مشروح اخبار


» تاکید ویژه معاون فنی گمرک ایران به فراهم کردن اقدامات لازم برا ی ملاقات حضوری اربابان رجوع در گمرکات کشور



معاون امورگمرکی جمهوری اسلامی ایران که از دی ماه سال 97 این مسئولیت را برعهده گرفته است تلاش در رفع مشکلات واحدهای تولیدی و گفتگوی حضوری در محل این معاونت درجهت حل مشکلات قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راک نیوز ؛ مهرداد ارونقی معاون امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه ای خطاب به مدیران گمرکات کشور در راستای فراهم نمودن بستر گفتگو و مراجعه حضوری اربابان رجوع نوشت :امروزه وظایف و مأموریت گمرک جمهوری اسلامی ایران بسیار فراتر از وظایفی نظیر تأمین درآمد و حمایت از صنایع و تولیدات داخلی بوده و طیف وسیعی از الزامات ملی و بین المللی را شامل می شود.گمرک جمهوری اسلامی ایران با درک عمیق این موضوع و انتظارات به حقی که ذینفعان از جمله فعالان اقتصادی، مصرف کنندگان، تولیدکنندگان، تجار وبازرگانان، برای تسهیل و توسعه تجارت، اجرای سیاست های بازرگانی خارجی و حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دارد، برنامه های متعددی را پیگیری می کند.

 

اهداف کلان استراتژیک گمرک جمهوری اسلامی ایران حفاظت از سلامت و امنیت جامعه، حمایت از تولید ملی با گرایش افزایش توان رقابتی، جمع آوری مطلوب درآمد و ارتقای سطح رضایت مندی ذینفعان می باشد.

 

در راستای ارتقای سطح رضایت مندی ذینفعان، یکی از عواملی که در سرنوشت هر سازمانی اهمیت و ارزش اساسی دارد، کیفیت رابطه سازمان با افراد یا سازمان هایی است که با آن سروکار دارند.

 

بدون شک یکی از مهمترین وظایف مسئولین ایجاد ارتباطات دوسویه مردمی است. به لحاظ اهمیت غیرقابل انکار،رتباطات مردمی در میان سایر نقش های تعریف شده مسئولین، نمایان تر و بارز تر می باشد. در این ارتباط دوسویۀ چهره به چهره، اقناع و جلب رضایت ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، شناخت و رفع فوری برخی از مشکلات مراجعین وپاسخگویی صریح و شفاف از مباحثی است که مسئولین سازمان و ادارات می بایست مدنظر قرار دهند.

ضمن تشکر از اقدامات صورت پذیرفته در این راستا، شایسته است ترتیبی اتخاذ گردد تا در صورت درخواست مراجعین به گمرک مبنی بر ملاقات حضوری و بحث و بررسی درخصوص مباحث فنی و اختلافات پیش آمده فیمابین گمرک و صاحب کالا ، در اسرع وقت و کمافی السابق، اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرفته و اهتمام لازم در راستای رفع مشکلات مراجعین در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه بعمل آید.

همچنین لازم است در این راستا اطلاع رسانی مطلوب از سوی آن گمرک نیز انجام پذیرفته و با اعلام زمان ملاقات و ...مراتب از طریق تابلو اعلانات و ... اطلاع رسانی مطلوب گردد.

شایان ذکر است صاحبان کالا و مراجعین محترم چنانچه در ارتباط با شرح وظایف حوزه معاونت فنی و امورگمرکی و دفاتر ستادی زیرمجموعه (دفتر واردات و امور مناطق آزاد و ویژه؛ دفتر صادرات؛دفترتعیین تعرفه ؛ دفتر تعیین ارزش) مسائل و مشکلاتی داشته باشند که در پی مراجعه به گمرکات اجرایی یا دفاتر ستادی رفع نشده باشد می توانند ضمن هماهنگی با حوزة معاونت فنی و امورگمرکی

۰۲۱ ) نسبت به درخواست ملاقات حضوری با معاونت فنی و امورگمرکی اقدام - (شماره تلفن ۸۸۵۰۱۴۳۵نمایند. بدیهی است ملاقات با مراجعین و فعالان اقتصادی، در تمامی روزهای اداری هفته( شنبه لغایت چهارشنبه و روزانه از ساعت ۱۴:۳۰ به بعد) صورت خواهد پذیرفت.

 



تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1398 23:58



» اخبار مرتبط:

  • توضیحات معاون فنی گمرک ایران درمورد آخرین وضعیت گوشت های وارداتی در گمرکات ...
  • نامه معاون فنی گمرک ایران به سازمان توسعه و تجارت ؛ چاره ای برای تسهیل در و ...
  • گام اساسی گمرک در راستای حمایت از تولیدات داخلی +سند
  • انتصاب در گمرک ایران ؛ استاد امور گمرکی معاون گمرک ایران شد +سوابق
  • ترخیص کالا در بخش صادرات باید دو ساعته انجام شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler