مشروح اخبار


» مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سهم اشتغالزایی واحدهای صنعتی، 4هزار و835 نفر است



مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد توسعه صنعت وتجهیز شهرکهای صنعتی را عامل مهمی در تقویت اقتصاد جوامع دانست و گفت: سهم اشتغالزایی واحدهای صنعتی به بهرداری رسیدۀ استان، 4هزار و835 نفر است.


به گزارش خبرنگار راک نیوز در کهگیلویه و بویراحمد، سید هاشم موسوی عنوان کرد: با بهره گیری از ظرفیتهای موجود و واگذاری نواحی و شهرکهای صنعتی به سرمایه گذاران و تامین زیرساخت ها می توان زمینه رشد و توسعه استان را مهیا کرد. وی، نقش صنعت در بهبود معیشت، رفاه اجتماعی و اقتصادی را کلیدی توصیف کرد و اظهار داشت: بدون توجه به صنعت، توسعه متوازن و همه جانبه امکانپذیرنخواهد شد. موسوی مساحت کل اراضی در اختیار شهرک های صنعتی را یک هزار و539 هکتار ذکر کرد که یک هزار و 384 هکتار آن دارای سند تفکیکی است و گفت: از این میزان 606هکتار آن در اختیار واحدهای صنعتی و778 هکتار در فاز عملیاتی است.
وی بیان کرد: باقیمانده زمین قابل واگذاری440 هکتار و تعداد واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی نیز 645 واحد است. مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تصریح کرد: تعداد 21 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دراین استان وجود دارد که 14شهرک دارای زمین و۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری است. موسوی با بیان اینکه 14واحدهای دارای سند ثبتی و 12واحدهای دارای سند تفکیکی است، افزود: تا کنون 166هکتار زمین درقالب 803 قرارداد در شهرک های صنعتی استان به سرمایه گذاران واگذار شده است. وی با اشاره به اینکه 313 واحد صنعتی در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان به بهره برداری رسیده است که 193 واحد فعال و 120 واحد غیر فعال هستند، اظهار داشت: 406 واحد صنعتی در حال ساخت هستند که زمینۀ اشتغالزایی برای 2هزار و 821 نفر را فراهم خواهند کرد.
مزایای ایجاد احداث تصفیه خانه های فاضلاب در شهرک های صنعتی
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان، کنترل آلایندگی، کمک به مسایل زیست محیطی، کمک به توسعه پایدار و کاهش بار آلایندگی واحدهای صنعتی را از جمله مزایای ایجاد احداث تصفیه خانه های فاضلاب در شهرک های صنعتی برشمرد وعنوان کرد: درحال حاضر160هزار متر مکعب در روز تصفیه خانه فاضلاب در شهرک ها و نواحی صنعتی استان ظرفیت سازی شده است. وی اضافه کرد: درحال حاضریک تصفیه خانه فاضلاب درشهرکهای صنعتی استان وجود دارد. موسوی با اشاره به اینکه 7شهرک صنعتی استان از نعمت گاز برخوردارند، گفت: ۴ شهرک و ناحیه صنعتی با پیشرفت بالای ۹۰ درصد در آستانه اتصال به شبکه گازهستند. وی تعداد شهرکهای برخوردار از خطوط تلفن ثابت را 9 شهرک عنوان کرد و اظهارداشت:12شهرک و ناحیه صنعتی درکهگیلویه وبویراحمد ازشبکه لوله کشی آب برخوردارند که ظرفیت این آب 200 لیتر برثانیه است.

راه اندازی مجدد 86 واحد صنعتی راکد وغیرفعال
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان با بیان اینکه 13شهرک و ناحیه صنعتی استان دارای برق هستند، یادآور شد:میزان ظرفیت برق این شهرکها و نواحی 952مگاوات است. وی در ادامه تعداد مجتمع كارگاههای كوچک احداث شده توسط شركت شهرکهای صنعتی استان را 27 مجتمع و مجتمع کارگاهی به بهره برداری رسیده را 12 مجتمع برشمرد و افزود: درحوزۀ حمایتهای نرم افزاری صنایع کوچک و متوسط و در راستای ارتقای علمی و توانمندسازی و مهارت افزائی مدیران و شاغلين واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها ونواحی صنعتی استان به 6هزار و77نفر آموزش های لازم ومتناسب ارائه شد. این مسئول در ادامه از راه اندازی مجدد 86 واحد صنعتی راکد وغیرفعال دراستان خبرداد و اظهارداشت: 13 خوشه کسب و کار در این استان با هدف استفاده از مدل توسعه‌ای خوشه‌های کسب و کار، حمایت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی شناسایی شده ویک خوشه نیز درحال پیاده سازی است.موسوی یادآور شد: تاکنون316 واحد از ذینفعان و واحدهای تولیدی و صنعتی با حمایت شرکت شهرکهای صنعتی استان درنمایشگاههای مختلف حضور پیدا کرده اند که این فصل های حمایتی برای صنایع کوچک و متوسط متنوع و با توجه به نیاز روز آنها برنامه ریزی و پیگیری می شود که به فصل های حمایتی تورصنعتی، پایانامه، پژوهش و مطالعات حوزه تولید ،تهیه fs، اخذ برند و نشان تجاری، توسعه بازار، پذیرش و اعزام هیات های تجاری و استفاده مدل های نوین توسعه ای شبکه ای، spx ها، استارتاپ‌ها و مجموعه های دانش بنیان و سایر فعالیتهای تکمیل کننده و تسهیل کننده می باشد.



تاریخ انتشار : 18 اسفند 1397 20:20



» اخبار مرتبط:

  • اعطای مشوقهای ویژه برای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی دهدشت 2
  • 16 واحدصنعتی درکهگیلویه وبویر احمد به چرخه تولید بازگشت
  • راه اندازی دومین کلینیک سیار مشاوره کسب و کار در شهرکهای صنعتی کهگیلویه و ب ...
  • فعالیت 4 شهرک و ناحیه صنعتی در گچساران و باشت/ ایجاد زیر ساخت مشوق اصلی سرم ...
  • مجتمع تفریحی، خدماتی و رفاهی "خان احمد" گچساران کلنگ زنی شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler