مشروح اخبار


» دانشکده نفت و گاز گچساران اوضاع نابسامانی دارد



به دانشکده نفت و گاز که نزدیک می‌شوم به ساختمانی تازه تأسیس در مکانی که دور و اطرافش را تپه و محوطه‌اش را شن پوشانده است می‌رسم، اینجا تا چشم کار می‌کند شن است و گرد و خاکی که بر اثر وزش باد شیشه‌های ساختمان دانشکده را خاکستری کرده است.

باور کردنی نبود توله سگی که انگار رفت و آمد به درون ساختمان دانشکده برایش عادی شده بود زیر صندلی‌های درون سالن دراز کشیده بود، یکی از دانشجویان که از کلاس بیرون آمده بود با خنده‌ای تلخ و تکان دادن سر بدون حرف زدن از کنار من رد شد و من هنوز با تعجب و شگفتی به این صحنه نگاه می‌‌کردم.

به محوطه برگشتم و جمع دیگری از دانشجویان که انگار مرا شناخته بودند به من نزدیک شدند، یکی از آنها گفت: آقای خبرنگار این یکی از مشکلات و نگرانی‌های ما در زمینه امنیت بهداشتی و روانی در این دانشکده است.

وی که خواست نامش فاش نشود ادامه داد: سگ‌های وحشی و ولگرد در بیشتر مواقع دور و اطراف دانشکده پرسه می‌زنند و این موضوع در شأن و جایگاه این دانشکده که قرار است به دانشکده صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شود، نیست.

یکی دیگر از دانشجویان می‌گوید: محیط آموزشی این دانشکده هیچ شباهتی به محیط آموزشی  دانشکده ندارد و وجود حیوانات وحشی و ولگرد به دلیل نبودن دیوارکشی ممکن است سبب ایجاد خطراتی برای دانشجویان شود.

وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر محیط دانشکده به جای محیط آموزشی به محلی برای استقرار حیوانات اهلی و وحشی تبدیل شده است.

در بین راه اطلاعات مربوط به این دانشگاه را با خود مرور می‌کنم، ساخت این دانشکده از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد بود که هم‌اکنون به نقل از معاون اداری مالی دانشگاه یاسوج 95 درصد این دانشکده عملیاتی شده است.

سید فردین تقی‌زاده عملیات ساخت ساختمان دانشکده نفت و گاز گچساران را تمام شده اعلام و تنها مشکل راه‌اندازی این دانشکده را مسئله معارضان محلی در جلوگیری از محوطه‌سازی بیان کرده و البته همکاری مسئولان استانی و شهرستانی را برای تأمین اعتبار برای ساخت و تکمیل فضاهای خوابگاهی سایت دانشگاه و سلف سرویس لازم و ضروری عنوان کرده است.

از سوی دیگر رئیس دانشگاه یاسوج نیز چشم‌انداز این دانشکده را نخستین دانشگاه صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ترسیم کرده است.

ذهنم به مصوبات آخرین جلسه بررسی دانشکده نفت و گاز گچساران که با حضور رئیس دانشگاه یاسوج، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد مشغول است که تأمین سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان به مدت یک هفته به صورت رایگان توسط شهرداری، در اختیار قرار دادن یک سانس سالن ورزشی، استخر و یک زمین چمن فوتبال برای دانشجویان این دانشکده در هفته به صورت رایگان، تأمین امنیت دانشگاه توسط نیروی انتظامی، هماهنگی در زمینه سرویس ایاب و ذهاب، فضای خوابگاهی و تهیه غذای دانشجویان و اساتید از جمله این وعده‌ها و مصوبات بود.



تاریخ انتشار : 22 مهر 1391 10:13



» اخبار مرتبط:

  • تهدید آقای رئیس:با این وضع دانشکده گچساران وچرام را تعطیل میکنیم/عکس
  • رئیس دانشکده پزشکی یاسوج منصوب شد
  • آغاز به‌کار دانشکده نفت و گاز گچساران/آینده نامعلوم
  • جلسه ناتمام در فرمانداری گچساران /ترک جلسه
  • دانشگاه یاسوج جذب می‌کند/ دانشجوی دکتری در گرایش‌ آنالیز و جبر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler