مشروح اخبار


» بزرگترین رویداد فرهنگی کشور با مدیریت دکتر قادر آشنا



آشنا: "خواندن، توانستن است" شعار امسال نمایشگاه کتاب/شفافیت محور همه فعالیت ها  / 30 کشور دنیا در نمایشگاه کتاب مشارکت دارند


به گزارش راک نیوز "نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور از مهمترین و شاخص ترین رخدادهای فرهنگی کشور به شمار می آید که به جهت مشارکت سایر کشورهای دنیا در این نمایشگاه ، از وجه خاص بین المللی برخورد  است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال با انتخاب دکتر قادر آشنا فرزند شایسته استان کهگیلویه وبویراحمد که از آزادگان سرافراز 8 سال دفاع مقدس است در رأس موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران این اعتماد را در ایشان دید که این مسئولیت مهم، سنگین و حساس را به وی واگذار کند تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این آزمون مهم سربلند بیرون آید.

دکتر قادر آشنا که در یک دهه اخیر همواره از نیروهای کارآمد و مؤثر وزارت ارشاد بوده است و مسئولیت های مهم و کلیدی را تجربه کرده است امروز بیش از آنکه به عنوان یک مدیر موفق و با تجربه می باشد، اعتماد،پاک دستی و شفافیت او  همواره نگاه مسئولین ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به او معطوف کرده است.

آشنا،  در این نشست  خبری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عنوان کرد: در آغاز کار یک جهت گیری‌هایی را ترسیم کرده و با شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران در میان گذاشتیم و هر آنچه که در این نمایشگاه جاری است از نظر شورای سیاست‌گذاری به تصویب رسیده و تاکید این شورا نیز به هم‌گرایی هم‌سو و همدلانه تمامی اعضا بنا شده‌است.
 
وی با تأکید بر بحث صرفه‌جویی در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار کرد: با شرایط حال حاضر کشور رویکرد صرفه‌جویانه و کاهش هزینه‌ها با حفظ کیفیت آثار صورت گرفته است. نمایشگاه سال گذشته حدود ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شده بود که ما امسال با این رویکرد سعی بر کاهش هزینه تا رقم 15 میلیارد را داریم.

آشنا ضمن اشاره به همکاری مناسب و موثر شهرداری تهران با سازمان‌های مربوطه تاکید کرد: شهرداری تهران مثل شورای شهر با سازمان‌های مربوطه همکاری موثری داشته و هیچ مشکلی برای برپایی نمایشگاه در مصلی بوجود نیامده است.

وی افزود: ما در بحث برپایی نمایشگاه دو اولویت مهم را مد نظر قرار داده‌ایم؛ ابتدا اینکه تمامی بخش‌های نمایشگاه با توجه به فصل بهار و باران در سطح مسقف بنا شود و تنها بخش که نتوانستیم در مکان مسقف قرار دهیم،‌ بخش دانشگاهی بود. البته تمامی بخش‌ها از لحاظ ایمنی و مساحت کار در شرایط آبرومندانه‌ای قرار دارند.

آشنا با تاکید بر بحث رفاه مخاطبان در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خاطرنشان کرد: در این دوره از برپایی نمایشگاه تلاش شده است که مکان‌هایی برای استراحتگاه مخاطبان فراهم شود تا تمامی قشرهای بازدید کننده از نمایشگاه اوقات خوبی را سپری کنند.

قائم مقام سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به حضور پررنگ کشورهای خارجی در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: امسال ۳۰ کشور میهمان ما هستند و مهمان ویژه در بخش بین‌الملل نیز کشور چین است. ما در بخش برنامه‌های فرهنگی چند سرفصل مهم را در نظر گرفته‌ایم که عبارتند از: توجه به بحث نشر و هر آنچه که در این حوزه وجود دارد، بحث موضع‌گیری آمریکا نسبت به سپاه پاسداران است و آسیب‌ها و موانع موجود این رخداد در سطح جهانی، بحث مقاومت،‌ سیل و آسیب‌های موجود و کمک به سیل‌زدگان، بحث حماسه ملت ایران از جمله این موارد هستند.

آشنا در پاسخ به این سوال که درآمد حاصل از تبلیغات نمایشگاه در طول سال صرف می‌شد و این اعتراضاتی را داشت، افزود: هزینه‌ای که دریافت می‌کردند انجمن صرف می‌کرد و نمایشگاه در آن دخیل نبود، اما امسال این مسیر را شفاف کرده‌ایم، تا بدانیم درآمد هر بخشی چه میزان است، وقتی هزینه‌ می‌کنیم دخل و خرج مشخص شود تا کسی دلخور نباشد.

قائم مقام نمایشگاه کتاب خاطر نشان کرد: در بخش بیرونی مزایده گذاشتیم سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون از سوی نفر برنده مزایده پول به حساب موسسه واریز شد، اما بخش داخلی دو بار مزایده گذاشتیم تعدادی که آمدند به حدنصاب نرسیدند،‌ فرمت دیگری طراحی شد تا انجمن‌ها هم بتوانند مشارکت داشته باشند، اما شرط آن است که پول به حساب متمرکز واریز شود تا خرج کرد آن مشخص باشد.



تاریخ انتشار : 1 اردیبهشت 1398 18:31



» اخبار مرتبط:

  • فرزند شایسته ایل بهمئی مدیرعامل جدید موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران انتخاب ...
  • نمایشگاه بزرگ کتاب کهگیلویه و بویراحمد بهمن ماه برپا می شود
  • تحقق عدالت فرهنگی رویکرد اصلی برگزاری نمایشگاه های کتاب در استانهاست
  • معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویر ...
  • «حریم سلطان»، «عشق ممنوعه» و سفیر گرجستان در نمایشگاه کتاب!
  • » اشتراک گزاری خبر