مشروح اخبار


» مطالعه خط انتقال صادرات نفت گوره به پایانه جاسک آغاز شد



عملیات بررسی و مطالعه خط انتقال صادرات نفت از تلمبه خانه گوره در حوزه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به پایانه نفتی جاسک روز چهارشنبه با حضور معاونان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران آغاز شد.


به گزارش راک نیوز؛فرخ علیخانی مدیر تولید شرکت ملی نفت ایران و رضا دهقانی مدیر توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و جمعی از مدیران و کارشناسان شرکت مهندسی و توسعه نفت(متن)و همچنین مدیرعامل و مدیران و روسای عملیاتی و فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از تلمبخانه گوره A,B,C بازدید و پروژه انتقال نفت گوره به پایانه های نفتی بندر جاسک را کلید زدند.

در این بازدید کار بررسی و مطالعات جهت عملیاتی کردن انتقال نفت فوق سنگین گوره به بندر جاسک ، بازدید از پروژه مخازن در حال ساخت گوره و در پایان تلمبخانه گوره C به طور آزمایشی پیش راه اندازی شد.

در جریان این بازدید مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با ارائه گزارشی معاونین شرکت ملی نفت ایران را در جریان روند آخرین جزئیات فعالیت این تلمبخانه قرار داد.

هوشنگ صیدالی با اشاره به نقش مهم تلمبخانه گوره به عنوان نقطه حیاتی و اقتصادی کشور نگاه ویژه مسئولین را خواستار شد. صیدالی اظهار امیدواری کرد: انشالله با تلاش دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی و به همت فرزندان نفت ایران زمین تحریمهای نفتی بی اثر خواهد شد.

گفتنی است همچنین مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب هفته پیش از تاسیسات تلمبه خانه گوره دیدنو در جریان آخرین فعالیت های آن قرار گرفت.

سعید کوتی در حاشیه این بازدید و در جمع کارشناسان عملیاتی و فنیشرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران از راه اندازی تلمبخانه گوره(c)که سالها بعلت مشکلات فنی از مدار خارج بود در ماههای آینده خبر داده بود.

گفتنی است تلمبه خانه گوره که کار انتقال نفت از حوزه های نفتی را به پایانه های نفتی در خلیج فارس میسر می کند در مجاورت روستای سیاهمکان قرار دارد.

نفت هزاران چاه از اهواز، مسجد سلیمان، آغاجاری، اندیمشک و امیدیه که در خشکی استخراج می‌شود به این منطقه می‌آید. نفت در تلمبه خانه گوره پمپاژ،سپس به جزیره خارک ارسال و از آنجا هم بار نفتکش‌ها می‌شود.

این مرکز در طول فعالیتش که بیش از ۵۰ سال از آن می‌گذرد حتی برای لحظه‌ای هم از کار نیفتاده و زمان جنگ که چندبار مورد حمله هوایی قرار گرفت با همت مهندسان و تکنیسین‌ها به کار خود ادامه داد. 

برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال راک نیوز در تلگرام به نشانیRAAKNEWS@همراه شوید. 



تاریخ انتشار : 1 خرداد 1398 22:36



» اخبار مرتبط:

  • راه اندازی تلمبه خانه گوره ( C) بعد از ۳۰ سال
  • ارسال بیش از 3 میلیون بشکه نفت از "تلمبه‌خانه گوره" در گچساران
  • حادثه حین کار باعث مرگ یک کارگر در تاسیسات نفتی گوره گچساران شد
  • فوت یک کارگر در شرکت نفت گچساران/جزئیات
  • فراخوان فعالان فضای مجازی؛ از تجمع جوانان دیلمی تا بستن راه کارکنان نفت گچس ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler