مشروح اخبار


» تقاضای جمعی از فعالان اجتماعی برای معرفی مسببان حوادث روی داده در سیل شیراز



در روزهای پایانی سال اگرچه گرانی های افسار گسیخته انگیزه ای برای استقبال از عید برجای نگذاشته بود اما خبر سیل در گلستان ومازندران خاطر هموطنان را مکدر نمود درحالیکه تعطیلات نوروز پنجمین روز تعطیلی را هنوز به ظهر نرسانده بود ، سیل ویرانگری در دروازه قران شیراز ناباورانه اما شبیه فیلم های هالیوودی بیشترین حوادث تاریخی شیراز را در طول چند دهه گذاشته رقم زد.

سیلی که در کم ترین زمان ممکن چون تاراج قوم مغول آمد ، جان گرفت ،مصدوم کرد وکلی تخریب و ویرانی بجای گذاشت و رفت.


 

هنوز آمار دقیقی از جان باختگان تلفات انسانی سیل در دسترس نبود که مقایسه دو دهه دروازه قران در شبکه های اجتماعی نوک پیکان مقصر اصلی را به سمت شهردار اویل دهه هشتاد شیراز نشانه رفت.

فارغ از این، نوع دوستی  شیرازی ها در پسا سیل آنقدر به دل همه نشست  که  گل ولای نشسته بر فرش و بالین ساکنان محله سعدی شیرازنتوانست نگاه چشماها رابه خسارت برجا مانده از سیل  متوجه خویش کند.

در لابه لای ستایش هموطنان از مهمان نوازی شیرازی ها از مهمانان نوروزی درگیر با سیل و فراگیر شدن سیل در لرستان و خوزستان بنظر می رسد آنچه در شیراز روی داده  روالی را طی می کرد تادر پوشه ای آرشیوی  جای بگیرد و از نگاه برخی که قصور مدیریتی آنها در ضعف زیرساختی وکنترلی سیل بی تاثیر نبوده به ضرب المثل " نه خانی آمده ونه خانی رفته ".بدل شود

 

 

اما طیفی از فعالین اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی استان فارس با صدور شکوائیه ای که در شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی منتشر شده و اتفاقا حمایت چندین تن از نمایندگان مجلس را بهمراه داشته از قوه محترم قضائیه خواستند تا برخورد با عاملان و مسببان را شناسایی و سیر قانونی در حق آنها اعمال گردد.

تهیه کنندگان این بیانیه و شکوائیه که مطالبه ها آنها عمومی می باشد متذکر شدند که آنها این خواسته خود را فرای هرنوع تفکر فراجناحی مطرح نمودند و برسر مطالبه مردم شیراز و جان باختگان این حادثه تا معرفی عاملان سهل انگاری در بروز حادثه از پیگیری های خود دست نخواهند کشید .

دربخشی از این بیانیه آمده است :تقاضا داریم با تشکیل تیم کارشناسی تخصصی متشکل از اساتید دانشگاهی و مجریان متخصص مجرب ملی و کشوری، (و نَه کارشناسان و مشاوران درون سازمانی خود سازمانهای و اشخاص در مظان اتهام) جهت کارشناسی و تعیین هرنوع قصور و کوتاهی دیروز یا امروز، با کشف واقعیت ماجرا و دلایل چرایی وقوع این حادثه جنایت‌بار و کوتاهی هر شخص یا اشخاصی، نتیجه حاصله را به مقامات ذیصلاح قضایی و نظارتی و عموم مردم، ارایه دهند.

شتاب در اعلام نظریه کارشناسی شورای شهر در بررسی موضوع سیل آنقدر تعجب برانگیزبرای افکار عمومی است که هنوز نمی دانند سرنوشت آن سنگ بزرگ در بالای دروازه که پس از سیل راه به شبکه های اجتماعی باز کرده بود در پاس کاری های اداری به کجا رسیده است؟

اگرچه دادستان محترم به موضوع در اولین ساعات پس از حادثه ورود کرده وخبرهایی از احضار برخی افراد مرتبط دراین زمینه رسانه ای شده است اما به نظر میرسد نه نظر کارشناسی شورای شهر توانست افکار عمومی را قانع کند ونه مطالبه عمومی تا رسیدن به نتیجه در گیر و دار مسائل روزمره به فراموشی سپرده خواهد ،چراکه بعداز دو هفته که از سیل شیراز می گذرد هنوز رد پای ویرانی های سیل بر زندگی مردم محله سعدی جاخوش کرده است و بسادگی این مطالبه قابلیت فراموشی ندارد.

 



تاریخ انتشار : 22 فروردین 1398 11:58



» اخبار مرتبط:

  • پایان بارندگی ها در شیراز/تشییع جان باختگان سیل
  • جزئیاتی از دومین سیل شیراز +عکس
  • وقتی رسانه ها به جامعه آدرس غلط میدهند !/نگاه متفاوت به حضور هدایت خواه و ر ...
  • نماینده شیراز :دادگاه ویژه برای شناسایی همه عاملان کهریزک برگزار شود/ عذرخو ...
  • دادستانی به جد پیگیر قضایی و کارشناسی حادثه تیراندازی یاسوج است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler