مشروح اخبار


» چند خبر مختلف از استانداری کهگیلویه و بویراحمد



استاندار کهگیلویه و بو یراحمد به همراه 《رحمانی فضلی وزیر کشور، امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم و پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی》 از غرفه صنایع دستی و توانمندی های هنرمندان استان بازدید کردند. 

بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از غرفه استان در 《چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر》


به گزارش راک نیوز "حسین کلانتری در حاشیه بازدید از غرفه های شهرستان های استان، عنوان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی نقش مهمی در معرفی استان دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه شناسایی بازارهای هدف ضامن اقتصادی کردن صنایع دستی است، عنوان کرد: با بهره روی از این صنعت می توان زمینه اشتغالزایی و رونق اقتصادی را در استان فراهم کرد.   

وی بیان کرد: نوآوری در تولید صنایع دستی، بسته بندی مناسب و جذاب و کاربردی کردن آن متناسب با نیاز جامعه از راهکارهای توسعه این صنعت است. 

کلانتری با اشاره به توانمندی هنرمندان این استان بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه صنایع دستی است. 

وی گفت: امید است که در سال های آینده با همراهی تمامی دستگاه های اجرایی بتوانیم تمامی توانمندی های استان در حوزه های مختلف کشاورزی، بوم گردی، صنایع دستی و ...را به سایر مناطق کشور ارائه و معرفی کنیم.   

  کلانتری از عموم مردم خواست تا با حضور در این نمایشگاه از غرفه توانمندی های روستائیان استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کنند. 

گفتنی است، چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر صبح ۲۴ مرداد ماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و محسنی بندپی استاندار تهران در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز بکار کرد و علاقمندان می توانند  از بخش های مختلف این‌نمایشگاه بازدید کنند.

چند خبر مختلف از استانداری کهگیلویه و بویراحمد

 

چند خبر مختلف از استانداری کهگیلویه و بویراحمد

 

چند خبر مختلف از استانداری کهگیلویه و بویراحمد

 

چند خبر مختلف از استانداری کهگیلویه و بویراحمد

 


فرهنگ کتابخوانی بین دانش آموزان نهادینه شود

احد جمالی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان به نهادینه شدن و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی تاکید کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد افزود: تبیین آثار سودمند کتابخوانی و تاثیر آن در شکوفایی اجتماعی برای دانش آموزان یک ضرورت است.

وی تامین شرایط و دسترسی آسان به کتاب و کتابخانه ها را لازمه توجه به فرهنگ روی آوری به کتابخوانی دانست و گفت: در جایی که کتابخانه و دسترسی به کتاب نیست این زمینه فراهم شود.

چمالی به روی آوری والدین و خانوادها به کتاب و کتابخوانی و آشنایی کودکان خود از سنین کودکی به این موضوع  نیز تاکید کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هم از مشارکت ۱۸ هزار نفر در جشنواره فرهنگ رضوی در استان اشاره کرد داد و گفت: در این خصوص ۱۳۴ نفر در سطح استانی و ۲ نفر در سطح ملی تقدیر شدند.

رحیمیان افزود: تامین زیرساخت ها برای گسترش فرهنگ کتابخوانی انجام شده آنچه لازم است ترغیب مردم به مطالعه و کتابخوانی است.

گام اساسی در استاندارد سازی مصالح ساختمانی به لحاط کمی و کیفی

عزیز فیلی در ششمین گردهمایی سازمان ملی استاندارد منطقه پنج کشور با حضور مدیران کل ستادی و معاونین ارزیاب ادارات استاندارد استان های بوشهر، خوزستان، فارس، هرمزگان و کهگیلویه وبویراحمد گفت: برای استاندارد سازی محصولات ساختمانی به لحاظ کمی و کیفی در این استان گام های اساسی برداشته شده است. معاون عمرانی استانداری با بیان اینکه در شورای فنی موضوع مصالح ساختمانی و ساخت و سازها از طریق آزمایشگاه ها و بازرسی به خوبی کنترل واستاندارد رعایت می شود، افزود: دستگاه های نظارتی در این خصوص نیز به خوبی نظارت و عمل می کنند.

وی اظهار داشت: هر چند در سطح ملی در بخش های پلیمری، صنایع شیمیایی و محصولات ساختمانی به سمت کیفی سازی و استاندارد خوب کار شده است اما در حوزه خودرو بعد از چند دهه کار اساسی به لحاظ کیفی نشده است و در این صنایع مشکلات زیادی داریم. 

فیلی تصریح کرد: امید است که در راستانی استاندارد سازی و کیفی کردن محصولات بخصوص تولیدات کشاورزی و کالاهای مشمول استاندارد اجباری توجه ویژه ای شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به اینکه هر چند در تولیدات و محصولات دو مقوله کمیت و کیفیت با هم مطرح هست، ابراز داشت: سازمان استاندارد یک هویت مستقلی به خود گرفته است و برای ارتقاء کمی، رشد شاخص ها و کیفیت بخشی خوب وارد عمل شده است.

فیلی اظهار امیدواری کرد که سازمان استاندارد کشور بتواند همراه با توسعه شاخص ها و استاندارد سازی، فرهنگ استاندارد و کیفیت بخشی را نهادینه کند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد در سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور هم گفت: میانیگن پوشش رعایت استاندارد در صدور پروانه کالاهای تولیدی در کشور از ۶۰ درصد سه سال گذشته به بالای ۸۲ درصد رسیده و ارتقای این رقم به ۹۲درصد تا پایان سال جاری هدفگذاری شده است.

وحید مرندی مقدم افزود: هم اینک حدود هزار کالا مشمول استاندارد اجباری هستند که این تعداد حدود ۲۴ فرآوده غذایی و نوشیدینی را شامل می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۵۰ مورد جعل استاندارد در زمینه صدور پروانه استاندارد کالاها در کشور شناسایی شد، گفت: با توجه به کیفیت ، اثرگذاری و هدفمندکردن نظارت ها این میزان در سال جاری رو به کاهش بوده است.

مرندی گفت: بر اساس قانون یک نظام استاندارد سازی در سطح کشور در حال شکل گیری است که طبق آن تمامی دستگاه ها و نهادهای اجرایی کشور موظف به رعایت استاندارد ملی در تولید کالا و خدمات هستند.

مرندی مقدم یاداور شد: تا پیش از اجرای نظام استاندارد سازی تنها قانون ملی استاندارد منحصر و محدود به سازمان ملی استاندارد بود که اکنون این مهم به تمامی و حدود ۴۰ هزار قلم کالای تولیدی در کشور نیز تعمیم داده شده است. 

چند خبر مختلف از استانداری کهگیلویه و بویراحمد

 

چند خبر مختلف از استانداری کهگیلویه و بویراحمد

 

چند خبر مختلف از استانداری کهگیلویه و بویراحمد

 


وحدت ملت فارغ از گرایش های سیاسی مثال زدنی است

احد جمالی  در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه های هفته دولت و هشتم شهریور سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: ملت ایران در برابر توطئه های دشمنان فارغ از گرایش های سیاسی همه با هم وحدت دارند.معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه وبویراحمد افزود: دشمن همواره در پی ضربه زدن به کشور است و اتحاد ملت، نقشه شوم دشمنان را با شکست مواجه می کند.

جمالی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب، شور و اشتیاقی انقلابی در مردم ایجاد شده بود و گروهک منافقان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی، مردم و کشور، دست به ترور نخبه های ما زدند و ۱۷هزار نفر که نخبه های ما  بودند را ترور کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت: کشور ما بیشترین زخم از تروریست ها را خورده و بیشتر مردم  زخم خورده این گروه های تروریستی هستند.

وی بیان کرد: شهیدان رجایی و باهنر نخبگانی برجسته بودند که توسط این گروهک منافق و کور دل به شهادت رسیدند. 

جمالی گفت: مظلومیت همواره از چهره شهید رجایی پیدا بود و امیدوارم که صفات حسنه این شهید بزرگوار که اخلاق محوری، مخالفت با اشرافی گری، داشتن روحیه جهادی و سلامت اقتصادی بود در وجود همه مسئولین و کارکنان متجلی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد به برگزاری برنامه های فاخر و پر محتوا در هفته دولت تاکید کرد.

چند خبر مختلف از استانداری کهگیلویه و بویراحمد

 

چند خبر مختلف از استانداری کهگیلویه و بویراحمد

 




تاریخ انتشار : 28 مرداد 1398 12:25



» اخبار مرتبط:

  • استاندارد سازی آسانسورها در تمامی دستگاههای اجرایی
  • مدیرکل دفتر فنی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: برخورد با متخلفان تولید شن و ...
  • مدیرکل جدید استاندارد کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
  • افتخاری دیگر برای یک مدیر "کهگیلویه وبویراحمدی"/فارس رتبه اول استاندارد ک ...
  • مدیرکل استاندارد فارس معارفه شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler