پزشک مشاور ۱۱۵( دکتر ابراهیمی) بالگرد اورژانس به محل اعزام شد.
پوران فرد تصریح کرد: بنا به اطلاعات کسب شده طی تماس امداد خواه فردی در روستای آینه بازار مهتاب، از مناطق محروم و صعب العبور وکوهستانی دیشموک  که جهت چراگاه گوسفندان خود به کوه رفته بود به علت لیز خوردن  بر روی یخ در ارتفاع ۶ متری دچار مولتیپل تروما از جمله درد و ترومای شدید در ستون فقرات و ران راست شده بود که امکان حرکت وی وجود  نداشت.
رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اذعان کرد:  این مصدوم ۴۲ ساله بعد از ارائه خدمات پزشکی توسط کادر درمانی اورژانس هوایی یاسوج  به نام های حمید براتی و اسحاق ولدی و همچنین کادر باتجربه پروازی آقایان شاه نظری و آقامیری توانستند مصدوم را به  یاسوج انتقال و از آنجا توسط کد شهری به بیمارستان انتقال دهند.
جلال پوران فرد در ادامه این خبر ضمن اشاره به خدمات اورژانس زمینی توسط  فرشتگان سپید پوش در طول سال ابراز کرد: امروز با اعلام خبری مبنی بر وجود بیمار 45 ساله ای در شهر یاسوج (درمانگاه شبانه روزی مهر) که دچار تشنج شده بود بلافاصله اورژانس شهری به محل اعزام شد .
رئیس اوژانس  ۱۱۵ استان افزود: با اقدام به موقع دکتر فریدونی از پرسنل شاغل ستاد هدایت در درمانگاه شبانه روزی و همکاری دوتکنسین اورژانس شهری با انجام  کارهای پزشکی لازم از جمله باز کردن راه هوایی و اکسیژن رسانی مناسب و اقدامات مناسب دیگر بیمار را از مرگ حتمی نجات دادند.
وی خاطرنشان کرد: بیمار با شرایط خوب به بیمارستان انتقال داده شد.



تاریخ انتشار : 3 اسفند 1397 00:05



» اخبار مرتبط:

  • پرواز اورژانس هوایی یاسوج به منطقه صعب العبور رود ریش بخش دیشموک/۱۲ مصدوم د ...
  • نجات جان دو خانم باردار در دهدشت و دیشموک توسط اورژانس هوایی
  • نجات بیمار لنده ای توسط بالگرد اورژانس هوایی گچساران+جزییات
  • حمله خرس به مرد 55 ساله در لنده/امدادرسانی اورژانس هوایی
  • نجات جان زن باردار توسط اورژانس هوایی در کهگیلویه و بویراحمد/جزییات
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler