مشروح اخبار


» چند خبر مختلف از شهرستان کهگیلویه



فرماندار کهگیلویه طی پیامی فرارسیدن عید قربان را تبریک گفت.

به گزارش راک نیوز،فرماندار کهگیلویه طی پیامی فرارسیدن عید قربان را تبریک گفت.

در فرازی از متن آمده است؛
عید سعید قربان جلوه گاه تعبد ،تسلیم و تقواست .عید بازگشت و قرب خداوند سبحان ، روز عطا و بخشش خداوند متعال بر بندگان مومن و مطیع است.
عید قربان یاد اور زیباترین نمونه تعبد انسان در برابر پروردگار خویش و به قربانگاه بردن امیال نفسانی است .
اینجانب فرا رسیدن دهم ذی الحجه و عید الاضحی را به ساحت حضرت ولی عصر (عج) ،همه مسلمانان جهان اسلام و ایران اسلامی بویزه مردم ولایتمدار شهرستان کهگیلویه تبریک و تهنیت عرض می نمایم واز خداوند متعال سعادت و سربلندی توام با عبودیت برای همگان مسئلت دارم .  
 علیرضا اتابک 
سرپرست فرمانداری کهگیلویه
**********************
آمادگی اکیپ‌های دامپزشکی کهگیلویه همزمان با عید قربان
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه با تائید این خبر اظهار کرد: طرح بازرسی، نظارت و ساماندهی کشتار دام در عید قربان به منظور تعیین مکان‌هایی مناسب برای ذبح شرعی دام در عید بزرگ مسلمین در دهدشت اجرا می‌شود.
وی افزود: دو دامپزشک ، یک نفر روحانی ناظر ذبح شرعی و دو نفر بازرس بهداشتی برای رعایت نکات بهداشتی در کشتارگاه شهرستان و محل اداره دامپزشکی مستقر می‌شوند.
رئیس اداره دامپزشکی کهگیلویه با اشاره به اینکه مردم می‌توانند دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه‌ دام شهرستان ذبح کنند، تصریح کرد: با توجه به وجود بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، رعایت نکردن نکات بهداشتی می‌تواند سلامت جامعه را به خطر اندازد.
وی با اشاره به حفظ سلامتی شهروندان، خاطرنشان کرد: شهروندان دام‌های نذری عید قربان را در کشتارگاه شهرستان با نظارت روحانی ناظر ذبح شرعی و بازرس بهداشتی کشتارگاه‌ ذبح کنند و یا از خدمات گروه‌های سیار بازرسی دامپزشکی استفاده کنند.
دکتر حسینی گفت: شماره تلفن‌های اداره دامپزشکی 32262030 و تلفن گویای 1512 برای پاسخگویی به شهروندان آماده است.
وی اضافه کرد: سلامت گوشت مصرفی و مورد نیاز در تأمین سلامت انسانی و بهداشت خانواده از نقش و جایگاه مهم و ویژه برخوردار است.
*********************
کشف 28 کيلوتریاک در شهرستان کهگيلويه
فرمانده انتظامي شهرستان کهگيلويه گفت: 28 کيلو ترياک از یک دستگاه خودروي پژو 405 در محورهای مواصلاتی این شهرستان کشف شد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"جهان ديماز" در باره جزئيات بيشتر اين خبر اظهار داشت : در پي دریافت خبری مبني بر انتقال محموله ای مواد مخدر از محورهای مواصلاتی این شهرستان موضوع بصورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی و با انجام تحقیقات پلیسی گسترده خودروی پژو 405 حامل مواد مخدر را شناسایی و پس از تعقیب و مراقبت در سه راهی طولیان به دهدشت به آن دستور توقف دادند.
دیماز تصریح کرد: راننده با بی توجهی به دستورات و هشدار های پلیس از محل متواری که پس از طی مسافتی خودرو توقیف و راننده با توجه به صعب العبور بودن منطقه از محل متواری شد که مأموران در بازرسی از این خودرو 28 کیلو تریاک کشف و ضبط کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان کهگیلویه با اشاره به این که تلاش برای دستگیری متهم در دستور کار قرار دارد خاطرنشان کرد: خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد.
***********************
مراسم «چهلم» جانباز دفاع مقدس زنده‌یاد پاسدار «مسعود ولایتی‌فرد» در دهدشت برگزار می‌شود
مراسم «چهلمین» روز درگذشت جانباز دفاع مقدس زنده‌یاد پاسدار «مسعود ولایتی‌فرد» در دهدشت برگزار می‌شود.
این مراسم روز جمعه۲۵ مردادماه ساعت ۸ صبح الی ۲ عصر در محل مسجد امام حسین(ع) واقع در کوی آزادگان شهر دهدشت منعقد خواهد شد.
ضمنا مجلس زنانه همزمان در منزل ولایتی فرد در شهر دهدشت صورت می پذیرد.
***********************
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه از آزمایشگاه مرکزی دهدشت بازدید کرد
دکتر محمد طاهر طیب زادگان با حضور در محل آزمایشگاه مرکزی دهدشت از نزدیک وضعیت حضور پرسنل، کمیت و کیفیت تجهیزات و همچنین مسائل فنی مرتبط با آزمایشگاه را رصد کرده و با مسئول و پرسنل حاضر در آزمایشگاه دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار مقرر شد مواد لازم آزمایشگاه در اسرع وقت خریداری ودر اختیار این آزمایشگاه قرار گیرد تا در روند ارائه خدمات لازم به مردم وقفه ای پیش نیاید.
در این آزمایشگاه کلیه آزمایشات پیش از بارداری و غربالگری زنان باردار به صورت رایگان و همچنین کلیه آزمایشات سطح 2با تعرفه دولتی به صورت روزانه به مراجعین ارائه می گردد.
**********************
اتوماسیون اداری شهرداری دهدشت راه‌اندازی شد
شهردار دهدشت گفت: در راستای یکپارچه‌سازی خدمات و کاهش زمان پاسخگویی به مکاتبات سیستم اتوماسیون اداری شهرداری راه‌اندازی شد.
اتوماسیون اداری شهرداری دهدشت راه‌اندازی شد
اسفندیار برخه در گفت‌وگو با خبرنگاران از راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری در شهرداری دهدشت خبر داد.
شهردار دهدشت گفت: این طرح با هدف ارتقای بهره‌وری در سیستم شهرداری، کاشه بروکراسی اداری و افزایش امنیت در مکاتبات از امروز راه‌اندازی شده است.
برخه با بیان اینکه سیستم یکپارچه اتوماسیون اداری برای مدیریت کردن گردش اطلاعات و مکاتبات اداری و سازمانی است، افزود: راه‌اندازی این سیستم در دستور کار شهرداری قرار گرفت و به همین منظور طی واحدهای درآمد، نوسازی و شهرداری طی دور روز تعطیل بود.
وی تصریح کرد: با یکپارچه شدن سیستم اتوماسیون اداری واحدهای درآمد و نوسازی و شهرسازی قدرت چانه‌زنی بی‌مورد و غیر قانونی و غیر منصفانه از طرف مالکانی که قصد ساخت وساز دارند سلب شد.
شهردار دهدشت گفت: پرداخت عوارض و بهای خدمات شهری شهرداری مطابق با تعرفه عوارضات شهرداری که در صحن شورا اسلامی شهر به تصویب رسیده و بدون هیچ گونه کم و کاست و دست کاری شده از طریق سیستم دریافت خواهد شد.
برخه، دقت عمل و سرعت بخشی در انجام مکاتبات و مراسلات را از دیگر مزایای طرح اتوماسیون اداری برشمرد و افزود:همچنین با وارد شدن در سایت سیستم و یا از طریق ارسال پیامک به شماره همراه مالک می‌توان طی شدن مراحل اداری پرونده و مکاتبات و یا استعلامات را مشاهده کرد.
شهردار دهدشت گفت: امروزه با گسترش جمعیت شهرها و ترافیک شهری و لزوم کاهش ترافیک‌های شهری و تصادفات و آلودگی‌های زیست محیطی حاصل از رفت و آمدها و در مجموع کاهش هزینه‌های حاصل از رفت و آمدها راه اندازی چنین سیستمی ضروری به نظر می‌رسید که این سیستم جهت رفاه حال متقاضیان ساخت و ساز راه اندازی شده است.
******************
برای اولین زوج دهدشتی به قله حوض دال دنا صعود کردند.
جمعه ۱۸ مرادماه زوج دهدشتی به قله ۴٣۶٠ متری حوض دال دنا صعود کردند.
مهندس عنایت جهان آرا و سرکارخانم حمیرا دشتی مقدم از باشگاه کوهنوردی سیمرغ واهل دهدشت هستند.
امیدواریم اینچنین صعودهایی مشوقی باشد برای دیگران تا از این ورزش مفرح استقبال بسزایی داشته باشند.

***********************
نشست خبری مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه در زمینه تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی برگزار شد.
در این نشست سیدعمران تقوی به چگونگی تشکیل،عضویت و استفاده از تسهیلات این صندوق برای 3گروه هدف افراد حقیقی،تعاونی ها و طرح های مستقل اشاره کرد.
سید عمران تقوی گفت:توسعه کهگیلویه با نگاه ویژه به کشاورزی محقق می شود از همین رو تشکیل این صندوق اقدامی حیاتی برای پیشبرد امور مربوط به کشاورزی است.
وی ادامه داد:کشاورزان با عضویت در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ، دیگر دغدغه کمبود نقدینگی را نخواهند داشت.
تقوی تاکید کرد:تشکیل این صندوق فرصتی مناسب در راستای اشتغالزایی و رونق کشاورزی است که نباید از دست برود.
مدیر جهادکشاورزی گفت:این صندوق باسرمایه ۲میلیاردتومان درکهگیلویه تاسیس میشود.
سیدعمران تقوی افزود:سهام این صندوق دولتی و خصوصی است و دولت و بخش خصوصی سهم برابری دارند.
وی باقدردانی از حمایت فرماندار کهگیلویه در زمینه تشکیل صندوق حمایت ازبخش کشاورزی ابراز امیدواری کرد بخشداری و دهیاری ها ضمن اطلاع رسانی، کشاورزان رابرای عضویت دراین صندوق ترغیب کنند.
مدیر جهادکشاورزی کهگیلویه افزود:همه‌ی کشاورزان، دامداران و بهره‌بردارانِ روستایی، که نامشان در سامانه‌ی پهنه‌بندی ثبت شده‌است و مالکینِ شرکت‌های تعاونی و اتّحادیه‌های کشاورزی و دامی، می‌توانند تا تاریخ ۹۸/۵/۲۳ نسبت به سرمایه‌گذاری و خریدِ سهام، در صندوقِ حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی شهرستان کهگیلویه اقدام کنند.
وی تصریح کرد:سرمایه‌ی افرادِ حقیقی، از ۳ تا ۱٠ میلیون تومان ،سرمایه‌ی تعاونی‌ها از ۳ تا ۳۰ میلیون تومان و سرمایه‌ی طرح‌های مستقل مثل مرغداری ها از ۳ تا ۱۵ میلیون تومان خواهد می باشد.

سیدعمران تقوی ادامه داد:پس از ثبت نام،تسهیلاتی با سود ۴ درصد و بازپرداختِ یک‌ساله، بدونِ ضامن، به سهام‌داران پرداخت خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:این صندوق چون با هماهنگی فرمانداری،سازمان جهادکشاورزی،مدیریت جهادکشاورزی و هئیت مدیره صندوق که به انتخاب خود کشاورزان انجام میشود تشکیل میگردد و تا کنون در پنج شهرستان استان و بیش از ۸۰ شهرستان در سراسر کشور تشکیل شده که استقبال خوبی از آن به عمل آمده است.





تاریخ انتشار : 20 مرداد 1398 22:20



» اخبار مرتبط:

  • 1500 کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف از کشتارگاه دهدشت ضبط شد/جزییات
  • توقیف خودروی تاکسی سمند حامل 140کیلوگرم گوشت کشتار غیرمجاز در دهدشت
  • شهرداری دهدشت 50 میلیارد ریال بدهی دارد
  • سیستم اتوماسیون اداری آموزش وپرورش دهدشت نصب وراه اندازی شد.
  • کشتارگاه دام در شهرستان بهبهان پلمب شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler