مشروح اخبار


» گمنامی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اوج خوشنامی



آنچه امروزه سبب هیمنه ساختار اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی ایران شده ماحصل تلاش بی‌وقفه سربازان گمنام امام عصر(عج) در داخل کشور است.


 

 

به گزارش راک نیوز از مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد؛ کشف هرگونه توطئه خرابکاری، براندازانه و پيشگيری از اقدامات ضدامنيتی، تلاش برای کسب و پرورش اطلاعات امنیتی و اطلاعات خارجی، حفاظت و کسب اطلاعات ضد جاسوسی، ضد تروریسم و به دست آوردن آگاهی‌‌های لازم از وضعیت دشمنان داخلی و خارجی کشور اسلامی ایران، تنها گوشه‌ای از تلاش و شاهکارهای سربازان گمنام امام زمان(عج) در کشور است.

سربازان گمنام امام زمان(عج) از جمله مدافعان واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌ها و آرمان‌های واقعی آن هستند .شب و روز، داخل کشور و خارج کشور، محدوده مرکزی شهرها و دورافتاده‌ترین مناطق محروم روستاها برایشان فرقی ندارد و همیشه در حال رصد تمامی تحرکات دشمنان در حوزه‌هایی همچون جنگ نرم و جنگ سخت هستند.

سربازان گمنام امام زمان(عج)، کسانی که نمی‌خوابند تا بخوابیم؛ شهید می‌شوند تا زندگی کنیم.

به اذعان همه، امنیت و آرامشی که در کشورحاکم است در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(ع) در وجب به وجب خاک مقدس ایران اسلامی است و تاریخ پرافتخار حوزه امنیتی کشور نشان داده که این افراد تحت فرمان دستگاه‌های مربوطه و دوشادوش مردم از هیچ تلاشی برای عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، دریغ نکرده و این امر را مهم‌ترین وظیفه خود قلمداد می‌کنند.

این روزها نام "سربازان گمنام امام عصر" برای همه واژه‌ای نام‌آشناست که شاید سالانه فقط یک بار با انعکاس تصاویر، ویدئوها، اخبار و حواشی داغ دنیا این نام به طور اساسی به گوش ما برسد، و در اصل ما از بطن موضوع و وظایف اصلی و حتی شاهکارهای این سربازان وطنی غافل باشیم، لکن به بهانه فرا رسیدن هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) بهانه‌ای یافتیم تا کمی بیشتر درخصوص این لشکر بی‌ادعا بدانیم تا بلکه بتوانیم شایسته‌تر مشقت این دلاورمردان بیدار را درک کرده و به تصویر بکشیم.

در عصر حاضر و در این اوضاع نابسامان امنیت در مناطق مختلف جهان اگر کشور ما همچنان از گزند و حیله‌های شیطانی و شوم دشمنان اسلامی مصون مانده است باید به صراحت گفت که همه ما این نعمت بزرگ را مدیون و وامدار افرادی هستیم که هم‌اکنون "سربازان گمنام امام زمان(عج)" نام گرفته‌اند و چه زیبنده است این نام برای مدافعانی همواره بیدار و بی‌ادعا.

اگر کشور ما در این مقطع از عصر حاضر از بهترین نیروهای نظامی، امنیتی، لشکری، دفاعی برخوردار بوده این فقط در سایه تلاش نیروهایی فداکار و جان به کف رقم خورده است که در ازای این همه مجاهدت فقط نام سرباز بر آنها تعلق گرفته، چرا که در کشور ما همه ملت این نام عظیم را عجین شده با دفاع و جنگ می‌انگاریم، اما اینها کافی نیستند برای یک عمر تلاش، یک عمر مجاهدت، یک عمر فداکاری و جانفشانی.

بسیاری از ناموران، بزرگان و مراجع در طول تاریخ به عظمت شان و جایگاه سربازان گمنام امام عصر(عج) اشاره‌ای داشته و تلاش آنها در راستای برقراری امنیت در کشور را مجاهدتی بس والا عنوان کرده‌اند که از این میان معمار کبیر انقلاب اسلامی در توصیف جایگاه این سربازان می‌فرمایند: "سربازان گمنام ما نام و نشان نمی‌خواهند".

رهبر معظم انقلاب  نیز بارها و بارها تاکیدات بسیاری بر پاسداشت مقام شامخ سربازان گمنام امام زمان(عج) داشته و فرموده‌اند که آرامش و امنیت جامعه مرهون سربازان گمنامی است که دائم در جهاد فی سبیل ‌الله‌اند.

خدا را شاکریم که ما را به نعمت برخورداری از الهی‌ترین سربازان و مجاهدان فی سبیل الله متنعم کرده و امروز ما در سایه ایثار آنها در امنیت کامل به سر برده و استکبار در حسرت ناامن کردن کشور ما نقره داغ شده است.

شکرگزاریم که استکبار و دشمن اسلامی هربار که خواست سریالی از ناامنی‌ها را در ایران شکل داده و ما را به سرنوشت کشورهای ناامن همسایه دچار سازد، با تلاش مردم آگاه و نیروهای خدوم امنیتی، نظامی و دفاعی دست از پا درازتر به خانه بازگشته و به ضعف و ناکارآمدی خود در مقابل ابرقدرت اسلامی روز دنیا، جمهوری اسلامی ایران اذعان و اعتراف کند.

امروزه برقراری امنیت جزو مهمترین وظایف حکومت‌ها است، به نحوی که در کشورهایی که کوچک سازی دولت جزو اصول اولیه به شمار می‌آید، هنوز حوزه‌های امنیتی جزو کا‌ر ‌ویژه‌ حاکمیت قلمداد می‌شود و یکی از اساسی‌ترین جایگاه‌ها در ساختار امنیتی یک کشور، از آنِ نهاد اطلاعاتی است.

رهبر معظم انقلاب نیز چندی پیش آزادی و امنیت را دو نعمت بزرگی معرفی کردند که وقتی انسان آنها را از دست بدهد، قدر آنها را می‌فهمد.

بر همین اساس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و عدم وجود تشکیلاتی منسجم، قانون تشکیل وزارت اطلاعات در 29 اردیبهشت ماه سال 1362 در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید.

در قانون تشکیل این وزارت آمده است: "به منظور کشف و پرورش اطلاعات امنیتی و اطلاعات خارجی و حفاظت اطلاعات و ضدجاسوسی و بدست آوردن آگاهی‌های لازم از وضعیت دشمنان داخلی و خارجی جهت پیشگیری و مقابله با توطئه‌های آنان علیه انقلاب اسلامی، کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌شود".

اما در این میان امروزه افرادی که اداره این وزارت را بر عهده دارند به صورت جهادی در راه حفظ امنیت و افشای اطلاعات داخلی می‌کوشند، در اصل سربازان گمنام امام زمان (عج) جزو اصلی‌ترین نیروهایی هستند که وظیفه تامین امنیت کشور را بر عهده دارند. تلاش‌های آنها اکثر مواقع به علت ملاحظاتی که وجود دارد، از نظرها دور می‌ماند و فعالیت‌هایشان نیز چون خودشان گمنام است. در طول حدود 5 سال گذشته بخش‌هایی از اقدامات وزارت اطلاعات که بازخورد بین‌المللی داشت، نمود پیدا کرد.

دستگیری عبدالمالک ریگی شرور شرق کشور، رهاسازی حشمت‌الله عطارزاده دیپلمات ایرانی به گروگان گرفته شده در پیشاور پاکستان، نفوذ در کانون ضد انقلاب با پروژه الماسی برای فریب، شکست پروژه نفوذ امیر میرزایی حکمتی جاسوس سیا، دستگیری همزمان 15 جاسوس موساد، دستگیری اعضای تیم ترور دانشمندان هسته‌ای جزو پروژه‌های بزرگ رسانه‌ای شده وزارت اطلاعات در چند سال اخیر بود.

براساس این گزارش، در منطقه خاورمیانه باتوجه به اهمیت، موقعیت و شرایط خاص کشورهای منطقه مانند شرایط عراق، افغانستان، لبنان و سرزمین‌های اشغالی، سرویس‌های جاسوسی خارجی کشورهای مستکبر نظیرMI 6، CIA ، موساد و ... هر کدام فعالیت مضاعفی در این منطقه نسبت به سایر نقاط جهان دارند؛ علاوه بر آن همه این دستگاه‌های جاسوسی خارجی به جهت مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر همکاری می‌کنند. در این شرایط به اذعان تمامی کارشناسان، دستگاه اطلاعاتی ایران در میان سازمان‌های مشابه منطقه‌ای از درخششی ویژه از حیث عملکرد پیش‌رونده و نیز مقابله با تهدیدات امنیتی برخوردار است.

دستگیری عبدالمالک ریگی یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های اطلاعاتی و شاهکار ماموران اطلاعاتی کشورمان در اسفند سال 88 بود که این اقدام جسورانه سربازان امام زمان(عج) در واقع یکی از بزرگترین عملیات آنان در طول چند سال اخیر در حوزه امنیتی کشور بوده است. ریگی شرور شرق کشور در پناه لابی‌های سازمان ISIپاکستان، حمایت‌های سیاسی و مالی آمریکا و عربستان هیچ وقت گمان نمی‌کرد روزی در دام سرویس‌های اطلاعاتی ایران بیفتد.

حمله به یک پاسگاه نیروی انتظامی در نزدیکی شهر سراوان و دستگیری 9 نفر از نیروهای انتظامی کشورمان، بستن جاده زابل - زاهدان در منطقه تاسوکی و به شهادت رساندن 22 نفر از هموطنانمان،  انفجار بمب در یکی از مساجد شیعیان زاهدان و به شهادت رسیدن 25 نفر، بخشی از عملیات‌های تروریستی گروه ریگی بود.

آخرین عملیات تروریستی گروهک ریگی در مهرماه 1388 در منطقه سرباز، منجر به شهادت سردار نورعلی شوشتری، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه بیش از 42 نفر از شیوخ اهل سنت و مولوی‌های بلوچ شد.

اما توطئه‌های دشمن به همین جا ختم نمی‌شود و از آنجا می‌رسیم به کشف و انهدام پی در پی باندهای بزرگ و شبکه‌های قاچاق که توسط سربازان گمنام امام زمان و سیستم امنیتی و اطلاعاتی کشور انجام می‌شود.

اخیرا نیز بسیاری از این عملیات توطئه‌گرانه در داخل کشور انجام شده است که همه به صورت فوری و با زیرکی سربازان گمنام کشور به موفقیت نرسیده است که دستگیری اعضای داعش، انهدام شبکه بین المللی قاچاق مواد مخدر، فروپاشی باند بزرگ قاچاق سلاح و بسیاری دیگر از عملیاتهای امنیتی از نمونه این مجاهدت هاست.

لکن شهادت سربازان گمنام امام زمان(ع) در طول عملیات های امنیتی کشور نیز نباید کتمان شده و از نظرها دور باشد چرا که ما سالانه در طول عملیات های مختلف امنیتی و اطلاعاتی بسیاری از این سربازان و مجاهدان مسیر اسلام و انقلاب را به طور ناباورانه‌ای از دست می‌دهیم.

وقتی حرف از دفاع، امنیت و آسایش ملت در میان باشد اینکه چگونه و با چه سلاحی، چه کسی در مقابل دشمن می‌ایستد مهم نیست، بلکه تنها چیزی که در این میان از اهمیت بالایی برخوردار بوده "نیت جهاد" است که یقینا سربازان گمنام امام زمان(عج) با دفاع عاشقانه و غیرتمندانه خود علاوه بر پاداش اخروی یک پاداش بی‌بدیلی نیز دریافت خواهند کرد و آن هم پیوستن به خیل عظیم عاشقان و لشکر مخلص منتظران حضرت مهدی(عج) است.

زمانی که حرف از دفاع و امنیت به میان بیاید فکه، شلمچه، ماووت، سومار، مهران و طلائیه هیچ تفاوتی ندارند بلکه جنگیدن برای کشور سینه‌ای مالامال از عشق و ارادت می‌خواهد و موقعیت مکانی و زمانی در طول تاریخ برای هیچ یک از سربازان اسلامی و همچنین سربازان گمنام مهم نبوده و نیست.

هر حال وزارت اطلاعات در طول اين سی و اندی سال به خوبی نشان داده است كه وجودش تا چه حد ضروری بوده و می‌تواند به انقلاب اسلامی خدمت كند.

مجاهدت‌های خاموش و خالصانه سربازان گمنام امام زمان(عج) به دور از هرگونه ادعا و نامخواهی ادامه دارد و مردم همیشه در صحنه جمهوری اسلامی ایران، اخباری و گزارشاتی از خالصانه‌ترین دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و حفظ نظام و حریم مقدس ولایت را همچون گذشته می شنوند.

 



تاریخ انتشار : 4 اردیبهشت 1398 23:00



» اخبار مرتبط:

  • وزارت اطلاعات : دستگیری دیگر عناصر تروریست مرتبط با اقدام تروریستی چهارشنبه
  • انصراف 1500 جوان ایرانی ازپیوستن به داعش
  • 'سی سال مجاهدت های خاموش'
  • وزارت اطلاعات، ستون حصین و نامریی دیوار پراستحکام امنیت ملی
  • برگزاری مراسم روز سرباز گمنام در وزارت اطلاعات
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام