مشروح اخبار


» رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج عنوان کرد:  شرایط تولید و کسب و کار در استان مطلوب نیست/پایین ماندن رتبه کسب و کار استان، ناشی از مغایرت بیلان کاری مدیران با شرایط موجود است



رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج  درچهل و ششمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در شورای گفت و گو و همچنین وضعیت استان در حوزه کسب و کار ارائه و اظهار کرد: شرایط تولید و کسب و کار در استان مطلوب نیست و این شرایط به جای رویش تولید، ریزش در تولیدات را به همراه خواهد داشت.

به گزارش راک نیوز، جبار کیانی پور  به پایین ماندن رتبه ی استان در فضای کسب و کار اشاره کرد و آن را ناشی از مغایرت بیلان کاری مدیران با شرایط موجود دانست و گفت: این شورا درصدد شناسایی و حذف چالشهای فرا روی تولید در استان است .

وی  مسائل بیمه ایی را چالش بزرگ فرا روی اقتصاد کشور و استان عنوان کرد و افزود : باید با سازوکارهایی مانع از زیان به کارفرمایان و سازمان بیمه تامین اجتماعی شد .
رئیس اتاق یاسوج چگونگی اخذ مجوز ها، موانع بانکی و بیمه ی تامین اجتماعی را از دلایل مهم رکود تولید در استان برشمرد و تصریح کرد : آمار واقعی باید با هماهنگی بخش های مختلف باشد و یک تیم از جانب دولت و بخش خصوصی به صورت میدانی از وضعیت واحدهای تولیدی بازدید نمایند. وی افزود: در بحث مشکلات پیش روی حوزه کسب و کار، مشکلات بانکی، نحوه بگیر و ببند ها و نحوه رفتار آنها با فعالان اقتصادی که علی رغم تاکیدات رهبر انقلاب، دولت و قوه قضائیه صورت می گیرد، باید از طریق نهادهای مختلف پیگیری و بررسی شود.
در ادامه این نشست، کارشناس اقتصادی و مشاور اقتصادی اتاق یاسوج، در خصوص وضعیت حوزه کسب و کار و تولید استان گزارشی ارائه داد.امین منوچهری به بررسی‌های انجام شده و پایش برخی از واحدهای تولیدی در داخل و خارج شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: در کل استان ۲۱ واحد شهرک‌های صنعتی داریم. وی گفت: واحدهای صنعتی در این شهرک‌ها و خارج از شهرک‌ ۶۴۳ واحد است که در شهرک‌های صنعتی ۱ و ۲ و ۳ یاسوج و در شهرکچهاربیشه گچساران و بردیان چرام تعداد ۱۹۳ واحد را مورد پایش قرار دادیم. منوچهری گفت: طبق پایش در این چند شهرک تعداد ۶۱ واحد فعال و ۲۴ واحد نیمه فعال و ۱۰۸ واحد غیر فعال بودند.وی گفت: همچنین تعدادی واحد تولیدی در خارج از شهرک‌ها مورد پایش قرار گرفتند که از مجموع ۸۶ واحد تعداد ۵۴ واحد فعال و ۱۵ واحد نیمه فعال و ۱۷ واحد راکد بودند. مشاور اقتصادی اتاق یاسوج به وضعیت واحدهای معدنی استان کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره کرد و گفت: کل واحدهای معدنی دارای پروانه بهره‌برداری ۱۰۹ معدن است که ۵۵ واحد آن فعال و ۲۳ واحد غیر فعال و بقیه هم اصلا وجود خارجی ندارند. در ادامه اعضای حاضر در این نشست در خصوص بهبود شرایط فضای کسب و کار استان در حوزه های مختلف کشاورزی، معدن، تجارت، گردشگری و… به بحث و تبادل نظر پرداختند.
 
معاون اقتصادی استاندار نیز در این نشست گفت:  واحد های صنعتی در بخش های مختلف دارای پایه و اساس است و این موضوع که از ۷۰۰ واحد به ۳۰۰ واحد کاهش پیدا کند کمی عجیب است، از طرفی تعداد۱۲۰ واحد معدنی که توجیه ندارد چه باید کرد، در بحث آمار ها در شهرک ها شفافیت وجود ندارد. گوهرگانی بیان کرد: متولیان معدن باید شناسنامه داشته یا پروانه بهره برداری داشته باشند و در دستورکاری که چند واحد و چه میزان فعالیت و چه میزان تولیدی دارند، ارائه شود.
 



تاریخ انتشار : 27 تیر 1398 10:00



» اخبار مرتبط:

  • پوشش تسهیلاتی در راستای بهبود فعالیت واحد های تولیدی در استان
  • رفع مشکلات سرمایه گذاران حقیقی دردستور کار قرار گیرد
  • معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: هفت واحد تولیدی استان به ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام