مشروح اخبار


» واکنش مدیرکل بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد به خودکشی ۲دختر جوان دردیشموک



توضیحات مدیرکل بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به خبر خودکشی دودختر جوان در بخش دیشموک کهگیلویه از جمله خبرهای تلخ رسانه ای است که سکوت مسئولان باعث رنجش خاطر فعالان سیاسی و اجتماعی دراستان شد.

 به گزارش خبرنگار راک نیوز از مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد؛  مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: توانمندسازی زنان کهگیلویه نیازمند نگاه نو و توجه ویژه مسئولان است.
آذر صفایی نیا در نشست کارگروه زنان و خانواده استان با اشاره به اینکه نخستین جلسه این کارگروه با اولویت مسائل زنان شهرستان چرام در این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون ۶ جلسه این کارگروه در استان برگزار شده که ۴ جلسه در شهرستان ها برگزار شده بود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد هدف از برگزاری نشست های این کارگروه در شهرستان ها را بررسی موشکافانه مسائل حوزه بانوان با حضور تمامی مدیران شهرستانی عنوان کرد و افزود: این نشست ها تاکنون نتایج مطلوبی داشته است.
وی با اشاره به اینکه بررسی وضعیت خودکشی به عنوان یک آسیب اجتماعی از جمله وظایف دفتر امور اجتماعی است، بیان کرد: به سبب اهمیت موضوع خودکشی دو نوجوان دختر ۱۴ و ۱۷ ساله در بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه جلسه امروز برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷، پنج ماموریت به شهرستان کهگیلویه داشتیم، افزود: در ۲ سفر کاری در این بخش حضور یافتم که این مسئله نشان دهنده اهمیت بالای مسائل و مشکلات زنان دیشموک است.
صفایی نیا ابراز کرد: متاسفانه دختران در مقاطع مختلف تحصیلی با آسیب جدی ترک تحصیل رو به رو هستند و تاکنون چندین مورد خودکشی و خودسوزی در این بخش مشاهده شده است.
وی با تاکید بر اینکه از دست دادن حتی یک نفر بدون شک آسیب زدن به سرمایه اجتماعی است، گفت: اما اکنون مسئله مهم تر جلوگیری از تسری پیدا کردن این موضوع در بین سایر دختران نوجوان و افزایش ضریب شیوع این معضل اجتماعی است.
صفایی نیا افسردگی، بیکاری و ازدواج زودهنگام با افراد مسن را از جمله مهم ترین مشکلات دختران و زنان در منطقه دیشموک برشمرد و ابراز کرد: از مدت ها پیش معتقد بودیم که باید یک مرکز خوابگاهی دوجانبه در دیشموک راه اندازی شود اما علی رغم پیگیری های مکرر نتیجه آن تنها این بود که این مسئله به امور بانوان مرتبط نیست و تمام آن تلاش ها بدون خروجی بود.
وی تاکید کرد: علی رغم تمام کارشکنی ها حوزه زنان استانداری مجددا برای احداث این خوابگاه از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.
صفایی نیا یکی از برنامه های کاری خود برای کاهش آسیب های اجتماعی در منطقه را اجرای یک حرکت عملی و طرح تاب آوری اجتماعی اعلام کرد و گفت: با همکاری اعتباری معاونت زنان ریاست جمهوری این طرح در ۳ منطقه پرخطر بخش دیشموک اجرا می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تلاش های فرماندار کهگیلویه در سال ۹۷ در حوزه زنان، عنوان کرد: انتصاب چند بانو در پست های مدیریتی این شهرستان و انتخاب مشاور امور بانوان مقدماتی نوید بخش در حوزه زنان کهگیلویه است.
وی با بیان اینکه استاندار و معاونت سیاسی همواره بر نهادینه کردن ارزش های فرهنگی و اقدامات اساسی در حوزه اجتماعی تاکید داشتند، بیان کرد: زنان بدون تعارف رکن اساسی جامعه و خانواده هستند و مسائل فرهنگی به مراتب از مسائل اقتصادی دارای درجه اهمیت بیشتری است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: به نمایندگی از حوزه زنان با بضاعت ناچیز و با توان بین بخشی در حال انجام وظیفه ام و برای رفع مشکلات این حوزه نیازمند کمک و همراهی مردم و مسئولان هستیم.
صفایی نیا با تاکید بر اینکه دختران حوزه کهگیلویه نیازمند توجه جدی هستند، عنوان کرد: علی رغم تمامی تاکیدات و درخواست ها هنوز سمن فعالی در حوزه بانوان در کهگیلویه وجود ندارد و این مسئله نگران کننده است.



تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1398 18:57



» اخبار مرتبط:

  • اجرای طرح های توانمند سازی زنان در مناطق مختلف استان
  • معاون رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد سفر می کند+برنامه ها
  • ماحصل سفر ۲ روزه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحم ...
  • طرح ارتقای تاب‏ آوری اجتماعی زنان و خانواده در استان اجرا می شود
  • فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی زنان در گچساران توسعه می‌یابد
  • » اشتراک گزاری خبر

    • علي

    • 27 اردیبهشت 1398 02:29
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو:
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • 0 خبر
    • 0 نظر
    ^
    با سلام :
    بنظر مي رسد مسئولين استان همچنان در خواب غفلت اند خودكشي زنان پيشكش استاني كه مردهاش خودكشي ميكنند و چاره هاي انديشيده نميشه چه كار براي خانمهايش شما ميتوانيد انجام دهيد اين مشكلات كه اظهر المنه شمس است بيكاري و بيكاري و نبود امكانات و حداقل دلخوشي هاي زندگي .زياد به خودتون فشار نياريد سركار خانم اينهمه سال مشكل حل نشده حالا هم خل نخواهد شد اين پستهاي شما هم اشتغالي براي خودتان است و دردي براي اين مردم دوا نخواهد كرد
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler