مشروح اخبار


» پروفسور سمیعی در یک نگاه



پرفسور سمیعی استاد و جراح برتر مغز و اعصاب جهان که از افتخارات ایران زمین محسوب شده و دارای گنجینه های علمی بسیار موفقیت آمیز است.

راک نیوز - پرفسور سمیعی در سال 1316 در تهران متولد شد پس از پایان تحصیلات تکمیلی متوسطه راهی کشور آلمان گردید و تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشکده پزشکی شهر ما نیز به پایان رساند، سپس به تحصیل در زمینه جراحی مغز و اعصاب در همین دانشکده پرداخت و در سال 1349 به اخذ درجه تخصص نایل آمد در همان سال و زمانی که 32 سال داشت کار خود را به عنوان استادیار و معاون بخش جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه ما نیز آغاز و یک سال بعد درجه استادی را در شاخه جراحی مغز و اعصاب دریافت کرد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پرفسور سمیعی در سال 1316 در تهران متولد شد پس از پایان تحصیلات تکمیلی متوسطه راهی کشور آلمان گردید و تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشکده پزشکی شهر ما نیز به پایان رساند، سپس به تحصیل در زمینه جراحی مغز و اعصاب در همین دانشکده پرداخت و در سال 1349 به اخذ درجه تخصص نایل آمد در همان سال و زمانی که 32 سال داشت کار خود را به عنوان استادیار و معاون بخش جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه ما نیز آغاز و یک سال بعد درجه استادی را در شاخه جراحی مغز و اعصاب دریافت کرد .

در سال 1356 ریاست بخش جراحی بیمارستان هانوفر آلمان را بر عهده گرفت و تا سال 1382 ( تا زمان بازنشستگی) در این سمت باقی ماند در سال 1367 وی کرسی ریاست جراحی مغز و اعصاب را در دانشگاه هانوفر آلمان پذیرفت.

بنا براین گزارش؛پرفسور سمیعی از سال 1382 ریاست بخش جراحی مغز و اعصاب  بیمارستان هانوفر و مدرسه پزشکی دانشگاه هانوفر را همزمان بر عهده داشته است در سال 1382 ریاست بخش ریاست بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان ها نوفر و مدرسه پزشکی دانشگاه هانوفر را همزمان بر عهده داشته است .در سال 1379 اقدام به تاسیس انستیتو بین المللی علوم اعصاب ENI در شهر هانوفر نمود .

در سال 1389 بنیان انستیتو بین المللی علوم اعصاب ایران ENI در تهران به ریاست پرفسور سمیعی پایه گذاری شد. پرفسور سمیعی تلاش گسترده ای را در جهت آموزش جراحان مغز و اعصاب در سرتاسر دنیا انجام داده است از سال 1350 ، وی دوره های سالیانه یا دوسالانه ای در زمینه جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه مانیز برگزار نمود و در سال 1359 اولین دوره آموزشی در زمینه جراحی مغز را در هانوفر برپا داشت.

بنا براین گزارش؛ایشان با انتشار 17 جلد کتاب در زمینه جراحی مغز و اعصاب و بیش از 500 مقاله علمی در طی فعالیت های بی شمار علمی خود عضویت افتخاری آکادمی های ملی دانش پزشکی و انجمن های جراحی مغز و اعصاب ملی و بین المللی را داشته و همچنین جوائز ملی و بین المللی و مدال های متعددی را دریافت نموده است .ریاست انجمن های بسیاری از جمله انجمن جراحان مغز و اعصاب آلمان، انجمن جراحان قاعده جمجمه، انجمن آلمانی جراحی پلاستیک و ترمیمی و ریاست فدراسیون جهانی جامعه های مغز و اعصاب WFNS (1376-1380) را بر عهده داشته است که در سال 1390 از طریق این فدراسیون به عنوان سفیر سلامتی برای آفریقا انتخاب شده و پروژه آفریقا 100 را ایجاد نمود.در سال 1381 کنگره انجمن بین المللی جراحان مغز و اعصاب مجید سمیعی به ابتکار شاگردان ایشان از سراسر دنیا ایجاد شد که بسیاری از این شاگردان پست های کلیدی جراحی مغز و اعصاب را در کشورهایشان برعهده دارند.

مجموعه ای گرانبها از سال های تلاش این پزشک برجسته شامل مدال نوبل اهدایی توسط موسسه کارولینکا، مدال فدراسیون جهانی جامعه جراحان مغز و اعصاب استرالیا 2001 مدال اهدایی توسط جمهوری فدرال آلمان 1988 و جام اهدایی توسط دانشگاه هاروارد آمریکا 2006 گوشه ای ار موفقیت های این دانشمند برجسته ایرانی که به پاس داشت بی وقفه اهدا شده و نشانی از تاثیری است که وی بر جهان هم عصر خود گذاشته است.




تاریخ انتشار : 18 مهر 1391 01:13



» اخبار مرتبط:

  • رابطه بین خروپف‌ و هوش کودکان!
  • ریاضیدان زن ایرانی، برنده جایزه جهانی انجمن ریاضی آمریکا شد
  • 4000بیمار در بیمارستان بهشتی یاسوج جراحی شدند
  • مدادی درداخل مغز کودک 2ساله+تصاویر
  • خطرلخته‌شدن خون درافرادی که صبحانه نمیخورند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler