مشروح اخبار


» گزینه های نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد برای استانداری چه کسانی بودند + اسامی و چند نکته مهم



سرانجام با پیشنهاد وزارت کشور و تایید هیئت دولت، حسین کلانتری سکان استانداری کهگیلویه و بویراحمد را در دست گرفت.

به گزارش راک نیوز ، نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد هر کدام گزینه خود را برای تصدی استانداری به وزارت کشور معرفی کرده بودند.پ

دکتر نوروزی؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گزینه غلامرضا تاجگردون، مهندس پژمان نیک اقبالی گزینه غلام محمد زارعی و مهندس حبیبی فرد مورد نظر عدل هاشمی برای حضور در استانداری کهگیلویه و بویراحمد بودند.

در نهایت اما وزیر کشور ترجیح داد سکان استانداری را به فردی مورد نظر دولت بسپارد و در نهایت این حسین کلانتری بود که با پیشنهاد وزیر کشور و موافقت هیئت دولت استاندار کهگیلویه و بویراحمد شد.

روند انتخاب استاندار کنونی از چند بُعد قابل توجه است:

*استاندار فعلی گزینه هیچکدام از نمایندگان استان نیست و دیدار نخست نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با او روز گذشته و در مجموعه وزارت کشور بوده است.

*یکی از مهم ترین گلایه مندی ها از استانداران گذشته، سرسپردگی آنها به نمایندگان بود، همین امر دست شخص اول دولت در انتخاب مدیران توانمند را بسته می گذاشت چرا که هم خود او مدیون نماینده بود و هم مدیرانش وابسته به یکی از نمایندگان بود و در نهایت چرخه باطلی از انتظارات غیرمعقول طرفین از هم شکل می‌گرفت که دود آن با بی عدالتی ها و اقدامات گزینشی به چشم مردم میرفت.

*این مسأله را به خوبی در دوران احمدی مشاهده کردیم، او قصد تغییرات پیش برنده ای را داشت اما وقتی با جو مدیریتی استان روبرو شد و وقتی دید هر مدیر ضعیفی پشت سر یکی از نمایندگان ایستاده و حمایت هم میشود، عملاً دستش در تغییرات بسته ماند و خود نیز درگیر برخی سهم خواهی ها شد. (این مدعا در خود استانداری و در انتصاب معاونانش مشهود است)

*صحبت های امروز رئیس جمهور در خصوص استاندار جدید و انتظارات مردم استان به خوبی گواه این مدعا است که او به دنبال تقویت جایگاه دولت در کهگیلویه و بویراحمد و برآورده کردن خواسته های مردم از دولت است، هیئت دولت درد استان را به خوبی شناخت(از اینجا بخوانید) و حالا به دنبال درمان است، همین شد که این بار برخلاف رویه قبل، این دولت بود که استاندار پیشنهاد داد و با اصرار بر گزینه مد نظر خود سرانجام در هیئت دولت آن را تایید کرد.

*عدم استقلال استانداران به واسطه انتصاب آنها به نمایندگان بدون شک چالش بزرگی در کهگیلویه و بویراحمد بود، امری که هم قوم گرایی را رواج داد و هم تعدد مدیران بی خاصیت را سبب شد، اما با تصمیم اخیر وزارت کشور، به نظر می‌رسد عزم هیئت دولت بر اینست که استقلال و اقتدار از دست رفته دولت باز گردد و این بار ابتکار عمل در دست استاندار خواهد بود.

حالا به نظر می‌رسد دولت با اعزام «حسین کلانتری» بعنوان نماینده حقیقی خود، به دنبال جبران کم کاری های گذشته در قبال کهگیلویه و بویراحمد و بازگرداندن اعتبار و جایگاه مقتدر استانداری و برچیدن رویه زشت و ناپسند کنونی است./بویر نیوز



تاریخ انتشار : 22 خرداد 1398 18:34



» اخبار مرتبط:

  • "خادمی " گزینه جدید استانداری فارس
  • گزینه های نمایندگان خوزستان برای استانداری لو رفت+عکس
  • تغییر دو استاندار در دولت تدبیر/فردا استانداران جدید معرفی میشوند
  • گمانه‌زنی‌ها در خصوص گزینه‌های استانداری بوشهر
  • استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد رابیشتر بشناسیم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler