مشروح اخبار


» بررسی 2500 تقاضای تأمین آب در کمیته تخصیص آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد



مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگاران از بررسی بیش از 2500 تقاضای تامین آب طی سال های اخیر در کمیته تخصیص این شرکت خبر داد. 

به گزارش خبرنگار راک نیوز از  یاسوج، علی داودی مهر گفت: آب به عنوان زیر بنای توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و یکی از مؤلفه های مهم قدرت و امنیت در هر کشور و جامعه است که نیازهای روزانه جوامع در بخش شرب، کشاورزی، صنعت و خدمات به آب، از جمله مهمترین دغدغه های مسئولین محسوب می شود .
وی اظهار داشت: با توجه به رشد جمعیت و توسعه کشاورزی و صنعت در سالهای اخیر، تصمیم گیری در خصوص استفاده از منابع آب سطحی و زیر زمینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که شرکت آب منطقه ای استان به عنوان نماینده وزارت نیرو در بخش آب، با رویکرد عادلانه و نگاه توسعه محور در راستای عدالت اجتماعی همواره با ارزیابی اصولی، تلاش کرده که گامی مثبت برای توسعه استان بردارد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان افزود: در همین راستا کلیه تقاضاهای مربوط به استفاده و بهره برداری از منابع آب در قالب متقاضیان شرب شهری، روستایی و عشایری، صنایع بزرگ، متوسط و کوچک، شهرک های صنعتی، طرح های پرورش ماهی، کارخانه های بسته بندی آب معدنی، طرح های توسعه و بهبود کشاورزی در زیر گروه های زراعت، باغبانی، گیاهان دارویی، گلخانه ای و ... طی فرایند قانونی پس از انجام مراحل کارشناسی، با ارجاع به کمیته تخصیص که به عنوان مهمترین رکن تصمیم آب در یک استان می باشد، تعیین تکلیف می شوند.
وی، در ادامه ، صدور مجوز و تأمین آب طرح های صنایع بزرگ از جمله، نیروگاه های سیکل ترکیبی، پرورش ماهی و کارخانجات آب معدنی بویراحمد و دنا، فسفات چرام، اخذ تخصیص و تأمین آب بیش از 50 طرح گاوداری و پرواربندی و 4000 هکتار از اراضی زیر کشت چالموره، چاه تلخ، غورک باشت، باباکلان، دشت بن لنده، بن زرد ،کتا ،سمرون، احمد غریب، مختار، توت نده و گندی خوری را از مهمترین دستاوردهای کمیته تخصیص آب استان، عنوان کرد و افزود: تاثیر این حجم بررسی و صدور مجوز تخصیص، علاوه بر رونق اقتصادی و اشتغالزایی، باعث افزایش ضریب امنیت غذایی استان و منطقه خواهد شد.
داودی مهر گفت: از سال 95 تاکنون بالغ بر 2500 تقاضای شرب، صنعت و کشاورزی از 8 شهرستان استان به دبیرخانه این کمیته ارجاع شده که با تشکیل بیش از 140 جلسه رسمی با حضور کلیه اعضاء، نسبت به این حجم پرونده اقدامات لازم انجام شد.
وی در پایان اظهار داشت: با بهره برداری از طرح های در حال اجرای تأمین آب شرب صنعت و کشاورزی و ... در آینده ای نزدیک، شاهد تحول بزرگی در زمینه رفاه، تولید و اشتغال استان خواهیم بود.



تاریخ انتشار : 19 تیر 1398 10:09



» اخبار مرتبط:

  • پرونده پتروشیمی و نیروگاه دهدشت روی میز صندوق توسعه ملی/رایزنی استاندار با ...
  • هفت طرح تأمین آب کشاورزی در گچساران در دست اجراست
  • استاندار کهگیلویه و بویراحمد: دولت دوازدهم دغدغه توسعه روستاها را دارد
  • تولید سالانه 17 هزار تن ماهی در کهگیلویه و بویراحمد
  • 823 میلیون متر مکعب اب رودخانه زهره و جراحی به گچساران و کهگیلویه بزرگ تخ ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler