مشروح اخبار


» لبخند بلادشاپور با تدبیر ایرج



مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

سید نعمت اله رشیدی فرد
در روزهای فوران خبرهای بد ، در نوروز سیل زده ، در روزهای مهجوریت و مظلومیت کهگیلویه سخن گفتن از خبرهای خوب به نظر می رسد بیراه باشد اما شبهای شعر بلادشاپور روشنی بخش بافت قدیم شد ، همان بافتی که از جور زمانه کمرش خم شد .

بافت زخم خورده شاهد و ناظر تلاش فرزندان صادقش برای التیام زخم هایش می باشد.شش سالگی شب های شعر بلادشاپور تدبیر ایرج برای لبخند و دمیدن روح در کالبد خسته ی بلادشاپور است .

سخنان شیرین فرزندان در دست ساخته ی هنری پدران آشتی کنان پسران با پدران بود تا روح پدران امیدوار به تلاش فرزندان برای التیام زخم مام وطن باشد...تلاش های ایرج و ایرج ها ققنوس وار در پی بازگشت عزت به کهگیلویه هستند.

شب شعر بیش از آنکه نماد شعری باشد ، روایتی است از تلاش فرزندان بلادشتپور برای تزریق امید ، امید به دهدشت مظلوم و مهجور ، امید به رونق کاروانسرا ، امید به گذر دوباره ی شهروندان از شار تا شهر ... به احیای دوباره ی تاقدیس و ناودیس های کمانی ، همان قوسی که کمان روزگار خمش کرد.

در روزهایی که سین سیل روزگار خیلی ها را سیاه کرده شب های شعر  تسکینی بود بر روح بلاشاپور تا عید را در زیر آوار مهجوریت سپری نکند اگر چه جسمش آوار شد.

شعر زبان مشترکی بود که شهروندان دهدشتی را با سلایق و دیدگاههای گوناگون زیر یک سقف جمع کرد و در زیر رنگین سلایق و دیدگاهها چتر ِ روشن ِ شعر بر سر داشتند.واپسین کلام اینکه چراغ اول ۹۸ با استقبال بی نظیر شهروندان کهگیلویه چشم روشنی بود به روح خسته و تن زخمی بلادشاپور تا امیدآفرین ِ بهار ساختن باشد بعد از زخم ِ زمستان. همه و همه ی این تلاش ها مدیون مرد فرهنگی و فرهیخته ی دیارمان دکتر کاظمی جو ریاست اداره ارشاد کهگیلویه است.

درود ایرج کاظمی جو عزیز ؛ به بودنت افتخار میکنیم...



تاریخ انتشار : 11 فروردین 1398 01:30



» اخبار مرتبط:

  • ششمین دوره شب های شعر بلادشاپور در دهدشت برگزار می شود+پوستر
  • فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد: بلادشاپور کهگیلویه پاتوق معتادان شده ...
  • اقدام فرهنگی سازمان مردم نهاد بلادشاپور در روز سیزده بدر/تصاویر
  • شبی بیاد ماندنی در پنجمین دوره شب های شعر بلادشاپور/گزارش تصویری
  • پایگاه پژوهشی بلادشاپور در شهر دهدشت افتتاح شد+جزییات بیشتر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler