مشروح اخبار


» واکنش رئیس بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد به یادداشت روزنامه شرق«ماشه تهدید، ماشه فرصت»



این‌ها چه توهمی دارند که تجاوز و تعرض آشکار یک کشور در آن‌سوی دنیا را به سرزمین یک کشور ،ماشه فرصت محسوب می‌کنند ،این ماشه فرصت بود یا غلط زیادی ؟

این‌ها چه توهمی دارند که تجاوز و تعرض آشکار یک کشور در آن‌سوی دنیا را به سرزمین یک کشور ،ماشه فرصت محسوب می‌کنند ،این ماشه فرصت بود یا غلط زیادی ؟


به گزارش راک نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ روزنامه «شرق» در یادداشتی با عنوان «ماشه تهدید، ماشه فرصت» بدون اشاره به ماهیت تجاوزکارانه پهپاد آمریکایی نوشته است که ؛ «رویداد سرنگونی پهپاد آمریکا و پیامد‌ها و پس‌لرزه‌های آن را باید نقطه عطفی در روابط به‌شدت متشنج ایران و آمریکا بدانیم که می‌تواند از خاکستر آن ققنوس طلایی فرصتی طلایی بسازد و در جهت رفع تشنج از روابط آن دو، کارسازی کند.»
این رسانه با گرایش خاص سیاسی تأکید کرده است: «اگر ترامپ ماشه تهدید را نچکاند؛ ما باید ماشه فرصت را بچکانیم.»
جملاتی عجیب که استیصال و ناتوانی آمریکا در مواجهه با اقتدار ایران را لطفِ ترامپ جا زده و مدعی شده است، حالا که ترامپ لطف کرد و به ایران حمله نکرد، از این فرصت استفاده کنیم و مذاکره نماییم.
البته از این قبیل افراد و افکار خیلی عجیب هم نیست ،اما ضخیمی پوست این آمریکاگراییان را در روزگار ترامپیسم آمریکایی نمی توان باور کرد و رفتار این جماعت ترامپ نواز دقیقاً مثل خود رئیس جمهور فعلی آمریکا در میان هیچکدام از نظریات روابط بین الملل از رادیکال ترین تا معتدل ترین جایی ندارد و قابل خوانش نیست .
اصلاً به تدین و جنبه‌های ایدئولوژی و سیاست‌های مبتنی بر اسلام سیاسی نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌ها و سطوح اهداف نظام هم کار نداریم، اما این جماعت بر اساس کدام پروتکل‌های شناخته و ناشناخته سیاست بین‌الملل، و جهت پیگیری کدام اهداف و منافع ملی یا صرفاً مادی به چنین نتایج و نظریاتی می‌رسند؟
این جماعت در قضیه تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه به سرکردگی آمریکا علیه ملت ایران که این روزها در اوج خودش قرارگرفته ،از ابتدا و تاکنون به کاسبی در ابعاد مختلفش به‌شدت مشغول هستند، کاسبی در بعد سیاست و دلالی و گرفتن گرین کارت و سفر به قبله آمالشان در کانادا و آمریکا و مدح پرزیدنت ترامپ.
در بعد اقتصادی نیز افزایش قیمت ارز و گرفتن ارز دولتی و جمع‌آوری سکه و احتکار، در بعد فرهنگی ترویج ولنگاری فرهنگی در فضاهای سایبر و واقعی و در بعد اجتماعی سوژه سازی و تشدید آسیب‌ها و … همه به کاسبی مشغول‌اند و همه‌چیز را به تحریم‌ها ربط می‌دهند، تا شاید بتوانند به ملت القاء نمایند که همه گره‌ها در دست آمریکاست و البته حافظه تاریخی خوبی هم ندارند ،چراکه هنوز که هنوز هست ما در یک قرارداد بین‌المللی به نام برجام با همین آمریکا قرار داریم ولی نه‌تنها فرجی حاصل نشد که در بدترین شکل ممکن خود قرارگرفته است .
بااین‌حال ،این‌ها چه توهمی دارند که تجاوز و تعرض آشکار یک کشور در آن‌سوی دنیا را به سرزمین یک کشور ،ماشه فرصت محسوب می‌کنند ،این ماشه فرصت بود یا غلط زیادی ؟ البته بعید نیست که دشمن احمق را امثال شماها برایش گرا بفرستید، که ملت خسته است و حمله نمایید. و صدالبته که ارباباتان عاقلانه عمل کردند زیرا به گزارش هایتان شک کرده و برای اینکه بی گدار به آب نزند ،ابتدا با پهباد اقدام می کند و وقتی که اراده قوی و محکم تر از گذشته ی ملت و مدافعین حریم این نظام را می بیند،هم فکر خودش را خواهد کرد و هم قطعاً در دستمزد مزدورانش تجدید نظر خواهد کرد.
 زعم ما این است که کسانیکه این‌گونه در فضای کشور ،در رابطه با تجاوزات آمریکا در تحریم‌ها کاسبی می‌نمایند ،به دلیل به هم خوردن تمام پیش‌بینی‌ها و برآوردهایشان در رابطه با ملت ایران ،راهی ندارند جز اینکه در فضای تهدید هم‌کاسه لیسی نمایند
هرچند که عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری
شهرام مهدوی مطلق



تاریخ انتشار : 7 تیر 1398 23:09



» اخبار مرتبط:

  • توئیت جدید ترامپ ؛ قراربود به 3نقطه در ایران حمله کنیم
  • واکنش شورای عالی امنیت ملی به خبر پیام ترامپ در خصوص حمله‌ای قریب الوقوع به ...
  • آبه در دیدار با رهبر ایران پیام ترامپ را ابلاغ می‌کند/ برای راضی کردن تهران ...
  • تذکر شورای امنیت به رئیس جمهور ایران و آمریکا
  • تاجگردون ؛اروپا بیشترین آسیب را از پیروزی ترامپ متحمل می‌شود/بروز تنش اقتصا ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler