مشروح اخبار


» شرایط ویژه بانک کشاورزی برای کشاورزان دارای معوقات /تقسیط معوقات بانکی کشاورزان از۱ تا ۵ سال



مدیر شعب بانک کشاورزی استان با اشاره به شرایط ویژه بانک کشاورزی استان برای کشاورزان دارای معوقات بانکی گفت: کشاورزانی که در پرداخت اقساط خود دچار مشکل شده اند با پرداخت ۲۰ درصد از بدهی خود می توانند از ۱ تا ۵سال معوقات خود را تقسیط نمایند .


به گزارش راک نیوز؛ بهنام فرح بخش افزود: بانک کشاورزی استان در حال حاضر ۲۰۰۰ میلیارد ریال مطالبات معوق دارد که اگر این مبلغ وصول شود، ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دیگر نیز می توانیم پرداخت نماییم و پرداخت تسهیلات این بانک به حدود ۸۰۰۰میلیارد ریال خواهد رسید که به نوبه خود اثر شگرفی در بخش کشاورزی استان و رونق تولیدات کشاورزی خواهد داشت.

 

وی با اشاره به مهم ترین فعالیت های بانک کشاورزی استان در سال ۹۷ اظهار کرد: اصلی ترین رسالت بانک کشاورزی حمایت از تولید و اشتغال در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی وابسته به آن است.

 

مدیر شعب بانک کشاورزی در استان کهگیلویه وبویراحمد افزود : بانک کشاورزی بعنوان بانک عامل سازمان های حمایتی در زمینه نوسازی مسکن روستایی و شهری زلزله زدگان و توزیع تسهیلات مربوط به کمیته امداد ،بنیاد مسکن و بنیاد شهید فعالیت دارد .

 

فرح بخش افزود: مجموع تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی ۶۴۴۹ میلیارد ریال بوده که ۲۳۱۰ میلیارد ریال از محل وجوه و ۴۱۳۹ میلیارد از منابع داخلی تامین شده است و تعداد ۲۱۱۲۷ کشاورز از این تسهیلات بهره مند گردیده اند .

 

فرح بخش با بیان اینکه بانک کشاورزی بیشترین پرداخت را در زمینه اشتغال روستایی داشته است، عنوان کرد: بیش از ۱۰۳۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی توسط این بانک پرداخت شده است ، به طوری که بانک کشاورزی با جذب بیش از ۸۰ درصد اعتبار اشتغال روستایی رتبه اول را در استان در این زمینه دارد .

 

فرح بخش یاد اور شد: بر اساس رتبه بندی به عمل آمده در بحث پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی ، بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه هشتم را در بین بانکهای کشاورزی کشور دارد.

 

وی عنوان کرد: در حوزه بیمه در سال ۹۷-۹۶ نسبت به سال قبل از آن پرداخت غرامت ها رشد ۵/۱ برابری داشته است.

 

فرح بخش یاداور شد: کل حق بیمه دریافتی از بیمه گذاران در سال زراعی ۹۷-۹۶ حدود ۸۹ میلیارد ریال بوده در حالیکه مبلغ کل غرامت مصوب شده بیش از ۲۹۱ میلیارد ریال میباشد و از این میزان غرامت مصوب شده مبلغ ۸۸ میلیارد ریال آن پرداخت شده ، مبلغ ۸۲ میلیارد ریال آن تهاتر شده و مبلغ ۱۲۱ میلیارد ریال آن در حال پیگیری جهت پرداخت به بیمه گذاران می باشد.

 

وی گفت: کشاورزان می توانند جهت بیمه محصولات کشاورزی برای سال زراعی ۹۸ – ۹۷ از محل طلبشان از صندوق بیمه حق بیمه های سال جاری خود را تهاتر نمایند .

 

فرح بخش از بیمه محصولات کشاورزی به عنوان چتر حمایتی کشاورزان نام برد و گفت: امیداوریم که پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه در استان داشته باشیم.

 

وی بیمه محصولات کشاورزی را امری لازم عنوان کرد و گفت: این موضوع مانند سایر مولفه‌های کشاورزی که در زمینه کاشت، داشت و برداشت وجود دارد باید مد نظر کشاورزان قرار گیرد.

 

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کل حق بیمه دریافتی بابت بیمه محصولات کشاورزی استان در سال ۹۷ – ۹۸ تا کنون ۲۶۳ میلیارد ریال است که حق بیمه سهم بیمه گذار ۹۹ میلیار د ریال و حق بیمه دولت ۱۶۴ میلیارد ریال میباشد.

 

وی گفت: با توجه به ظرفیت هایی که در استان در حوزه های مختلف کشاورزی وجود دارد نیاز است که کلیه فعالین در بخش کشاورزی منابع خود را برای حمایت بیشتر از تولید و اشتغال در بانک کشاورزی متمرکز کنند.

 

گفت‌وگو از ربیعی



تاریخ انتشار : 22 فروردین 1398 17:56



» اخبار مرتبط:

  • ۱۶۰میلیاردریال تسهیلات اشتغالزایی به نهاد های حمایتی
  • 2567 طرح اشتغال کهگیلویه و بویراحمد در کارا ثبت شد
  • پرداخت 229 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج توسط بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحم ...
  • شهرستان گچساران سالانه 100 هزار تن محصول کشاورزی تولید می کند.
  • وام‌ 20 میلیونی برای کشاورزان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler