مشروح اخبار


» فرماندار ممسنی خبرداد: احتمال عمدی بودن آتش‌سوزی مراتع ممسنی



فرماندار ممسنی در مورد علت حادثه آتش‌سوزی مراتع این شهرستان توضیحاتی ارائه کرد و از احتمال عمدی بودن آن خبر داد.

به گزارش راک نیوز از ممسنی ؛ داوود ایوبی امروز در گفت‌وگو با  فارس در شیراز، از احتمال عمدی بودن حادثه آتش‌سوزی مراتع در ممسنی خبر داد و اظهار داشت: این موضوع باید توسط نهادهای امنیتی و انتظامی بررسی شود تا بتوان با اطمینان در مورد آن اظهارنظر کرد.

وی افزود: گزارش‌های متناقضی وجود دارد که احتمال می‌دهیم قسمتی از این آتش‌سوزی عمدی باشد اما در مورد صحت و سُقم آن تا بررسی دقیق کارشناسان امنیتی نمی‌توان نظر داد.

مقام عالی دولت در شهرستان ممسنی همچنین گفت: گزارش‌های مردمی نشان می‌دهد اختلافات مرتع‌داران با یکدیگر و منابع طبیعی نیز ممکن است در این آتش‌سوزی دخیل باشد.

ایوبی در مورد میزان خسارت این آتش‌سوزی نیز بیان داشت: حجم خسارات فعلاً مشخص نیست و اداره منابع طبیعی در حال پایش آن است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مراتع آتش‌گرفته نیز اظهار داشت: آتش‌سوزی تا حد 95 درصد مهارشده و به‌زودی کاملاً اطفا خواهد شد.

فرماندار ممسنی با تقدیر از ادارات و تشکل‌های مردم‌نهاد نیز گفت: مدیریت بحران استانداری با اعزام چرخبال کمک‌های بسیار خوبی در اطفای این آتش‌سوزی انجام داد ضمن اینکه مدیرکل منابع طبیعی استان نیز با حضور درصحنه روند امدادرسانی را تسریع کردند.

وی اضافه کرد: جا دارد از تشکل‌های مردم‌نهاد به‌ویژه از شهر نورآباد تشکر ویژه شود که با حضور جهادی در محل آتش‌سوزی، کمک شایانی به اطفای آن کردند.

یادآور می‌شود آتش‌سوزی در ارتفاعات ممسنی شامل مناطق بوان و هرایزر از دوشنبه 31 مرداد آغازشده و بنا به گفته ایوبی فرماندار ممسنی تا ظهر امروز چهارشنبه حدوداً 95 درصد مهارشده است.

شهرستان ممسنی در غرب استان فارس و در 140 کیلومتری شیراز واقع‌شده است.



تاریخ انتشار : 2 مرداد 1398 13:03



» اخبار مرتبط:

  • جان باختن یک نفر براثر آتش سوزی مزارع در ممسنی
  • 'کوه بال سبز' ممسنی " هم آتش گرفت/ 50 هکتار از منابع طبیعی این منطقه خس ...
  • 100 هکتار از جنگل‌هاي ممسنی فارس در چنگ آتش !
  • دود از دل "ممسنی"برمیخیزد/آتش سوزی جنگل های بلوط وگون ممسنی
  • "بهشت ممسنی" بوی آتش میدهد/آتش سوزي در جنگلهاي ممسني
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام