مشروح اخبار


» حذف دفترچه‌ های تامین اجتماعی تا پایان 98/جزییات



معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: 4 هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی به مراکز درمانی، داروخانه ها، آزمایشگاه ها و پزشکان پرداخت شد.


به گزارش راک نیوز "مهدی درخشان در گفت‌وگو با خبرنگاران ،‌ درباره برنامه‌های معاونت درمان تامین اجتماعی به مناسبت هفته تامین اجتماعی، اظهار داشت: به مناسبت هفته تامین اجتماعی در 13 استان کشور برنامه‌های مختلفی در خصوص افتتاحیه مراکز درمانی و دیگر بخش‌های مربوط به درمان داریم. 

وی گفت: در سه استان اصفهان، کردستان و کرمانشاه درمانگاه‌هایی افتتاح می‌شود و در مابقی استان‌ها از جمله فارس، لرستان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، خراسان شمالی، تهران و اردبیل برنامه‌های مختلفی در جهت ارتقاء‌ هتلینگ یا افتتاح بخش‌های اورژانس و یا توسعه تجهیزات درمانی از جمله ام آر آی و سی‌تی اسکن خواهیم داشت.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه امسال بیشتر نگاه نرم‌افزاری به توسعه تامین اجتماعی داریم تا سخت‌افزاری گفت: آنچه در تامین اجتماعی خیلی مهم است گسترش فناوری اطلاعات است و مردم باید بیش از گذشته از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند و با استفاده از خدمات نوین الکترونیکی مردم می‌توانند به راحتی از نظام ارجاع درمان بهره‌مند شوند و هزینه‌ها بالطبع کاهش پیدا می‌کند.

درخشان در باره حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی گفت: یکی از بزرگترین اقدامات صورت گرفته در توسعه فناوری اطلاعات حذف دفترچه‌های درمانی است.

وی افزود: دو سال است که حذف دفترچه در درمان مستقیم تامین اجتماعی اتفاق افتاده است و امیدواریم تا پایان سال 98 در تمامی مراکز درمانی و طرف قرارداد دفترچه‌های تامین اجتماعی حذف شود و خدمات به صورت الکترونیکی ارائه شود.

درخشان اظهار کرد: ستاد مشترکی با ریاست وزارت بهداشت،‌نظام پزشکی و سازمان‌های بیمه‌گر برگزار شده است که با محوریت ارائه خدمات بهداشت و درمان است.

وی گفت: وقتی پرونده الکترونیک برای همه بیماران داشته باشیم همه چیز کنترل شده است و سایر مراکز هم با هم متصل می‌شوند و اگر بخواهد بیماری از شهرستان به پایتخت بیاید پرونده آن به صورت الکترونیکی فرستاده می‌شود و مراجعات بی‌مورد نیز بسیار کاهش پیدا می‌کند و مردم نیز خدمات مناسب‌تری در زمان کمتری دریافت می‌کنند. 

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای حذف دفترچه‌های درمانی آنچه تاکنون تجربه کردیم را در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهیم تا این اتفاق هر چه زودتر رخ دهد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی گفت:‌در 10 روز گذشته 4 هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و پزشکان پرداخت شده است.

درخشان خاطرنشان کرد: امیدواریم هر چه زودتر دولت مطالبات تامین اجتماعی را پرداخت کند تا ما نیز بتوانیم خدمات بهتری را به بیمه شدگان خود ارائه دهیم.



تاریخ انتشار : 22 تیر 1398 12:48



» اخبار مرتبط:

  • حذف دفترچه های تامین اجتماعی تا پایان سال در کهگیلویه و بویراحمد/جزییات
  • سومین دفتر کارگزاری رسمی سازمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در دهدشت ...
  • پرداخت ماهانه 261 میلیارد ریال مستمری به بیمه شدگان کهگیلویه و بویراحمد
  • بیش از 70 درصد خدمات اداره تامین اجتماعی گچساران به ‌صورت غیر حضوری ارایه م ...
  • ماهانه 250 میلیارد ریال برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ه ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler