مشروح اخبار


» تقدیر از برگزیدگان اولین مسابقه المان های شهری یاسوج



 در جشن روز جوان  که با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهریاسوج، تعدادی از اعضاء انجمن معماران و شهرسازان، کارکنان شهرداری، مردم و تعدادی از جوانان برگزار گردید از برگزیدگان اولین مسابقه المان های شهری یاسوج تقدیر شد.


 به گزارش خبرنگار راک نیوز،شهردار یاسوج ضمن خیر مقدم و تبریک  روز جوان گفت: جوانان با ظرفیت و پتانسیل بالایی که دارند می توانند در عرصه های مختلف ایفای نقش کنند و باید به آنان فرصت داد.

نستهن مقدم افزود: توسعه پایدار شهری رویدادی جهانی است که در سال 1390 در کمیسیون محیط زیست مصوب شد و نقش جوانان را درعرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیط زیست مصوب کردند و به تبع این تصمیم  مهم ما نیز باید زمینه را برای فعالیت و ایفای نقش جوانان مهیا کنیم.

وی گفت: خانواده و جامعه باید جوانان را بشناسند و به  نیازهای آنان پی ببرند و در جهت رسیدن به این هدف گام بردارند و برنامه ریزی بلند مدت داشته باشند، لذا با ایجاد برنامه های فرهنگی، ورزشی و ... ضمن اعتماد به آنان، فرصت رشدشان رانیز فراهم کنیم .

 مقدم ضمن اشاره به مسابقه ی شهر پاک که در اوایل حضور خود در شهرداری به صورت ملی انجام داد گفت: در این برنامه از ایده و نظرات جوانان استفاده شد و بسیار با استقبال خوبی روبرو بود .

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز درفراخوان عمومی و کشوری که اعلام شد جوانان فرهیخته و با استعدادی از سراسر کشور شرکت کردند و از برگزیدگان آنها تقدیر می شود.

شهردار یاسوج بیان کرد: بالغ بر 140 اثر به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد که با حضور کارشناسان و صاحب نظران آثار برتر انتخاب شد.

رئیس شورای شهر یاسوج نیز در این برنامه با تبریک روز جوان گفت: بخش مهمی از جمعیت کشور ما جوان هستند که ظرفیت و فرصت مغتنمی برای توسعه است.

کیوان آشنا بیان کرد: یکی از نیازهای شهر یاسوج توجه به سیما و منظر شهری است که در همین راستا مسابقه المان های شهری برگزار شد.

وی افزود: شورای شهر یاسوج و شهرداری در این دوره توجه ویژه ای به مباحث زیباسازی خواهد داشت.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر یاسوج در این برنامه گفت: زمانی به سیمای معقول شهری میرسیم که  سه اصل کالبد؛ محتوا و معنا در المانها و شهرسازی توجه شود.  

فرشاد نگین تاجی در این جلسه ضمن تبریک روز جوان و خوش آمد گویی به همه حاضرین و تقدیر از برگزیدگان المان های شهری گفت: یکی از رویکردهای شهردار و شورای شهر یاسوج ، تشکیل کمیته فنی و مهندسی سیما  و منظر جهت زیبا سازی طراحی نو در شهر یاسوج بود و اولین گام این کمیته طراحی و انجام المان مرتبط با فرهنگ و سنت شهر یاسوج بود.

نماینده شورای شهر در کمیته سیما و منظر شهرداری خطاب به طراحان و شرکت کنندگان، گفت: اشکالاتی به طرح ها وارد بود چرا که در طراحی المان باید آیتم هایی را رعایت نمود از جمله اینکه به فرهنگ جامعه، سنت و مدرنیته  شهر یا محل نصب المان توجه داشته باشند. المان باید احساس تعلق را در افراد جامعه ایجاد کند و فرد بتواند ارتباط برقرار نماید. 

وی در ادامه ضمن اعلام شفافیت در انجام مراحل و انتخاب برگزیدگان، روند کار را اینگونه توضیح داد: پس از تصمیم کمیته، فراخوان ملی اعلام شد و از شهرها و استان های مختلف آثاری به دبیرخانه ارسال شد و با کد گذاری  آنها توسط 12 نفرداور که  از مهندسان،  معماران و شهرسازان متخصص استان بودند بررسی و بر اساس آیتم های تخصصی امتیاز منفک داده شد و طرح ها معرفی شدند.

نگین تاجی افزود: درهر رویدادی بخصوص معماری باید از سه اصل کالبد ظاهری ، محتوا و معنا استفاده شود ولی متاسفانه در شهر یاسوج و شهرهای در حال توسعه تهی از این موضوع هستند و اگر هم باشد منفک از یکدیگر صورت گرفته است و زمانی می توانیم به سیمای معقولی در سیما و منظر شهرمان برسیم که این سه آیتم در کنار هم لحاظ شده باشند.

عضوشورای شهر یاسوج گفت: مقرر شد حوزه سازمان پارک های  شهرداری یاسوج  با برگزیدگان المان ها قرارداد اجرای طرح ها را در شهر یاسوج به انچام برسانند تا در آینده ای نزدیک شاهد زیبا سازی شهرمان باشیم.

 در این مراسم که با اجرای نمایش ظنز هنرمندان استانی و خوانندگی یکی از هنرمندان استانی همراه بود از مسعود خوبانی جانباز شیمیایی عضو شورای شهر یاسوج و 17 نفر از جانبازان شاغل در شهرداری یاسوج تجلیل شد که خوبانی هدیه خود را به دو نفر از کارگران شهرداری تقدیم کرد.

در پایان نیز از آقایان امید سجادیان، اسد اسلامی نژاد و خانم مینا محفوظی که رتبه های اول تا سوم این مسابقه را کسب کردند و همچنین آقایان امیر منصوری دانشور، یاسر لقمانی منش و نوید دانایی ببا اهدا لوح و جوایز نقدی تقدیر شد.

 




تاریخ انتشار : 31 فروردین 1398 18:10



» اخبار مرتبط:

  • سیمای زیبای شهر منتظران مسافران نوروزی در یاسوج +عکس
  • یاسوج مهاجر پذیر ترین شهر کشور است/خدمات دهی شهرداری به ۲۴۰۰۰۰نفر
  • انتصاب در شهرداری یاسوج/جزییات
  • به مناسبت سالروز فتح خرمشهر؛ مانورآمادگی سازمان ها و مدیریت های شهرداری یاس ...
  • به همت شهرداری ؛همایش پیاده‌روی بانوان در شهر یاسوج برگزار شد+تصاویر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler