مشروح اخبار


» تاکید معاون گمرک ایران؛ترخیص کالاهای اساسی نیاز به تمدید ثبت سفارش ندارد




بعد از آنکه تعدادی از فعالان اقتصادی از درخواست یکی از گمرکات اجرایی برای ثبت سفارش مجدد کالاهای اساسی گلایه کردند، معاون فنی گمرک در نامه‌ای تاکید کرد که این کالاها نیازی به ثبت سفارش مجدد ندارند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی راک نیوز از شیراز ، مهرداد جمال ارونقی در نامه ای به ناظرین و مدیران کل گمرکات اجرایی با اشاره به بخشنامه شماره ۱۲۴۸۵۷۳/۹۷ مورخ ۱۱ دی ماه ۱۳۹۷ مبنی بر اینکه کالاهای اساسی نیاز به ثبت سفارش مجدد برای واردات ندارند، نوشته است: در حال حاضر در جلسه با فعالان اقتصادی این موضوع مطرح شد که یکی از گمرکات این بخشنامه را اجرا نکرده و ثبت سفارش معتبر برای تزانزیت به داخل کشور آن هم در خصوص اقلام گروه یک کالایی مطالبه می کند.
وی ادامه داده است: با توجه به اینکه مدارک و مستندات به رویت اینجانب رسید که ادعا صحیح بوده، مراتب بخشنامه را بار دیگر ابلاغ، ضمن توضیح موضوع به پرسنل ذیربط مقتضی است این بخشنامه در تابلوهای اعلانات اداره الصاق و نتیجه را به اینجانب اعلام کنید.
در بخشنامه مورد اشاره آمده است: نظر به اینکه امکان ترخیص بخشی از کالاهای اساسی (مطابق مصوبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ که در گروه یک اولویت ارزی قرار گرفته و ارز ۴۲ هزار ریالی دریافت می کنند) موجود در گمرکات به دلیل نیاز به تمدید ثبت سفارش (به دلیل عدم تامین ارز یا مشکلات موجود در مورد نقل و انتقال ارز) فراهم نشده است، مراتب به وزارت صنعت، معدن و تجارت منعکس و با توجه به اینکه این کالاها قبلا تایید ثبت سفارش از دفتر تخصصی مربوط را اخذ و واردات آنها انجام شده است، موافقت شد، ترخیص کالاهای مذکور بدون الزام به ثبت سفارش و انجام اصلاحات و تغییرات در گمرکات صورت پذیرد.
وی نوشته است: با عنایت به استحضار مقام محترم وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستور بررسی و اقدام لازم برای گمرک بدینوسله تاکید می شود تمامی گمرکات در این خصوص اقدام فوری معمول و نتیجه اقداماتی را که می تواند ضمن کاهش زمان فرآیندها به کاهش رسوب بنادر منجر شود، به اینجانب منعکس کنید.

تاکید معاون گمرک ایران؛ترخیص کالاهای اساسی نیاز به تمدید ثبت سفارش ندارد

 



تاریخ انتشار : 6 مرداد 1398 14:17



» اخبار مرتبط:

  • تعیین تکلیف چندهزار اظهار نامه بلاتکلیف در گمرک /ترخیص بدون نیاز به اصلاح ...
  • نامه معاون فنی گمرک ایران به سازمان توسعه و تجارت ؛ چاره ای برای تسهیل در و ...
  • گام اساسی گمرک در راستای حمایت از تولیدات داخلی +سند
  • بخشنامه ورود کالاهای گروه 10 به گمرکات سراسر کشور ابلاغ
  • توضیحات مدیر کل گمرک شهید رجایی بندرعباس درباره دپوی 100 هزار کانتینر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام