مشروح اخبار


» ۱۶ مربی تیم‌های لیگ برتری مشخص شد



با انتخاب رسمی دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی صنعت نفت آبادان، اسامی ۱۶ مربی تیم‌های لیگ برتری مشخص شد.

 به گزارش راک نیوز، لیگ نوزدهم در حالی قرار است آغاز شود که هنوز زمان قرعه کشی و شروع فصل جدید فوتبال ایران مشخص نیست و تیم‌ها تلاش می‌کنند تا بازیکنان مورد نظرشان را جذب و سپس در لیگ حاضر شوند.

پرسپولیس تهران: گابریل کالدرون آرژانتینی جایگزین برانکو ایوانکوویچ کروات شد. سرمربی آرژانتینی سابقه مربیگری در تیم‌های التحاد، الهلال، تیم ملی عربستان، تیم ملی بحرین، رئال بتیس، زقطر اس سی و ... دارد و جایگزین برانکو شد که به الاهلی عربستان رفت.
استقلال تهران: آندره استراماچونی ایتالیایی جایگزین فرهاد مجیدی شد. او سابقه مربیگری در اینترمیلان، اودینزه، اسپارتاگ پراگ و پاناتینایکوس یونان را دارد. مجیدی نیز با عقد قراردادی هدایت تیم ملی امید را برعهده گرفت.
سپاهان اصفهان: امیرقلعه نویی مانند لیگ هجدهم روی نیمکت زردپوشان اصفهانی می‌نشیند و تلاش می‌کند تا این تیم را پس از چند سال به قهرمانی برسد.
تراکتور تبریز: مصطفی دنیزلی جایگزین جورج لیکنز بلژیکی شد. تراکتور که بازیکنان خوبی را جذب کرده، تلاش می‌کند با دنیزلی به قهرمانی برسد. این تیم سال گذشته شانس خوبی برای قهرمان شدن داشت، اما اتفاقات حاشیه‌ای اواخر فصل اجازه نداد تا سرخ‌های تبریز به قهرمانی برسند.
شهرخودرو مشهد: پس از حواشی‌هایی که برای حضور احتمالی یحیی گل محمدی در پرسپولیس شنیده می‌شد، اما او با شهرخودرو (پدیده) قراردادش را تمدید کرد تا در این تیم بماند. نماینده مشهد یکی از نمایندگان ایران در پلی آف آسیا است.
سایپا تهران: ابراهیم صادقی سرمربی این فصل خودروسازان است یکی از جوانترین مربیان لیگ نیز محسوب می‌شود. پس از قطع همکاری سایپا با علی دایی در لیگ هجدهم، صادقی به عنوان سرمربی موقت انتخاب شد و سرانجام مدیران این باشگاه تصمیم گرفتند تا این مربی را در لیگ نوزدهم روی نیمکت تیم شان داشته باشند.
صنعت نفت آبادان: برزیلی‌های ایران که فصل پیش با سرجیو پرتغالی نتایج متوسطی را کسب کردند، تصمیم گرفتند تا پس از حضور این مربی با قیمت زیاد در التعاون عربستان، دراگان اسکوچیچ را جذب کنند. این مربی در ملوان بندرانزلی و فولاد خوزستان کار کرده و زمانی نامزد هدایت استقلال تهران هم بود.
ذوب آهن: پس از حضور علیرضا منصوریان به جای امید نمازی در ذوب آهن، این تیم نتایج خوبی کسب کرده و سرانجام مقرر شد تا منصوریان در لیگ نوزدهم نیز سرمربی سبزپوشان اصفهانی باشد. این تیم رقابت‌های سختی در آسیا و لیگ دارد و امیدوار است با مربی جوان که سابقه مربیگری در نفت تهران، پاس همدان و استقلال تهران را دارد، بتواند به موفقیت برسد. امید نمازی در حال حاضر در اروپا مشغول به سرمربیگری است.
فولاد خوزستان: پس از جدایی افشین قطبی از فولاد، جواد نکونام به عنوان سرمربی این تیم انتتخاب شد. قرمزپوشان جنوب کشور فصل نقل و انتقالات بازیکنان زیادی را جذب کردند و از شانس خوبی برای موفقیت برخوردار هستند. نکونام جوان در نساجی مازندران و خونه به خونه بابل سابقه فعالیت دارد و برای اولین بار در جنوب کشور مربیگری می‌کند. قطبی نیز که گزینه مربیگری در پرسپولیس بود، این روز‌ها هدایت تیمی را بر عهده ندارد و در حال انجام مذاکرات است.
نساجی مازندران: مجید جلالی در نساجی فصل را به پایان رساند، اما برای لیگ نوزدهم در قائمشهر نماند و محمدرضا مهاجری که سابقه زیادی در مربیگری دارد، هدایت مازنی‌ها را برعهده گرفت. او در ماشین سازی، پدیده، سیاه جامگان و ... مربیگری کرده و هواداران این امیدوار هستند نتایج خوبی در لیگ نوزدهم بدست آورند. جلالی هم اکنون بدون تیم است و به نظر می‌رسد در طول فصل سرمربی تیم دیگری شود.
پیکان تهران: خودروسازان پایتخت تصمیم گرفتند تا مانند ادامه فصل قبل، لیگ نوزدهم را با حسین فرکی آغاز کنند. مربی با تجربه درصدد است با استفاده از بازیکنان جوان و با تجربه، نتیجه خوبی را بدست آورد. پیکان فصل قبل با کسب ۳۵ امتیاز در رده یازدهم جدول رده بندی لیگ قرار گرفت.
پارس جنوبی جم: پس از جدایی مهدی تارتار از جم،فراز کمالوند به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد. پارس جم بیشترین فعالیت را در جذب بازیکن تاکنون داشته که بیشتر آن‌ها فوتبالیست‌های جوان بوده اند. تارتار نیز که فصل گذشته با جمی‌ها به رده دوازدهم لیگ بسنده کرد به مسجد سلیمان رفت تا سرمربی این تیم شود. کمالوند جوان سابقه مربیگری در تیم‌های تراکتورسازی تبریز، شهرداری تبریز، صنعت نفت آبادان، آلمینیوم اراک، اکسین البرز و ... دارد.
ماشین سازی تبریز: پس از جدایی مهاجری از ماشین سازی، هدایت نساجی را برعهده گرفت ورسول خطیبی پس از بازگشت دوباره به لیگ، سرمربی ماشین سازی شد. خطیبی در گذشته نیز روی نیمکت ماشین سازی حضور داشت و باید دید می‌تواند رده سیزدهمی فصل گذشته را ارتقا دهد یا خیر؟
تبریزی‌ها تاکنون بابک مرادی، سامان نریمان جهان، شاهین ثاقبی، مهدی محمد یاری، مهیار زحمتکش و کاخابر کاکاشویلی را جذب کرده اند.
نفت مسجد سلیمان: نفتی‌ها که در هفته آخر لیگ هجدهم در لیگ برتر ماندنی شدند، در روز‌های اخیرمهدی تارتار را به عنوان سرمربی شان انتخاب و با فیروز کریمی قطع همکاری کردند. این مربی فصل گذشته با پارس جم در لیگ حضور داشت و اکنون تلاش می‌کند با جذب بازیکنان جوان با بودجه کم، تیم موفقی را راهی مسابقات لیگ کند. تارتار سابقه مربیگری در تیم‌های راه آهن، صبا، گسترش و ... را دارد.
شاهین شهرداری بوشهر: بوشهری‌ها که با هدایتعبدالله ویسی به لیگ برتر رسیدند، سرانجام با این مربی توافق کردند تا در شاهین بماند و در لیگ برتر شرکت کند. این تیم در لیگ یک عملکرد خوبی داشت و امیدوار است در لیگ نوزدهم نیز موفق باشد. شاهین شهرداری جزء معدود تیم‌هایی است که با مربی فصل گذشته خود در لیگ برتر حضور می‌یابد.
گل گهر سیرجان: هدایت این تیم برعهده وینگو بگوویچ ۷۰ ساله است. این مربی در گذشته هم در ایران فعالیت‌هایی داشته، اما به موفقیت چشمگیری دست نیافت. گل گهر از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کرد و امیدوار است در لیگ ماندگار شود. وینگو که به زبان فارسی هم مسلط است، سابقه هدایت تیم‌های مس کرمان، مس رفسنجان، پاس همدان، پرسپولیس، فولاد و ... دارد.
آمار و ارقام از ۱۶ مربی لیگ برتری:
وینگو بگوویچ ۷۰ ساله به همراه مصطفی دنیزلی ۶۹ ساله جزء مسن‌ترین مربیان لیگ نوزدهم هستند که هر ۲ متولد اروپا هستند و سابقه مربیگری زیادی در لیگ برتر را دارند.
برخلاف استقلال تهران که از مربی ۴۳ ساله ایتالیایی سود می‌برد، سرخپوشان به سراغ مربی با تجربه تری رفتند و با کالدرون ۵۹ ساله قرارداد امضا کردند.
جواد نکونام و ابراهیم صادقی جز مربیان جوان محسوب می‌شوند که در فولاد و سایپا کار می‌کنند.
از مربیان فصل گذشته، مجید جلالی، فیروز کریمی، علی دایی، افشین قطبی و جورج لیکنز بدون تیم هستند.
 منبع: باشگاه خبرنگاران



تاریخ انتشار : 14 تیر 1398 19:10



» اخبار مرتبط:

  • پایان رویای برانکو -پرسپولیس/ برانکو رسما سرمربی الاهلی عربستان شد
  • گزینه خارجی سرمربیگری استقلال تهران لو رفت!
  • سکان هدایت تیم فوتبال نفت و گاز گچساران به علی نیکبخت رسید
  • برنامه دور اول جام حذفی مشخص شد+ جزئیات
  • کالدرون سرمربی پرسپولیس شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler