مشروح اخبار


» آنچه در خطبه های نماز جمعه این هفته کهگیلویه و بویراحمد گذشت؟



امام جمعه موقت یاسوج گفت: آل‌سعود در کشتار مردم یمن وحشی‌تر از رژیم صهیونیستی است.


به گزارش راک نیوز " حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی اعظم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به مناسبت‌های مختلف با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس به جامعه بزرگ ایثارگری کشور اظهار کرد: رژیم بعث با حمایت و پشتیبانی استکبار جهانی در 31 شهریور سال 59 وحشیانه به ایران حمله کرد اما رزمندگان ولایت مدار با همه توان و با از خودگذشتگی و ایثار و توکل بر خدا بر همه تجهیزات دشمن غلبه کردند.

امام جمعه موقت شهر یاسوج افزود: رزمندگان اسلام با اطاعت از رهنمودهای امام راحل اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به تصرف دشمن در آید در حالی که چندین کشور به رژیم بعث در جنگ نابرابر کمک می‌کردند و حتی نیرو می‌فرستادند.

موسوی اعظم در بخشی دیگر از خطبه‌ها به جنگ نابرابری که آل سعود علیه مردم مظلوم یمن راه انداخته اشاره کرد و گفت: در این جنگ و حمله وحشیانه 16 هزار نفر که در میان آنها 6 هزار کودک بوده به خاک و خون کشیده شدند.

موسوی‌اعظم در بخش دیگری از اظهارات خود به حملات ددمنشانه عربستان به مردم مظلوم یمن اشاره کرد که بسیار وحشیانه‌تر از حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین است و از این جهت دست اسرائیلی‌ها را از پشت بسته‌اند.

امام جمعه موقت یاسوج از استیصال رژیم آل‌سعود سخن به میان آورد که با همه همراهی‌ها و کمک‌های استکبار به خصوص آمریکا مقابل یمنی‌ها ناتوان و درمانده شده‌اند.

وی در بخش پایانی خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با تمجید از اقدامات فسادستیز قوه قضاییه گفت: برخورد قاطعانه با مفسدان خواست همه مردم ایران است و قوه قضاییه حمایت همه جانبه مردم ایران را در این خصوص همراه خود دارد.

موسوی‌اعظم نظارت را در کنار برخود قضایی لازم دانست و افزود: قوه قضاییه به بازار و گرانفروشی هم خوشبختانه ورود پیدا کرده است و باید مسوولان اجرایی در همراه با دستگاه قضایی اجازه ندهند سودجویان در بازار به مردم اجحاف کنند.

*************************
دهدشت

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس قرار داریم، اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب و پیش از آن دشمن علیه ملت و دین ما توطئه‌های بی‌شماری طراحی کرد که یکی از این توطئه‌ها جنگ تحمیلی در سال 1359 بود.

امام جمعه دهدشت گفت: تمام دنیای استکبار با همه امکانات از صدام حمایت کردند تا کشور ما را مورد تجاوز قرار دهد و نظام ما را ساقط کنند

هدفشان ساقط کردن نظام بود اما ایمان مردم، مقاومت مردم و نثار خون شهیدان، ایثارگران، رهبری و ولی فقیه افتخار آفریدند.

حسینی ادامه داد: ملت ما با عزت آبرومند مانده و دشمنان ملت ذلیل و خوار شدند و روز به روز بر ضعف و ذلت دشمن افزوده می‌شود.

خطیب نماز جمعه دهدشت افزود: این عزت مرهون مقاومت، ایمان و ایثار و شهادت‌طلبی بود ما نباید آن دوران پر افتخار را فراموش کنیم اگر کسی دوران افتخار خود را فراموش کرد ذلیل می‌شود.

وی تصریح کرد: عده‌ای می‌خواهند این دوران فراموش شود نام شهید را حذف می‌کنند، کسی که قهرمان و مجاهد خود را حذف می‌کند خائن است در نهایت پستی و بی‌شرفی است.

حسینی اضافه کرد: کسی که عرق ملی دارد کلمه شهید را حذف نمی‌کند چون خدا به شهید و شهادت افتخار کرده است.

وی با بیان اینکه چنین کسانی خط فکری غربی دارند، گفت: نامردی و ناسپاسی می‌خواهد که کسی این کلمه مقدس و ارزشی(شهید) که غیرت می‌دهد را حذف کند.

حسینی با اشاره به در پیش بودن بازگشایی مدارس گفت: فصل دیگری از شکوفایی در مسیر علم و دانش پیش‌رو است و می‌طلبد همه آموزش و پرورش را حمایت کنند.

امام جمعه دهدشت حمله انصارالله یمن به تأسیسات نفتی آل سعود را یادآور شد و گفت: با این ضربه سنگین نیمی از صادرات نفت آل سعود از بین رفت.

حسینی ادامه داد: آمریکا و صهیونیست و اروپاییان مدعی حقوق بشر همواره از ظلم حمایت می‌کنند این همه انسان مظلوم در یمن کشته می‌شوند هیچ کس نهیبی به آل سعود نمی‌زند اما حالا که یمن با همان قدرتی که خدا به آنها داد قلب حیاتی و اقتصادی آل سعود را هدف قرار دادند سر و صدا می‌کنند.چون انسان برایشان معنا ندارد بلکه نفت معنا دارد.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه مذاکره با امریکا شکل نخواهد گرفت، افزود: امروز مذاکره با آمریکایی که همه تعهدات بین‌المللی خود را زیر پا قرار داده پذیرش شکست است و اگر ایران این شکست را پذیرفت مرتب چماق آمریکا را می‌خورد.

حسینی گفت: به برکت نظام اسلامی، تدبیر رهبری و تلاش مسئولان نظام با قدرت بیشتری رو به جلو می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با استناد به فرمایشی از مولای متقیان امام علی(ع) خطاب به انسان گفت: در هر حال تقوا را پیشه خود کن چه ثروتمند باشی چه فقیر بیمار باشی یا سالم.

حسینی اضافه کرد: اگر انسان به فقر مبتلا شود اما اهل تقوا باشد فقیر نیست و اگر ثروتمند بی‌تقوا باشد به سعادت نمی‌رسد.

************************
لیکک

حجت الاسلام افروغی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با موکب داران گفت: امام حسین علیه السلام مختص شیعیان نیست و تقابلی از کفر و دین است که در اربعین حسینی اوج می‌گیرد و مردم با جان و دل عاشقانه در این مسیر گام بر می‌دارند که چنین پدیده‌ای در دنیا بی نظیر است.

وی ادامه داد: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اجتماع عظیم اربعین حسینی دال بر تشکیل امتی فراتر از امت اسلامی است و با توکل بر خدا این اتفاق در جهان در حال وقوع است که برگزاری مراسم شیر خوارگان حسینی در چهل کشور جهان مهر تأییدی بر این ادعا است.
وی در فرازی دیگر از خطبه‌های نماز این شهر گفت: در صورت اتحاد امت اسلامی در قاره‌های گوناگون می‌توان امت واحده اسلامی را با الهام از مکتب عاشورا تشکیل داد و به فرموده ایشان شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا دور یا زود محقق می‌شود.
خطیب جمعه شهر لیکک اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند " مذاکره مجدد یعنی تحمیل خواسته‌های آمریکا به ایران" که با شرایط موجود هیچ وقت با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد و دلیل این امر ترفند‌های شیطانی استکبار است که ظهور انقلاب اسلامی حرفی نو در جهان عنوان کرد و در ذات نظام و استکبار این دشمنی وجود دارد.
وی بیان کرد: به تعبیر قرآن کریم آن‌ها قطعا شکست خواهند خورد و نظام اسلامی بر تمام مشکلات غالب و پیروز خواهد شد.
حجه الاسلام افروغی ادامه داد: علاج غلبه بر مشکلات امروز جامعه تکیه بر درون است که عدم استقبال از دلار در حال شکل گرفتن است.
وی با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: جنگ دانشگاهی بود که در این برهه جوانانی آموزش دیدند و با توکل بر خدا و توسل بر امام حسین علیه السلام جنگ به گنج تبدیل شد و پیروزی‌هایی عظیم برای ملت ایران بدست آمد.
وی ادامه داد: اگر جنگ عراق علیه ایران شکل نمی‌گرفت اهداف پلید آمریکا و جهان خواران نمایان نمی شد و جنگ بهترین فرصت برای حفظ ریشه‌های نظام اسلامی و صدور انقلاب بود که در ادامه خیلی از پاره‌های تن اسلام در ادامه به هم پیوند خواهند خورد و زخم‌های تن خسته جهان اسلام التیام می‌یابند.
حجت الاسلام افروغی با اشاره به مقاومت جوانان یمنی گفت: با حمله پهباد‌های جوانان یمنی عربستان متوجه شد دستی بالاتر از دست آن‌ها وجود دارد و با بمباران شرکت ارامکو متوجه شدند که اگر بخواهند با ایران درگیر شوند از صفحه روزگار محو خواهند شد.
وی ادامه داد: در زیر ساخت تمدن سازی آموزش و پرورش از مهمترین دستگاه هاست و انتظار می‌رود در شهرستان جلسات متعددی در زمینه سند تحول آموزش و پرورش خصوصا در قسمت‌های بومی برگزار شود و شورای آموزش و پرورش با دعوت از نخبگان گامی مهم در جهت کاربردی کم کردن جلسات این شورا برداشته شود.
حجت الاسلام افروغی افرود: معلمان پرورشی، مشاوران و دبیران وظایف سنگینی به عهده دارند و باید از این مسئولیت‌ها به نحو احسن استفاده شود تا شاهد تحول عظیمی در سطح پرورش و بعد آموزش باشیم.
وی در فرازی دیگر ادامه داد: مردم با هر کاروان داری به سفر اربعین نروند و مواظب باشند سرگردان نشوند.
حجه الاسلام افروغی در ادامه با تشکر از مجموعه اورژانس ۱۱۵ گفت: وقت تصادف از آن صحنه فیلم نگیریم و مسیر را باید باز گذاشت تا مداوای شخص مصدوم زودتر شروع شود.
وی با اشاره به لغو رسمی مراسم چهلم آمیر احمد تقوی گفت: امیدواریم با الهام از این ایده خوب مردم هم مراسم‌ها را خلاصه کنند و به جای این موارد قرآن بخوانند.
حجه الاسلام افروغی افرود: بهترین تفکر، تفکر در مورد حادثه عاشورا است که بهترین جلوه‌ها از طرف اهل بیت و یاران امام حسین علیه السلام و بدترین پستی‌ها در این سوی میدان از طرف سپاه کفر در این رویداد مهم نهفته است.
حجه الاسلام افروغی با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: امیدوارم از فرصت ماه محرم استفاده کنیم، از قیام عاشورا درس بگیریم و با الهام از مکتب عاشورا رفتار ما در امتداد اهداف و فلسفه عاشورا طی شود.
وی اضافه نمود: همیشه گناه استرس زا است و عمل به دین آرامش ایجاد می کند که آیه شریفه " با یاد خدا دل‌ها آرام می‌گیرد" نشان از تایید این امر مهم است.

,*********************
قلعه ریسی

 حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: کسی که اهل ظلم و آلودگی شد و ارتباطی با خدا و اولیاء نداشته و غرق در ظلم و آلودگی است این شخص از صراط مستقیم سقوط می‌کند.

امام جمعه قلعه رئیسی به بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای درس خارج اشاره و در ادامه با بیان اینکه آنچه در روزهای اخیر از سوی قوه قضائیه به معرض آگاهی مردم می رسد حاکی از عدالتخواهی، مدیریت جهادی، و عزم قاطع این قوه برای مقابله با فساد است به چند نمونه از برخوردهای قوه قضائیه اشاره و عنوان کرد: پیگیری مجدانه در برگزاری دادگاه‌های مبارزه با فساد، حضور سرزده در مجتمع‌های قضایی، احیای طرح هر مسجد یک حقوقدان، استمرار تشکیل دادگاه‌های مبارزه با مفاسد مالی از مهمترین عملکرد این روزهای قوه قضائیه است که سبب امیدواری و خوشحالی مردم و سبب افزایش اعتماد عمومی مردم است.

وی افزود: اما یک مسوول در راس قوه با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی وارد میدان شد که سبب خوشحالی و اعتماد سازی بین مردم شده و انتظار از دیگران این است که با ایشان همکاری کنند، برخی هم نگاه جناحی و سیاسی دارند و مخالفت می‌کنند، حاشیه سازی می کنند و نامه نگاری؛ اما مردم بدانید که گام دوم انقلاب نیازمند مدیر جهادی و انقلابی است.

صلواتی به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره و با بیان اینکه دفاع مقدس از اصول انقلاب و آرمان و ارزش ها انقلاب بود تصریح کرد: دفاع مقدس ظرفیت و قابلیت عظیم مدیریت منحصر به فرد نظام دینی یعنی ولایت فقیه را آشکار کرد و همه در برابر حماسه هشت سال دفاع مقدس مدیون و بدهکار هستیم و عزت امروز، اقتدار، امنیت و آرامش مرهون هشت سال افاع مقدس است و باید نام شهید را زنده کنیم نه اینکه نام شهید را حذف کنیم و امیدواریم مردم شهید پرور بخش چاروسا در مراسم یادواره شهدا بخش که روز یکشنبه 31شهریور در جوار امامزاده سید محمود(ع) برگزار می شود حضور باشکوه داشته باشند.

امام جمعه قلعه رئیسی به بازگشایی مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنند که اولویت در مدارس مسائل تربیتی و دینی  باشد و باید ارکان مدرسه فکر و ایده  آنها تربیت نسل صالح و سالم باشد باید برای نظام و انقلاب اسلامی و ولایت سرباز تربیت کنند و برای تحقق این هدف باید از ساحت مقدس آموزش و پرورش  آفت زدایی کرد.

صلواتی بیان کرد: امروز بزرگترین آفت نظام تعلیم و تربیت در استان ما سیاسی کاری، جناح بازی، خط بازی، قوم گرایی است و باید مسئوولان استان و استاندار محترم این آفات را از ساحت مقدس تعلیم و تربیت از بین ببرند لازمه آن تغییر سیاست‌ها و رویکردها و مدیرانی است که قداست این نهاد را لکه دار کرده اند و راه نجات آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین در این نهاد است و اگر سند تحول اجراء شود دیگر حرمت معلم حفظ می شود و دیگر چوب سیاسی کاری و خط بازی  و قوم گرایی بر پیکره معلم زده نمی‌شود و به این بهانه از مواهب محروم نمی‌شوند.

وی اظهار داشت: اگر سند تحول اجرا شود خروجی مدارس دانش آموزان متعهد و متخصص و دلسوز و انقلابی و ولایتمدار هستند و اگر سند تحول اجرا شود دیگر شاهد آسیب های اجتماعی مثل مواد مخدر و خودکشی و طلاق و سرقت در جامعه نخواهیم بود و در سطح منطقه اولیاء را سفارش می کنم که از مدیران مدارس و مربیان بخواهند که نسبت به تربیت و مسائل دینی و اعتقادی و ارزشی مسئولیت پذیر باشند هم باید تلاس کنند فضای مدرسه و خانواده فضای خدا باور و خدا یاور و نبی باور و نبی یاور و امام باور و امام یاور و دین باور و دین یاور و ولی باور و ولی یاور باشد هم در خانواده و هم در مدارس این رامحقق کنند.

صلواتی با بیان اینکه در آستانه بازگشایی مدارس وضعیت خیابانها و کوچه ها بعضی از روستاها و شهر اصلا وضعیت مناسبی ندارند تاکید کرد: سلامت دانش آموزان را با خطراتی مواجه کرده است انتظار است مسئولان شرکت گاز و دهیاران و شهردار و مدیریت شهری چاره اندیشی کنند و این وضعیت خیابانها و کوچه ها اصلا در شان مردم نیست باید جهادی کار کرد باید شبانه روزی به مردم خدمت کرد.

خطیب جمعه قلعه رئیسی گفت: متاسفانه در چاروسا آن کسی که باید در منطقه حضور مستمر داشته باشد و مدیریت و نظارت می کرد تا شرکت گاز کارش را زودتر انجام بدهد به دنبال نامه نوشتن و گزارش دادن علیه امام جمعه و دیگران و در یاسوج به دنبال محکم کردن پایه های صندلی مدیریت خویش است اما حداقل انتظار از دهیاران و مدیریت شهری و شهرداری این است که غیرت به خرج دهند و هر چه سریعتر مشکل را چاره اندیشی کنند انصافا مردم خوب همکاری کردند اما مسئوولان آن طور که حق مردم بود کار نکردند ان شاءالله مسئولان جبران کنند.


*************************
گچساران


حجت الاسلام سید امین الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد، تقوا راه رسیدن به خداوند است.

وی با اشاره به مناسبت ‌ای این هفته و با اشاره به فرمایشات مقتدرانه مقام معظم رهبری افزود: رهبری در پاسخ به آمریکایی‌ها و اروپایی ها و سست عنصران داخلی نکاتی را بیان کردند.

حجازی افزود:رهبری بیان دارند، چنانچه آمریکا حرف خود را پس بگیرد و توبه کند و  معاهده هسته ای آن را لغو کرده است،  در ان صورت بازگشت و در جمع کشورهای دیگر می‌تواند با ایران صحبت کند.

وی اذعان کرد: در غیر این صورت هیچ گونه مذاکره‌ای و هیچ حرفی بین مسوولین جمهوری اسلامی ایران و آمریکایی‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

امام جمعه گچساران ابرازکرد: بنابراین توصیه می‌کنیم به دولت مردان پرتلاش و خدوم از زحمات خالصانه آنها تشکر می‌کنیم و توصیه می کنیم به جایگاه جانشین امام عصر(عج) توجه و اطاعت از ایشان واجب و تخطی حرام است.

وی با اشاره به دیدار رهبریبا موکب داران عراقی نکاتی را بیان کردن، افزود: راهپیمایی اربعین حقیقتا یک حادثه بی‌نظیری است  که نه فقط در دوران ما بلکه در هیچ دوران دیگری نبوده است.

امام جمعه گچساران اذعان کرد: رهبری بیان دارند که لازم است حادثه اربعین را هر چه باشکوه تر، پربارتر و معنوی‌تر برگزار کنیم.

وی ادامه داد:  انتظار داریم اهل فرهنگ و هنر برای این مراسم برنامه‌ریزی کنند چرا که هدف اسلام ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

حجازی با بیان اینکه دشمن از ایجاد تمدن نوین اسلامی هراس دارد، گفت:  با ایجاد تمدن نوین زمینه ظهور امام زمان فراهم می شود.

وی عنوان کرد: رهبری در دیگر بیانات خود عنوان کرده که کشورهای اسلامی دارای ظرفیت عظیمی هستند که اگر از آنها استفاده شود اسلام به اوج خواهد رسید.

حجازی ادامه داد: مسوولان امر توصیه کردند که رائران اربعین حسینی از کاروان های مورد اعتماد و قانونی  استفاده و ثبت نام کرده و در این مراسم شرکت کنند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: پیش بینی شده امسال بیش از ۴۰ میلیون نفر در اربعین حسینی شرکت کنند که این ظرفیت عظیم در روز اربعین حسینی در یک شهر محدودی خدمات به زائران هم برای مسوولان امکان پذیر نخواهد بود و هم امکان آن دارد که دشمن به فکر دسیسه دیگری باشد.

حجازی با اشاره به ۳۱ شهریورماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی گفت:تحمیل جنگ هشت ساله به  کشوری که تازه انقلاب کرده و ارتش ، سپاه منظم آن هنوز تشکیل نشده و وضعیت آن چنان نیست

هشت سال با ایران می‌جنگند و ایران با عنایت خداوند پیروز می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان در دسیسه دیگر داعش را تشکیل دادند، افزود: خیلی گفتند دیگر تمام شد و خاورمیانه را تصرف کردند اما امروز دارند تمام می‌سوزند و می‌گویند آن قدرتی که خاورمیانه را تغییر داد آن قدرت خطرناک است.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه بایستی راه و خط مشی شهیدان را ادامه داد تا همچنان پیروز و ملت‌های مظلوم جهان را از مهالک نجات دهیم، ابراز کرد: امروز ایران اسلامی در سایه اسلام، قرآن و اهل بیت به جهان خاصه به استکبار فخر می‌فروشد.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: توصیه می کنم آموزش و پرورش به حجاب و عفاف توجه ویژ‌ای داشته باشد چرا که در این راه خون‌ها داده شد.

امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: مجموعه آموزش و پرورش به نکته عفاف و حجاب توجه داشته باشد و هر بخش نامه‌ای و یا مصوبه ای که با اسلام و قرآن مغایرت داشته باشد اعتبار ندارد و آموزش و پرورش، آموزش و پرورش اسلامی است و به آیین نامه و بخش نامه دقت داشته باشد.

وی افزود: انتظار داریم هم اولیا و مربیان دانش آموز، دانشجو و طلبه با سواد و با تقوا تربیت کنیم هم علم و هم تقوا داشته باشند.

حجازی خاطرنشان کرد:چهارشنبه سوم مهرماه کنگره یادواره ۲۱۰ شهید ارتش کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی گچساران برگزار می‌شود.

وی گفت مراسم دهه آخر ماه محرم از امشب با حضور سخنران کشوری بعد از اقامه نماز مغرب و عشا  در مصلی گچساران برگزار می‌شود.


********************
لنده

امام جمعه لنده در خطبه‌های عبادی سیاسی شهر لنده با اشاره به جهانی شدن نام امام حسین (ع) از شرق تا غرب بین متفکرین و سیاست مداران جهانی گف: امروزه نام امام حسین علیه السلام بعد از گذشت ۱۴ قرن بین شیعه و سنی، سیاست مداران دنیا ماندگار مانده و راز این ماندگاری را برای مردمان خود تبیین می کنند.

سید هدایت محمودی اصل افزود: ملت شریف ایران و شیعه امروز به تاسی از مکتب والای امام و مقتدای خود امام حسین (ع) محکم و با ابهت ایستاده در برابر سختی‌های این دنیا و متجاوزان چه در مرز کشور و چه در خارج از مرز‌ها همانند ۸ سال دفاع مقدس یک تنه در برابر تمام دنیای کفر ایستادگی کرده است و با مقاومت در برابر آمریکا، صهیونیست و غربی‌ها و کسانیکه منش آن‌ها زور گویی است مقاومت جانانه کرده اند.

وی به حمله پهبادی یمن به تاسیسات نفتی عربستان اشاره کردو گفت: این حمله به قلب صنعت نفت عربستان قریب به ۵۰۰ میلیارد دلار ضربه زده که خوشحالی دوستان و شرمندگی بن سلمان و آمریکا را به همراه داشت.

خطیب نماز جمعه لنده به شروع فصل جدید مدارس اشاره کرد و افزود: پیشرفت هر جامعه‌ای در گروه داشتن یک نظام تعلیماتی سالم و صحیح و این مهم با پرداختن به موضوع علم و مهارت اندوزی مقدور می شود .

امام جمعه لنده گفت: تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس بستر مناسبی است که اولیا و مدیران مدارس دانش آموزان را با بیان و فضا سازی و بصیرت افزایی و ولایت مداری و اهداف شهدا بیشتر آشنا سازند.

محمودی اصل کار شایسته و مانای بنیاد مستضعفان را در ساخت و مرمت سازی و زیباسازی ۶۰ مدرسه در سطح شهرستان لنده را جاودان خواند و گفت : امکانات و فضا سازی در مدارس از سوی بنیاد مستضعفان در شهرستان لنده قابل تقدیر است.

*****************************
سی سخت

امام جمعه سی سخت در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، طرح مذاکره مجدد با آمریکا را اشتباهی جبران ناپذیر دانست و گفت : موضع آمریکا در مذاکره مشخص نیست و قطعا دشمن به دنبال شکستن اقتدار ایران و ایجاد ناامنی در کشور است.

حجت الاسلام مصباح نژاد تهدید و تحریم را برنامه همیشگی آمریکایی‌ها عنوان کرد و افزود: ملت ایران با بصیرت و آگاهی کامل هرگز تسلیم خواسته‌های نامشروع و زورگویی‌های آمریکا نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هفته دفاع مقدس را یادآور ازخودگذشتگی و حماسه سازی ملت ایران دانست و گفت: ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و نشر فرهنگ ایثار و مقاومت در میان اقشار جامعه خصوصاً نسل جوان مهم‌ترین رسالت مسئولان و دستگاه‌های مختلف در تبلیغ فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس است.

حجت الاسلام مصباح نژاد همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، آموزش و پرورش را اصلی‌ترین نهاد اجتماعی دانست و گفت: مدرسه به عنوان رکن اساسی جامعه، بیشترین نقش در تربیت چهره‌های علمی، نخبه گان و آینده سازان کشور را دارد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود به سالروز تاسیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی اشاره کرد و گفت: تلاش‌های شبانه روزی کارکنان این نهاد فوریتی در راستای امداد و انتقال بیماران و مصدومان به مراکز درمانی ستودنی است.

***********************
دیشموک

حجت‌الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه شهر دیشموک در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره اقدامات غربی ها و توطئه‌های همه جانبه علیه نظام اسلامی گفت: دشمن توطئه‌های زیادی از قبیل خروج از برجام، تحریم، تهدید به حمله نظامی را در پیش گرفته است.

وی افزود: دشمن با فضاسازی مجازی تبلیغ مذاکره مجدد را سر می‌دهد و عده ای در کشور تنها راه خروج از بن بست را مذاکره مجدد با توجه به تجارب فراوان از بدعهدی های آمریکا می‌دانند.

امام جمعه شهر دیشموک در همین خصوص با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در درس خارج فقه گفت: چنانچه آمریکا به برجام برگشت مجددا می تواند با ما مذاکره کنند در غیر این صورت مذاکره در هیچ جا و در هیچ سطحی انجام نمی‌شود.

خطیب سیاسی عبادی جمعه با اشاره به حضور افراد متخصص و مبارز با فساد در قوه قضائیه گفت: نیروهای متعهد و متخصصی در قوه قضائیه بر سر کار آمدند که  برخی از افراد مدعی مبارزه با فساد با اقدامات و کارنامه خوب قوه قضائیه مقابله می کنند که از جمله اقدامات قوه قضائیه هوشمندی در بررسی پرونده کارگران هفت تپه، مقابله با فساد آقازادگان، برگزاری دادگاه های مقابله با فساد می باشد.

وی افزود: قوه قضائیه با تحولات بسیار خوشایند در حال فعالیت است که با برخی از دانه درشت‌ها و مسئولین مقابله می‌کنند و برخی می‌ترسند که اگر با دانه درشت‌ها مقابله شود با آنان هم برخورد شود که در همین زمینه کارشکنی می کنند.

حجت الاسلام راوند با اشاره به سخنان رئیس جمهور روسیه در نشست سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه خطاب به مردم مسلمان ترکیه گفت: به آیه‌ای از قرآن اشاره می کنم که در قرآن به برادری و برابری مسلمانان اشاره شده است و باید مسلمانان به سمت برادری و اتحاد بروند.

وی در همین خصوص افزود: عربستان، امارات و بحرین در یمن چیزی قریب به 61 هزار نفر را به شهادت رساندند که این کار باعث می شود تا یک رئیس جمهور مسیحی از یک کشور دیگر مسلمانان را نصیحت به برادری و اتحاد کند.

امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به سالروز دفاع مقدس گفت: ما در جنگ انقلاب‌مان را به جهان صادر کردیم و الان مشاهده می کنیم که انقلاب به جهان صادر شده است.

وی افزود: با وجود جنگ تحمیلی جوانان و بسیجیان ما با خون خود و با دست خالی به خودباوری رسیدند و تجربه ما می توانیم را اجرا کردند که الان ایران اسلامی خار چشم مستکبران و استبداد است که انقلاب ما الگویی برای یمن، حماس و حزب الله و نیروهای مقاومت شده است.

راوند با اشاره به ارزش شهدا در جامعه و حذف نام آنان در معابر شهری گفت: منافقین و نفوذی‌های دشمن نام شهید را از اول اسم شهید برداشتند که همین امر در شهر ما هم رخ داده است و اشتباهی رخ داده که شهردار ما فردی رزمنده و انقلابی است که با آگاهی از این امر تابلوها را اصلاح کردند.

وی افزود: باید کسانی که در تهران آغازگر این توطئه بودند محاکمه شوند و مردم انقلابی ایران پایبند به خون شهدا هستند تا افراد عامل این کار محاکمه شوند.

خطیب سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک با اشاره به آغاز سال تحصیلی در هفته آینده گفت: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تربیت نیروی جوان و مومن انقلابی نیاز جامعه است که این مهم را آموزش و پرورش با شایسته سالاری و بدون جوسازی بدون از اغراض سیاسی و جناح بازی پیگیری کند.

وی افزود: آموزش و پرورش زمانی به نقطه اصلی تربیت نفوس می رسد که با جوسازی ها و باند بازی ها در خصوص علم و دانش مقابله کند و وظیفه تربیت و تعالی را به درستی انجام دهد تا نیروهای حسینی و با مبانی دینی تربیت شوند که از سخنرانی رئیس آموزش و پرورش قبل از خطبه تشکر میشود.

راوند در همین خصوص گفت: از زحمات معلمان و دانش آموزان بسیجی که در ایام تعطیل مدارس را رنگ آمیزی کردند که در همین جا از همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانب سپاه،حوزه شهدای دانش آموزی و اداره آموزش و پرورش و حجت الاسلام آذری  تقدیر می شود.

امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به سالروز تخریب حرمین عسکرین گفت: دشمن با این کار در صدد نا امید کردن مردم و دل کندن از اهلبیت بودند که باید بدانند نور خدا خاموش شدنی نیست.

وی با اشاره به خدمات رسانی اداره برق دیشموک از زحمات چهارساله جهادی رئیس اداره برق تقدیر و تشکر و برای رئیس جدید آرزوی خدمت به مردم را داشت.

خطیب سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک از بیانیه فرزند خلف میراحمدی تقوی مبنی بر عدم برگزاری مراسم چهلم ان عالم ربانی گفت: بیت مرجوم آیت الله اجمد تقوی با این کار زمینه مقابله با رسومات نادرست و خرج و مخارج اضافی را گرفت تا مردم خرج و مخارج سنگین مراسمات عزا را کنار بگذارند.

************************
چیتاب

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه 29 شهریور98 چیتاب ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه گفت: تاثیر مال حرام بنیان عبادت را در قلب انسان بی‌تاثیر می کند.

این خطیب جمعه درباره مسئله مذاکره و بیانات مقام معظم رهبری گفت: کجای دنیا دیدید کسی را تحریم و بجای حذف تحریم تشدید تحریم کنند بعد پیغام مذاکره دهند.

وحدانی‌فر افزود: ترامپ چون می‌خواهد برای عقب نماندن از رقابت انتخاباتی خود چند عکس و جلسه ای با ریاست جمهور و مسئولان ما به یادگار بگیرد بیشتر از همه دلواپس بازی انتخاباتی خود است.

امام جمعه کبگیان درباره اقدامات متعهدانه و رویکرد انقلابی مسئولان قضائی که باعث ناخرسندی غیر انقلابون در کشور شده هم گفت: اقدام بی نظیر دستگاه قضائی که این روزها مسئله عدالت خواهی و مدیریت جهادی را با عزم قاطعانه در براندازی فساد پیش گرفته بیشتر از همه دانه درشتها و اختلاس گران را به تکاپو انداخته که قطع به یقین ریگی به کفش دارند.

این خطیب جمعه با اشاره به مسئله پهبادهای یمن افزود: بدبختی و وحشت امریکا به جایی رسیده که اگر شهاب سنگی هم از آسمان پایین بیاید می‌گوید تقصیر ایران است و به نتیجه رسیده که در برابر جمهوری اسلامی نه تنها سامانه های پرقدرتش بلکه برابر قدرت فراگیرش حرفی برای گفتن ندارد.

وی خطاب به شیوخ خلیج نشین همیشه فارس و دلخوشی به امریکا و توصیه پوتین به آنان هم گفت: آمریکا نه تنها برای شما سودی ندارد بلکه سرگذشتتان در این شراکت بهتر از صدام و قذافی نخواهد شد و اف برشما باد که ریاست جمهوری کشوری که مسلمان نیست برای شما قرآن بخواند و معنی کند و به وحدت و با هم بودن دعوتتان کند.

حجت الاسلام وحدانی‌فر با اشاره به نزدیک شدن به فصل برداشت برنج در بخش خطاب به حاضرین و کشاورزان گفت: امیرالمونین می‌فرماید که هر قومی را که آب، زمین، مهیا برای کار داشته باشد و بگوید فقیرم مورد لعن خدای رحمن قرار می‌دهد.

این خطیب جمعه تصریح کرد: زمی‌نهایی که بعد از کشت برنج تا سال آینده رها می‌کنید قابلیت کشت جو گندم و حبوبات دیگر را دارند و فرهنگ کهنه نکاشتن تا سال آینده نشاء برنج را در این منطقه استراتژیک دور بیاندازید زیرا به اقتصاد و به نان خانواده، و اقتصاد جامعه کمک و ما را محتاج به بیرون از کشور نخواهد کرد.

وی افزود: هم آب هست هم زمین هم فراوانی نعمت و فراوری محصولات در کنار تکنولوژی روزمره وجود دارد پس دست روی دست گذاشتن باعث اتلاف وقت و محتاج شدن به بیرون می‌گردد.



تاریخ انتشار : 29 شهریور 1398 15:09



» اخبار مرتبط:

  • امام جمعه دهدشت:آشفتگی بازار نتیجه ناتوانی مسؤولان در نظارت است/هر مسؤولی ت ...
  • امام جمعه موقت دهدشت:سیل امتحان الهی برای شناخت دشمن بود
  • ضرب‌الأجل سه ماهه امام جمعه موقت گچساران برای تفکیک جنسیتی تالارهای عروسی
  • درخواست امام جمعه یاسوج ازنیروی انتظامی ؛بدون مماشات برخوردکنید
  • تأکید ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد بر فتنه‌انگیزی اشتون در سفر به تهران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler