مشروح اخبار


» زمین‌های مصادره شده در زمان پهلوی به مردم بازمی‌گردد



رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه امام فرمودند آنچه طاغوت از اموال جمع‌آوری کرده باید به صاحبان آن برگردد، گفت: رهبری دستور دادند بنیاد اسناد این املاک را تهیه کند و به همان‌هایی که در دست آن‌ها هست بدهد.

به گزارش راک نیوز به نقل از  فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی در مراسم اهدای هشتاد هزارمین سند املاک علوی اظهار داشت: رضاخان فاسد در قضایای بنیاد پهلوی خیانت‌های زیادی به مردم کرد، املاک را به زور از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مردم می‌گرفتند، سیر هم نمی‌شدند. فساد دربار زیاد بود، شاه، خانواده‌اش و اطرافیانش همگی به فساد شدید آلوده بودند.
وی افزود: طاغوت جشن ۲۵۰۰ ساله را راه انداخت که فقط هزینه پذیرایی آن جشن ۳۰ میلیون دلار می‌شد. غذا از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رستورانی در پاریس به همراه گارسون با هواپیما به شیراز می‌آوردند؛ جشن هنر شیراز افتضاح بزرگ شاه بود. در ماه مبارک رمضان مقابل مردم روزه‌دار شیراز در خیابان زند زن و مرد خارجی را به هم آمیختند تا مثلاً طریقه تقرب جنسی را به مردم بیاموزند!
رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اوایل پیروزی انقلاب امام(ره) فرمودند آنچه طاغوت از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اموال جمع‌آوری کرده است باید به صاحبان آن برگردد و صرف مستضعفان شود که بعدا بنیاد علوی تشکیل شد. آن هایی که در این املاک مستقر بودند هیچ سندی نداشتند، چند ده مورد نامه از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سوی متصرفان این املاک به دفتر رهبری آمد که رهبری فرمودند؛ بنیاد اسناد این املاک را تهیه کند و به همان‌هایی که در دست آن‌ها هست بدهد.
گلپایگانی اضافه کرد: در همین راستا بنیاد مستضعفان هیئتی برای شناسایی مالکان اراضی تشکیل داد، اسناد تهیه شد و ثبت اسناد هم همکاری کرد تا این مهم انجام شود.
به گفته وی، تاکنون ۷۷ هزار سند در این حوزه به دست مردم رسیده است و امروز ۳۰۰۰ سند دیگر هم اهدا می‌شود که اغلب بلاعوض است.
واگذاری ۸۰ هزار سند اراضی علوی از سال ۹۲
گفتنی است، از سال ۹۱ تاکنون ۸۰ هزار و ۴۸ فقره اراضی علوی به مساحت ۲۲۶ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۴۷۱ مترمربع و به ارزش یک هزار و 593 میلیارد تومان به مستضعفان واگذار شده است.
بنا بر این گزارش، املاک علوی به املاکی گفته می‌شود که قبل از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انقلاب توسط خاندان پهلوی به زور از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مردم گرفته شده بود و پس از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انقلاب اسلامی در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و تا سال ۸۳ به تدریج به مردم واگذار شد؛ از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سال ۸۳ تا ۹۱ این واگذاری متوقف می‌شود تا اینکه در سال ۹۰ آیین‌نامه‌ای در هیئت امنای بنیاد مستضعفان به تصویب می‌رسد و طی آن واگذاری املاک بر اساس شرایط ملک و فرد به صورت رایگان یا تا ۹۰ درصد تخفیف آغاز می‌شود.
لازم به ذکر است، کارگروهی در این باره با حضور نمایندگان دفتر مقام معظم رهبری تشکیل می‌شود که بازدید میدانی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این املاک انجام می‌شود و در سال ۹۱ کلیات موضوع تصویب و از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سال ۹۲ واگذاری املاک علوی بر اساس شرایط جدید آغاز می‌شود.
خدمت‌رسانی یکسان بنیاد مستضعفان به هموطنان شیعه و سنی در همین زمینه، محمد سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ همه نقاط ایران اعم از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شیعه و سنی برای خدمت‌گزاری توسط بنیاد یکسان است.
وی افزود:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سال ۹۳ مقام معظم رهبری به من حکم دادند و در آن حکم مواردی را مطرح کردند که من تلاش کردم آن را در قالب شش سرفصل دنبال کنم که از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آن جمله می‌توان به خارج کردن یک منطقه محروم از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محرومیت و سپس محرومیت‌زدایی منطقه بعدی، به‌کارگیری جوانان مستعد و ارزشی در بنیاد، توجه به امور ارزشی در بنیاد و مدیریت بهتر فعالیت‌های اقتصادی در بنیاد اشاره کرد.
رئیس بنیاد مستضعفان با تأکید بر این‌که آباد کردن مناطق مورد تأکید رهبری در دستورکار بنیاد است، گفت: ما ابتدا منطقه قلعه‌گنج را انتخاب کردیم، به شهادت مسئولان استان کرمان امروز نرخ بیکاری در این استان از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۲۷ درصد به ۱۲ درصد کاهش یافته است و مردم در قلعه‌گنج امیدوارانه زندگی می‌کنند.سعیدی‌کیا با بیان این‌که سال آینده این محرومیت‌زدایی را به ۱۴ نقطه تعمیم می‌دهیم، گفت: پس از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قلعه‌گنج، لنده در کهگیلویه و بویراحمد، چالدران در آذربایجان غربی، ملکشاهی در ایلام، زهک و قصر قند در سیستان و بلوچستان، سروآباد در کردستان، لارک و احمدی کوشا در هرمزگان و گرمی در اردبیل آغاز شد و مراغه تپه را هم به آن اضافه می‌کنیم.



تاریخ انتشار : 20 اسفند 1397 00:46



» اخبار مرتبط:

  • حکم شلاق و زند‌‌‌ان فروشند‌‌‌ه گوشت الاغ د‌‌‌ر قائمیه کازرون قطعی شد‌‌‌
  • شوخی یک روزنامه با نمایندگان مجلس: کاش استاند‌ار ما عوض شد‌ه بود‌
  • تکذیب بازداشت فرمانده سابق نیروی انتظامی
  • برج‌سازی‌علی‌دایی در گران‌ترین نقطه‌تهران
  • کوه‌پیمایی صبحگاهی مقام‌معظم رهبری
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler