مشروح اخبار


» عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس ازگمرک : مجلس آماده کمک برای تأمین نیازهای کارکنان به منظور افزایش انگیزه آنان برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر است



کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی  از گمرک طی سفری 2 روزه راهی هرمزگان شد تا روند عملیات گمرکی و مشکلات سد راه ترخیص کالا را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند.


به گزارش خبرنگار اقتصادی راک نیوز از مرکز استان هرمزگان ؛ ارئه گزارش در خصوص بررسی وضعیت رسوب کالا در بنادر و گمرکات  توسط معاونت امور گمرکی گمرک ایران به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز اول بخشی از برنامه های سفر به هرمزگان بود که در روز دوم با بازدید میدانی از گمرک  و بندر شهید رجایی ادامه پیدا کرد.

براساس این گزارش ، نادر قاضی‌پور رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی به همراه هیات همراه که به استان هرمزگان سفر کرده است در نشستی که با حضور مسئولان ارشد گمرک ایران در محل این گمرکات برگزار شد، درتشریح این سفر گفت: مجلس آماده است تا در صورت اعلام گمرک مواردی را که سبب بروکراسی و معطلی فرآیند ترخیص کالا از گمرک می‌شود چه در مجلس و چه دولت، بررسی و رفع نماید.

نماینده مردم ارومیه در 3دوره مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه هدف کمیته تحقیق و تفحص مجلس مچ‌گیری نیست بلکه کمک به گمرک برای رفع مشکلات احتمالی در بحث ترخیص کالا است، اظهارداشت: دلیل حضور اعضای کمیته تحقیق و تفحص و مسئولان ارشد گمرک در استان هرمزگان و بررسی مسائل و مشکلات از نزدیک همین امر است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در واقع تلاش ما این است که ببینیم چه کارهایی را می‌توان انجام داد تا گمرک بتواند برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این جهت را عملیاتی کند.

به گزارش راک نیوز ، علی اکبرکریمی نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون اقتصادی و رئیس فراکسیون صادرات مجلس نیز با اشاره به اینکه هدف مجلس ایجاد تسهیل و تسریع حداکثری در ترخیص کالاهای واحد تولیدی و اقلام اساسی مورد نیاز مردم است، گفت: بررسی اینکه چه کالاهایی دارای اولویت ترخیص از گمرکات می‌باشد ، حائز اهمیت بوده و ما تلاش می‌کنیم تا در شرایط حساس کنونی نیاز واحدهای تولیدی در دسترس آسان آنها به مواد اولیه قطعات و ماشین‌آلات و همچنین کالاهای ضروری مردم هر چه سریع‌تر در گمرک انجام شود.
وی تأکید کرد: ما به تقویت گمرک اعتقاد داریم و به همین منظور مجلس آماده است تا نسبت به تأمین نیازهای آن ازجمله تجهیزات، تقویت زیرساخت‌ها و همچنین تأمین نیازهای کارکنان به منظور افزایش انگیزه آن برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر کمک کند. نماینده مردم اراک ضمن قدردانی از زحمات و تلاش کارکنان گمرکات استان هرمزگان ابزار امیدواری کرد که با کمک دولت و مجلس بخشی از زحمات کارکنان گمرک به ویژه در مناطق مرزی و محروم جبران شود.

به گزارش راک نیوز ؛ در ادامه این نشست مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران با قدردانی از حضور نمایندگان مجلس در این نشست به تشریح دلایل رسوب کالا در مناطق آزاد، بنادر و گمرکات کشور پرداخت و اظهارداشت: دلایل رسوب کالا را عمدتاً در دو بخش قبل از اظهار و بعد از اظهار کالا به گمرک می توان بررسی نمود که در مورد دلایل رسوب قبل از اظهار می‌توان گفت نداشتن مجوز ثبت سفارش از سوی وزارت صمت یکی از رسوب کالا قبل از اظهار است.
وی افزود: مشکلات اسنادی ازجمله تأخیر در انتقال مالکیت کالا از طرف فروشنده به خریدار, پایان یافتن مهلت مقرر در مورد مجوز ثبت سفارش و عدم تمدید آن و سایر موارداز دیگر دلایل رسوب کالا در این بخش است.
معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران درباره دلایل رسوب کالا بعد از اظهار نیز گفت: از این دلایل می توان به عدم ارائه کد رهگیری بانکی، تطویل در صدور مجوزهای قانونی، عدم پرداخت حقوق ورودی به دلیل عدم تمکن مالی صاحب کالا، تطویل رسیدگی به ارزش کالاهای و سایر موارد خواند و گفت: کالاهایی که در مسیر سبز قرار می‌گیرند ظرف یک ساعت از طریق سامانه ، پروانه گمرکی برای آنها صادر می‌شود و مجوزهای قانونی لازم در درب خروج اخذمی‌گردد.

از نقاط قابل توجه نمایندگان، پاسخگویی وتلاش بی وقفه معاونت امورگمرکی گمرک ایران بوده که در هر شراطی در حال رفع مشکلات صاحبان واحدهای تولیدی و اربابان رجوع بوده است .

گفتنی است ، مهرداد ارونقی به نمایندگان صاحبان کالا و اربابان رجوع خاطر نشان کرده که روز پنج شنبه برای رفع مشکلات و ملاقات حضوری با آنها در بندرعباس حضور خواهد داشت .

به گزارش راک نیوز ؛ معاونت امورگمرکی ایران پیش از این نیز در دی ماه سال گذشته تنها یک هفته بعداز انتصاب برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و گفتگوی رودر رو با نمایندگان واحدهای تولیدی و اقتصادی،تجار ، بازرگانان و کارگزاران گمرکی بمدت یک هفته در گمرک شهید رجایی بندرعباس حضور یافتند.


عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس ازگمرک : مجلس آماده کمک برای تأمین نیازهای کارکنان به منظور افزایش انگیزه آنان برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر است

 

عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس ازگمرک : مجلس آماده کمک برای تأمین نیازهای کارکنان به منظور افزایش انگیزه آنان برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر است

 

عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس ازگمرک : مجلس آماده کمک برای تأمین نیازهای کارکنان به منظور افزایش انگیزه آنان برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر است

 

عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس ازگمرک : مجلس آماده کمک برای تأمین نیازهای کارکنان به منظور افزایش انگیزه آنان برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر است

 



تاریخ انتشار : 29 خرداد 1398 21:48



» اخبار مرتبط:

  • برای حمایت از تولید درب گمرک بر روی شما باز است
  • معاون گمرک ایران خبر داد : تسهیلات ویژه گمرک به واحدهای تولیدی در راستای تح ...
  • نباید بدلیل اختلال دریک سیستم مواد اولیه و کالاهای اساسی روی زمین بماند
  • نامه معاون فنی گمرک ایران به سازمان توسعه و تجارت ؛ چاره ای برای تسهیل در و ...
  • توضیحات مدیر کل گمرک شهید رجایی بندرعباس درباره دپوی 100 هزار کانتینر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler