مشروح اخبار


» جزئیاتی از دومین سیل شیراز +عکس




 

دوشنبه حدود ساعت 10:45 دقیقه صبح بود که سیل ویرانگری در محدوده دروازه قران شیراز جاری شد تا در کسری از ثانیه هر آنچه در مسیرخود بود با خودش ببرد و بجایش غم واندوه بر دل هموطنان برجای گذارد.

دقایقی بعد فیلم وتصاویری پا به فضای مجازی گذاشت که از عمق فاجعه خبر می داد ؛ خودروهایی که چون تکه چوبی بر روی سطح آب به سمت پایین دست شناور بودند و ساعت ها بعد صفحه تلخ سیل، آمار اولیه ای بود که از تعداد جان باختگان ومصدومان سیل حکایت داشت.

درحالیکه کسی از هویت جان باختگان و مجروحان ناشی از سیل خبر نداشت اما احتمال اینکه در میان آنها مسافران نوروزی باشند زیاد بنظر می رسید.

آمار پلکانی سرانجام منتج شد به19 کشته و بیش از 100نفر مصدوم بعلاوه خودروهای داغون شده ، منازل مسکونی تسخیرشده توسط سیلاب، بخشی از خسارت سیلاب جاری شده در منطقه دروازه قران ، محله سعدی ومناطق پایین دست در شیراز بود.

 

درحالیکه در ساعات منتهی به غروب و رو به تاریکی رفتن هوا هشدارهای ستادهای بحران و هواشناسی از وقوع مجدد چنین سیل وسیلابی خبر می داد ، درهمان لحظات شیراز را یک سیل عاطفی و انسانی در برگرفت .

برخلاف سیلاب که در یک محدوده شهر روی داده بود ، سیل مهمان نوازی مردم شیراز سراسرکلان شهر شیراز را در بر گرفت .

سیلی که بجا ی گل آلودی و ویرانگری بوی نوع دوستی می دادومردانگی شیرازی ها . بسرعت تصاویری در فضای مجازی منتشر شد از شهروندان شیرازی که آماده واگذاری منزل و ویلای خود بصورت رایگان دراختیار مسافران ومهمانان نوروزی هستند.

رستوران ها ، رانندگان اسنپ ،تعمیرکاران خودور و تعمیرگاه های موبایل از دیگر طیف های شیرازی بودند که در سیل مهربانی خود از دیگری سبقت می گرفتند.

این تصویر یکی از نمونه های آمادگی برای میزبانی از مهمانان نوروزی بود.


جزئیاتی از دومین سیل شیراز +عکس

بر روی پلاکارد شماره تماس آقای جمشیدی درج شده که هم رستورانش غذا ی رایگان می داد و هم خانه اش را برای مسافران نوروزی مهیا نمود.

دم به دم تلفنش بوق مشغول می خورد و پیام" لطفا منتظر باشید" تا اینکه پس از چند بار تماس به خبرنگار راک نیوز می گوید کاری نکردم جز وظیفه انسانی ام .

جمشیدی می گوید: همه دوستان وبستگانم اعلام آمادگی کردند و منازلشان را برای اسکان مسافران نوروزی در شرایط بارانی دراختیارگذاشتند.

امثال جمشیدی در شیراز کم نبود ، آقای پارسایی از دیگر افرادی بود که به خبرنگار راک نیوز گفت :حسینه دشمن زیاری های مقیم شیراز در بیست متری مسلم ابن عقیل آماده اسکان مسافران نوروزی است.

البته شیرازی هابا آگهی منازل خود در فضای مجازی برای اطلاع رسانی از هر ابزاری استفاده کردند تا نکند مهمانی در شهر علم وادب در باران و خطر سیل بدون سرپناه شب را به صبح برساند ، اگرچه ستادبحران و بقیه نهادها در خدمت رسانی به مسافران در شرایط بحرانی شیراز سنگ تمام گذاشتند و با تدراک محل امن و توزیع غذای گرم توانستند سیل مهربانی خویش را بسمت مهمانان این شهر روانه کنند.

بهرحال اگرچه سیل اولیه خسارات جبران ناپذیری چون جان باختن تعدادی ا زهموطنانمان را بهمراه داشت اما بی شک مهرورز و نوع دوستی هموطنان شیرازی چون سیلی خروشان همه مهمانان شهر را در برگرفت تا خاطره این سیل برای همیشه در خاطر مسافران نوروزی و مهمانان شیراز بماند نشان به نشان که در گفتگو با رسانه ها قدردان مهمان نوازی مردم شیراز بودند.

سخن آخر اینکه آرزو کنیم چون سیل ویرانگر صبح دوشنبه را هیچ هموطنی تجربه نکند اما سیل مهرورزی در این سرزمین بادلیل یا بی دلیل هرگزتمامی نداشته باشد .



تاریخ انتشار : 6 فروردین 1398 23:57



» اخبار مرتبط:

  • مسافران نوروزی در اماکن سرپوشیده گچساران اسکان یافتند
  • آماده سازی376 کلاس درس گچساران برای اسکان مسافران نوروزی در تعطیلات نوروز 9 ...
  • خبرویژه مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برای مسافران نوروزی: اقامت ...
  • خبرویژه مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برای مسافران نوروزی: اقامت ...
  • غافلگيري مهمانان نوروزي با نخستين بارش بهاري در شيراز
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler