مشروح اخبار


» مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از 11 هزار و 16 یتیم



مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر 11 هزار و 16 یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت این نهاد هستند.

به گزارشراک نیوز و به نقل از سایت خبری کمیته امداد، همایش طرح گنج ایتام با حضور آیت‌الله ملک حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد،معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری استان، مدیرعامل مؤسسه عترت بوتراب، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از مسئولان استانی و 250 نفر از مربیان و مجریان این طرح در سالن آموزش‌وپرورش استان برگزار شد.
 مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این همایش با اشاره به اینکه این نهاد از ابتدای تأسیس تاکنون خدمات قابل‌توجهی به نیازمندان ارائه داده است، گفت: این نهاد به‌منظور حمایت از کودکان بی‌سرپرست و نیازمند طرح اکرام ایتام و محسنین را در اولویت برنامه‌های خود دارد و در حال حاضر 11 هزار و 16 یتیم و فرزند محسنین از حمایت‌های این نهاد در طول سال بهره‌مند هستند.
قباد مبشری با اشاره به اینکه تعداد ایتام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد 5068 نفر است، گفت: از این تعداد 2833 نفر دارای حامی و مابقی بدون حامی هستند.
وی تعداد فرزندان محسنین بهره‌مند از حمایت‌های کمیته امداد استان را 5948 نفر اعلام و بیان کرد: 1035 نفر از این افراد دارای حامی و مابقی بدون حامی هستند.
مبشری به حمایت 7067 خیر و حامی نیکوکار از ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اشاره و تصریح کرد: حامیان نیکوکار در سه‌ماهه اول سال جاری یک میلیارد و 600 میلیون تومان به فرزندان معنوی خود کمک کرده‌اند.
مبشری بابیان اینکه ما افتخار می‌کنیم که خادم ایتام و نیازمندان هستیم، گفت: از همه مردم خیر و نیکوکار دعوت می‌کنیم تا با مشارکت در طرح‌ها و برنامه‌های کمیته امداد به‌خصوص در زمینه حمایت از بیش از پنج هزار نفر از ایتام و فرزندان محسنین بدون حامی این نهاد، یاریگر ما باشند.
وی به خدمات مؤسسه خیریه عترت بوتراب در کهگیلویه و بویراحمد اشاره و بیان کرد: یکی از مؤسساتی که به‌عنوان پشتیبان کمیته امداد خدمات گسترده‌ای به جامعه هدف این نهاد ارائه می‌دهد موسسه خیریه عترت بوتران است.
مبشری با اشاره به اینکه مؤسسه خیریه عترت بوتراب از 1301 نفر از ایتام کمیته امداد استان حمایت می‌کند که در سه‌ماهه امسال 195 میلیون تومان به آن‌ها مساعدت کرده است، افزود: این مؤسسه مشارکت در خصوص ساخت مسکن برای 261 یتیم تحت حمایت در استان را در دستور کار خود دارد.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه طرح گنج مؤسسه عترت بوتراب گفت: این طرح جهت هدایت تحصیلی ایتام نخبه تحت حمایت برنامه‌ریزی‌شده است و افق بسیار روشنی در طرح مذکور برای دانش آموزان ترسیم‌شده است و خواهان همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط با این موضوع جهت موفقیت طرح گنج هستیم.
هدف از اجرای طرح «گنج» نخبه‌پروری است
معاون فرهنگی خیریه عترت بوتراب گفت: با اجرای طرح «گنج»، دانش‌آموزان با استعدادی که بضاعت مالی ندارند و همچنین کسانی که ترک تحصیل‌ کرده‌اند با حمایت این موسسه ادامه تحصیل می‌دهند.
مؤسسه عترت بوتراب یکی از مؤسسات خیریه‌ای است که باهدف حمایت از ایتام نیازمند تأسیس‌شده است و اولویت اصلی آن رسیدگی به مشکلات فرهنگی و تحصیلی فرزندان تحت حمایت است. 
علیرضا فتحیان، معاون فرهنگی مؤسسه خیریه عترت بوتراب در همایش طرح گنج که با حضور جمعی از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد و 250 نفر از مربیان و مجریان طرح گنج در سالن آموزش‌وپرورش استان برگزار شد، گفت: این مؤسسه در حال حاضر 11 هزار نفر از ایتام را در شش استان کشور در ابعاد مختلف معیشتی، مسکن، ازدواج و تحصیل حمایت می‌کند. 
وی با اشاره به اجرای طرح گنج توسط مؤسسه عترت بوتراب، بیان کرد: هدف از اجرای این طرح نخبه پروری است، دانش آموزان بااستعدادی که بضاعت مالی ندارند و همچنین کسانی که ترک تحصیل‌کرده‌اند با حمایت این موسسه ادامه تحصیل می‌دهند. 
فتحیان افزود: در قالب طرح گنج تمامی خدمات فرهنگی و تحصیلی به‌صورت جامع از بدو تحصیل تا اتمام تحصیلات عالی در اختیار ایتام قرار می‌گیرد. 
فتحیان با اشاره به اینکه فرزندان تحت حمایت گنج‌های ما هستند، تصریح کرد: مربیان گنج کسانی هستند که استعداد بچه‌ها را شناسایی می‌کنند تا زمینه تحصیل آن‌ها را در رشته‌هایی که استعداد دارند فراهم کنیم. 
وی بابیان اینکه شعار این طرح «ما خود گنج و به دنبال گنج هستیم» است،اظهار کرد: در زمینه اجرای این طرح شناسنامه شایستگی تحویل دانش‌آموز داده می‌شود و او خودش و شایستگی‌هایش را معرفی می‌کند و مربی‌های انتخاب‌شده این طرح در زمینه شکوفایی استعدادهای دانش‌آموز او را حمایت می‌کنند. 
معاون فرهنگی موسسه عترت بوتراب در پایان اظهار امیدواری کرد که در قالب این طرح بتوان استعداد بچه‌ها را شناسایی کرده و خدمات ویژه به آن‌ها ارائه داد. 



تاریخ انتشار : 24 تیر 1398 16:04



» اخبار مرتبط:

  • حمایت ۶۹۶۸ حامی از ایتام و فرزندان محسنین کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد: ۷۰۰۰ نفر از فرزندان محسنین مددجویان ...
  • مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد کمک ۱,۶ میلیارد تومانی به م ...
  • طرح "گنج" برای ایتام کهگیلویه و بویراحمد اجرایی می‌شود
  • مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛ بهره‌مندی ۱۷۴ یتیم کهگیلوی ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler