مشروح اخبار


» مسابقه‌هایی که روی آنتن تلویزیون، بخت‌آزمایی را ترویج می‌کنند!



رهبر معظم انقلاب امروز در آغاز هفته کار و کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران صنایع مختلف، کار جهادی و بی‌وقفه را از شرایط مهم رونق تولید و تحقق راهبرد عزت‌آفرین اقتصادی مقاومتی دانستند.

به گزارش راک نیوز از مرکز استان فارس؛  همچنین  رهبری در بخشی از سخنان خودشان به موضوع روش‌هایی شبیه به «بخت‌آزمایی» هم اشاره کردند. مقام معظم رهبری تأکید کردند: «توانایی‌های ملت ایران و جوانان پرتلاش و خوش استعداد میهن را بسیار فراتر از وضع فعلی است. باید فرهنگ کار و تولید و تلاش را ترویج دهیم و روحیه انتظار برای ثروت بادآورده را از بین ببریم و روش‌هایی شبیه بخت آزمایی را ترویج نکنیم که دستگاه‌های مختلف از جمله صدا و سیما باید متوجه این معنا باشند.»

روز گذشته آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به یک استفتا درباره شیوه انتخاب میهمان و اجرای یک مسابقه تلویزیونی نوشت: "بسمه‌تعالی ــ این کار قمار است و کسانی که شرکت می‌کنند مالک آن جوایز نمی‌شوند. همیشه موفق باشید". این استفتا در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشته است و برخی از دست‌اندرکاران این برنامه را به واکنش واداشته است.

آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین امروز نیز در جلسه خارج از فقه با تاکید دوباره بر این نکته گفت که این مساله نوعی بخت آزمایی و قمار است، سایر حضرات آقایان هم همین نظر را گفته‌اند و ما البته با صراحت بیشتری بیان کرده‌ایم.

به گزارش راک نیوز ؛ یکی از موضوعاتی که فارغ از موضوع اسپانسرها، تبلیغات و عدم نظارت در تلویزیون وجود دارد مسئله اپلیکشن‌ها و مسابقات تلویزیونی هم چالش‌برانگیز شده است. اصولاً چرا باید چنین جایزه‌هایی بدهند که راه کارکردن و کارآفرینی را به واسطه آن بسته می‌شود.

برخی از مخاطبان هم اشاره کردند که کار پسندیده‌ای نیست به جای تلاش و زحمت، فرد از صبح تا شب در این اپلیکیشن‌ها فعالیت کند تا به پول‌های هنگفتی برسد.

مردم انتقادهای دیگری هم داشتند که در این موقعیت سخت و شرایط اقتصادی، فقرا پای گیرنده‌های تلویزیون می‌نشینند و چنین فضاهایی را می‌بینند که اصلاً زیبنده نیست. چرا که فلسفه برنامه‌سازی و اجرای مسابقه، سرگرمی است و با بخت‌آزمایی تفاوت دارد.

 



تاریخ انتشار : 4 اردیبهشت 1398 23:15



» اخبار مرتبط:

  • اظهار نظر آیت‌الله مکارم شیرازی درباره واقعه دبیرستان غرب تهران؛کار فضای مج ...
  • رهبر معظم انقلاب: دشمن با تولید محتوای ضدعفت‌ و حیا، دنبال دریدن پرده‌ های ...
  • آیت الله جنتی زمان آزادی موسوی و کروبی را اعلام کرد
  • آیت‌الله مکارم شیرازی‌ :خدمات اینترنت پرسرعت همراه خلاف شرع و موازین اخلاق ...
  • توضیح شبکه 3 درباره پخش افتتاحیه جام‌جهانی !
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler