مشروح اخبار


» افزایش آمار غرق‌شدگی در کهگیلویه و بویراحمد و کسانی که از دریچه سیاست نگاه می‌کنند؛ مدیرکل پای کار



مطلب زیر از سری یادداشت های ارسالی مخاطبین می باشد و انتشار آن به معنی تایید یا تکذیب آن نمی باشد و در جهت حمایت از گردش آزاد اطلاعات می باشد. 

اگر نگاه مدیران علمی و توسعه گرا باشد برای گردشگران فرش قرمز پهن می‌کردند نه محصول آنها را «تولید زباله» می‌دانستند. و اگر انسانیت باشد مرگ یک کودک سه ساله باشتی یا افغانی یا بویراحمدی یا دهدشتی و یا بلوچستانی در مرکز بویراحمد حداقل با یک عذرخواهی تسکین داده می‌شد نه عملکرد یک مدیر دیگر را زیر سؤال می‌برند.
 ؛غرق شدن مسافر مشهدی در رودخانه بشار سبب گردید تا بخش خبری شبکه دنا گفت‌وگویی را با وحید محمدی تبار مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد پیرامون «غرق شدگی» و رشد آن در استان انجام دهد، [کلیک کنید] او در این گفت‌وگو از رشد سه برابری غرق شدگی در رودخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد خبر می‌دهد و می‌گوید: «دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری یاسوج، آب منطقه‌ای و میراث فرهنگی استان برای ایمن سازی رودخانه‌ها اقدام کنند.» حرف منطقی است که با وجود افزایش آمار غرق شدگی در رودخانه‌های استان، دستگاه‌های متولی این مسئله را جدی بگیرند و با نصب علائم هشدار دهنده و ... برای جلوگیری از مرگ دلخراش دیگری دست به همچنین اقدامی بزنند. اما متأسفانه بعضی که همه چیز را از دریچه سیاست می‌بینند به جای اینکه برای نجات جان انسان‌ها برخیزند، با عقده گشایی و طرح حرف‌های بی اساس با بی تفاوتی از مرگ انسان‌ها عبور می‌کنند.
محمدی تبار مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفته بود که؛ «متاسفانه در سه ماهه نخست سال جاری تا کنون رشد سه برابری در غرق شدگی در رودخانه‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است. و مهم‌ترین عامل در بروز این گونه حوادث بی توجهی است. بخشی دیگر نیز عواملی هستند که دست مسوولین ذیربط را برای رفع شدن می‌بوسد که ما بارها به صورت مکتوب و در رسانه‌ها به دستگاههای میراث فرهنگی، شهرداری و آب منطقه‌ای هشدارهای لازم را در این زمینه داده‌ایم. این دستگاهها موظفند که تابلوهای شنا ممنوع را در کنار رودخانه‌ها نصب کنند که متاسفانه تا کنون در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است و در حال پیگیری هستیم. حتی در یک مورد خواهان ورود دادستان به موضوع غرق شدگی در پارک شدیم که متاسفانه برخی از مسوولین به جای عذرخواهی، گردشگران و توریست‌هایی که وارد استان می‌شوند را به عنوان تولید کنندگان زباله معرفی می‌کنند.»
شبکه دنا در راستای رسالت خود برای بررسی و علت افزایش آمار غرق شدگی، محمدی تبار را به استودیو خبر می آورد و از او سئوال می کند. محمدی تبار که در رک گویی و شفافیت شهره است و گفتگوهای تلویزبونی و رسانه‌ای همیشه مسلط است، بدون آنکه نامی از کسی، ببرد، گفت: که یکی از مسئولین بجای عذرخواهی در خصوص مرگ کودک سه ساله در پارک می‌آید و می‌گوید هنر گردشگر تولید زباله است و توصیه کرد که شهرداری و میراث فرهنگی هر چه سریعتر نسبت به ایمن سازی پارک‌ها و تفرجگاهها و همچنین آب منطقه‌ای نسبت به نصب علائم هشدار شنا ممنوع در رودخانه‌های استان اقدام کند.
فردای مصاحبه برخی در اقدامی عجیب، کل زحمات و تلاش‌های یک ساله مدیرکل مدیریت بحران که به جرأت یکی از توانمندترین و پای کار ترین مدیران استان هست را، که اتفاقاً همه رسانه‌ها، کلی گزارش عملکردش را منعکس می‌کنند و (... به توصیه ...!؟) زیر سؤال برده، نمایشی، سلفی بگیر و پیگیری‌های خاله خرزویی نامید!
این در حالیست که محمدی تبار اولین بار در ماجرای غرق شدگی و ناپدید شدن کودک چهار ساله‌ای در تنگه مهریان بصورت مکتوب از دادستان محترم مرکز استان و میراث فرهنگی در خواست پلمپ کردن و پیگرد قانونی، تفرج گاههای فاقد پیوست ایمنی را داشت و در مورد کودک سه ساله‌ای که در پارک شهرداری در کانال آب افتاد و جان باخت (و حالا به فرضی که با ایشان نسبتی داشته است که هیچ ایرادی هم نداشت) نیز در رسانه‌ها از دادستان محترم درخواست ورود به موضوع مرگ کودک سه ساله در پارک یاسوج کند.
مدیر کل مدیریت بحران در حوادث از دیشموک تا پاتاوه فعال پای کار و همیشه پیگیر مشکلات مردم هست و در ماجرای غرق شدن یک هم وطن مشهدی ساعت‌ها تلاش و بی خوابی تا ساعت ۴ صبح، پیگیر غرق شدگی، فوت و انتقال جسد گردشگر مشهدی غرق شده در بشار بود. و آنموقع که برخی از همین مسئولین که ۵ آمبولانس یخچال دار داشتند و می‌گفتند، نداریم!
محمدی تبار، آمبولانس یخچال دار در اختیار خانواده‌ای از فرودس مشهد قرار داد و دلجویی آنها بود تا صبح روز بعد ...
خانواده حادثه دیده دادگر در پاتاوه که عزیزشان در بشار غرق شده بود طی ۲۲ روز خودشان شاهد همه زحمات مدیرکل مدیریت بحران استان بودند و نیازی به توضیح واضحالت نیست .... و تلاش‌های ایشان را در سایت‌های خبری قابل رویت است.
 مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد، سال گذشته وقتی یک تبعه افغانی را در ارتفاعات خامی از مرگ نجات داد و یا یک محیط بان را در ارتفاعات دنا .... هیچ وقت نپرسید کجایی هستی چه خطی داری چه گرایشی داری و این را برای خودش اصل می‌داند و تحت هیچ شرایطی نگرش‌های سیاسی و جغرافیایی را در کار مدیریت بحران دخالت نداده ...
محمدی تبار بارها گفته است که اگر نگرش‌های سیاسی و جغرافیایی در کار مدیریت بحران دخالت داده شود بزرگترین خیانت جامعه، مردم، نظام اسلامی، خون شهدا و انقلاب اسلامی است.
اما ای کاش برخی که وابسته به بعضی ادارات هستند به دروغ از آن مدیران قهرمان سازی می‌کنند و ضعف‌ها و خطاهای آنها را می‌پوشانند، کاش این‌ها می‌دانستند که جان انسان‌ها عزیز و انسان حرمت دارد؟ آیا می‌دانند که شهردار مسئول مستقیم «پارکی ایمن سازی نشده» است؟ که جگر گوشه یک مادر در کانال آن افتاده و برای همیشه غم و درد و رنج برای بازماندگان این خانواده ایجاد شده است آیا هنر گردشگر تولید زباله است و هنر شهرداری تولید درد و رنج و مرگ برای گردشگر؟
اگر هزینه‌ای که به برخی برای پوشانیدن ضعف‌های مدیریتی داده می‌شود به ایمن سازی پارکها اختصاص می‌یافت و اگر مالیات و عوارضی که شهروندان می‌دهند به جای پرداخت حقوق نیروهای خاله و خرزویی، خرج ایمن سازی پارک می‌شد شاهد اینگونه مشکلات نبودیم. اگر نگاه مدیران علمی و توسعه گرا باشد برای گردشگران فرش قرمز پهن می‌کردند نه محصول آنها را «تولید زباله» می‌دانستند. و اگر انسانیت باشد مرگ یک کودک سه ساله باشتی یا افغانی یا بویراحمدی یا دهدشتی و یا بلوچستانی در مرکز بویراحمد حداقل با یک عذرخواهی تسکین داده می‌شد نه عملکرد یک مدیر دیگر را زیر سؤال می‌برند.
اما در خصوص نبود اعتبار، محمدی تبار یکی از پیگیرترین و فعال‌ترین مدیران استان است بیش از توقع و وظایف، خسارات را پیگیری کرده است.
 نماینده محترم‌ شهرستان‌های بویراحمد و دنا و وزیر محترم راه و شهرسازی را طی کارناوالی انتخاباتی با بوق و کرنا و سایر مواردی در بحث سورتی های آذوقه انتخاباتی به مناطق محروم ... که صلاح نمی‌دانیم فعلاً به آنها ورود کنیم. به استان آوردند توضیح دهند این نماینده محترم چه دستاوردی برای جبران خسارات سیل نوروزی و حل مشکلات مردم شریف بویراحمد داشته است؟
انشالله در اولین فرصت مجموعه تخلفات فنی بعضی نهادها که منجر به هدر روری بی حد و حصر بیت المال شده است را در اختیار افکار عمومی قرار خواهیم داد.
اما در بحث آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها که دلایل متعدد از جمله ساعقه، بی توجهی در آتش زدن پسماند کشاورزی و ... دارد محمدی تبار فعال‌ترین و پیگیرترین مدیرکل مدیریت بحران در بین سی و یک استان بوده و کاهش ۵۰ درصدی آتش سوری سال ۹۷ خود تاییدی بر این مدعاست و با یک سرچ ساده در گوگل می‌توان تفاوت اقدامات جهادی و تلاش‌های فداکارانه محمدی تبار را بین ۳۱ مدیر کل مدیریت بحران کل ایران دریافت. 
احمد نراقی



تاریخ انتشار : 16 تیر 1398 18:07



» اخبار مرتبط:

  • غرق شدن یک گردشگر غیربومی در رودخانه بشار در کهگیلویه وبویراحمد
  • پیداشدن جسد جوان بویراحمدی غرق شده پس از۲۲ روز انتظار
  • هشدار مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد نسبت به وقوع سیل و آبگرفتگی معابر
  • صاعقه، جان ۱۵ رأس بز و بزغاله در استان کهگیلویه و بویراحمد را گرفت/جزییات
  • طی 3 سال گذشته:تعداد 8 نفر به علت غرق شدگی در کهگیلویه جان خود را از دست د ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler