مشروح اخبار


» اختصاص بیش از 350 میلیاد ریال اعتبار از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده به روستاهای فاقد دهیاری و دارای دهیاری استان در سال 97



با پیگیری های انجام گرفته توسط استاندار محترم از طریق وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و هماهنگی با سایر استان ها و رایزنی هایی که با کمیسیون تلفیق بودجه انجام شد، در لایحه بودجه سال 1398 اصلاحات لازم انجام و انشاءاله اعتبارات خوبی در سال جاری به دهیاری ها اختصاص خواهد یافت.

به گزارش راک نیوز "سید خدادوست موسوی مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با اشاره به جمعیت روستایی استان که حدود 45 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد و همچنین تعداد قابل توجه دهیاری های استان به تعداد 601 دهیاری، این میزان بودجه اختصاصی را جهت اعتبارات هزینه ای و عمرانی دهیاریها   ناعادلانه و ناکافی دانست و اضافه نمود حدود 30 درصد اعتبار وصولی از این محل به روستاها تخصیص داده  می شود، که این میزان 350 میلیارد ریال بوده و سهم دهیاریها از این اعتبارات 250 میلیارد ریال و سهم روستاهای فاقد دهیاری 100 میلیارد ریال بوده است، در حالیکه جامعه روستایی 45 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد، از طرفی منابع درآمدی پایدار به دلیل عدم وجود واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و غیره در سطح روستا برای دهیاری ها وجود ندارد.

این در حالی است که در لایحه بودجه سال 1397 منابع قابل توجهی از اعتبارات دهیاری ها حذف و در ردیف های دیگر بودجه منظور و هزینه گردید.

لکن با پیگیری های انجام گرفته توسط استاندار محترم از طریق وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و هماهنگی با سایر استان ها و رایزنی هایی که با کمیسیون تلفیق بودجه انجام شد، در لایحه بودجه سال 1398 اصلاحات لازم انجام و انشاءاله اعتبارات خوبی در سال جاری به دهیاری ها اختصاص خواهد یافت.

ایشان با اشاره به اینکه دهیاری ها جزء نهادهای عمومی غیر دولتی و مستقل می باشد لذا دهیاران عزیز باید تدبیری جهت برقراری منابع درآمدی پایدار اتخاذ نمایند.

موسوی در ادامه به خسارات وارده در اثر بارندگی های اخیر اشاره نمود و افزود میزان خسارات وارده به بخش های زیربنایی و عمرانی دهیاری ها بالغ بر 411 میلیارد ریال برآورد شده که پس از جمع بندی به سازمان مدیریت بحران، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری جهت جبران خسارات وارده ارسال گردید.

وی در پایان اظهار داشت، با توجه به پیگیری های انجام گرفته هفته آینده هیأتی از دفتر توسعه روستایی ریاست جمهوری به منظور بازدید از مناطق سیل زده روستایی به استان سفر خواهند کرد.



تاریخ انتشار : 5 اردیبهشت 1398 12:40



» اخبار مرتبط:

  • 520 میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری های کهگیلویه و بویراحمد کمک شد
  • بیش از هزار میلیارد ریال به 22 طرح در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت
  • تلاش دولت در عمران و آبادانی روستاهای گچساران شتاب گرفته است
  • 530میلیارد در دولت یازدهم به دهیاری های کهگیلویه و بویراحمدپرداخت شد
  • موافقت وزارت کشور با تاسيس 57 دهياري در کهگيلويه و بويراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler