مشروح اخبار


» در همایش آگاهی بخشی استفاده از ظرفیت نهادهای داوری عنوان شد: صیانت از منافع و رفتار حرفه ای فعالان اقتصادی از مزایای ارجاع اختلافات به نهادهای داوری است 



صبح امروز با استقبال چشمگیر مخاطبان، همایش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی استفاده از ظرفیت نهادهای داوری در حل و فصل دعاوی و مشکلات حقوقی، تجاری، اقتصادی و صنفی با حضور معاونین دادگستری استان، قضات حقوقی دادگستری، وکلا، مسؤلان مؤسسات حقوقی و فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن همایش های اتاق یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار راک نیوز از یاسوج، در این همایش که  با همکاری مشترک  اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و  معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان برگزار شد، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با بیان اینکه استفاده از ظرفیتهای دادگستری در جهت شکوفایی فضای کسب و کار فرصتی ارزشمند است که باید آنرا مغتنم شمرد، گفت: امروزه در تمام دنیا غیر از محاکم دادگستری بخشی زیادی از دعاوی حقوقی توسط نهادهای داوری حل و فصل می شود.
جبار کیانی پور،  تسریع در حل و فصل اختلافات و رسیدگی به دعاوی را از مزایای ارجاع پرونده اختلافات به نهادها و مراجع  داوری دانست و تصریح کرد: صیانت از منافع و رفتار حرفه ای تجار و بازرگانان از دیگر مزایای ارجاع اختلافات به مراجع داوری است. وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت مراجع داوری میتواند نقش موثری در تامین و ارتقا امنیت قضایی جامعه داشته باشند و  در همین راستا عزمی جدی از سوی دادگستری استان و اتاق ایران برای فعال نمودن مراجع داوری استان وجود دارد. در ادامه، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: هر فردی که برای یک بار هم با پرونده حقوقی مواجهه شده باشد، بخوبی می‌تواند اهمیت استفاده از ظرفیت مراجع داوری را درک کند. عیسی حسنی، استفاده از مراجع داوری را یکی از شاخه های مشارکت دادن مردم در حاکمیت دانست و اظهار کرد: حاکمیت برای تداوم نیاز به مشارکت مردم دارد که مراجع داوری  میتواند زمینه این مشارکت را فراهم کند.
وی خاطر نشان کرد: نهاد داوری یکی از ضروریات است که احیا شدن آن نیازمند اصلاح، تکمیل و تغییر باورهاست.
حسنی تصریح کرد: اگر نهاد داوری احیا شود ۴۰ درصد دادرسی ها در دادگاهها کاسته خواهد شد. وی سرعت عمل در رسیدگی و دریافت رای قطعی را از دیگر مزایای احیا مراجع داوری عنوان کرد و افزود: تغییر باور اصناف، تجار و فعالان اقتصادی می تواند در احیا نهاد داوری تاثیر بسزایی داشته باشد.
حسنی بیان کرد: اگر فعالان اقتصادی در قراردادهای خود قید کنند که موارد اختلافی را به مراجع داوری ارجاع می کنند، می تواند زودتر به نتیجه مطلوب برسند. وی خواستار رعایت اخلاق داوری در مراحل انجام کار شد و گفت: کارشناسان هر صنف و رشته بهترین داوران برای اختلافات حوزه فعالیت خود هستند.



تاریخ انتشار : 15 مرداد 1398 14:38



» اخبار مرتبط:

  • قابل توجه تجار، بازرگانان، اصناف و فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد: برگز ...
  • رییس بیمارستان امام خمینی ره شهر دهدشت عزل شد/جزییات
  • 22اثر صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد به مرحله داوری دریافت نشان ملی راه یافت
  • "خداداد افشاریان"یکی ازگزینه‌های ریاست دپارتمان داوری کشور
  • رودنیل : داوری دیدار ایران -بوسنی نکته های اموزشی زیادی داشت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler