مشروح اخبار


» قهرمان قلب خود باشیم و به قلب خود قول بدهیم



معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با ارسال پیامی، به مناسبت هفتم مهر روز جهانی قلب، بر اهمیت توجه به سلامت قلب، تاکید کرد.

به گزارش  راک نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در متن پیام دکتر «عبدالرسول همتی» آمده است:

بیماری های قلبی عروقی یکی از مهم ترین علل مرگ در جهان و همچنین نخستین علت مرگ در کشور است، درصد مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی در استان فارس بر اساس آمار رسمی اعلام شده در سال ۱۳۹۵ معادل ۴۱ درصد بوده است و غالب این مرگ ها در افراد زیر ۷۰ سال که افراد کار آمد جامعه هستند، اتفاق می ‌افتد.

سن بروز سکته‌ های قلبی در کشور نسبت به سه دهه گذشته ۱۰ تا ۱۵ سال کاهش پیدا کرده است و به نسبت برخی جوامع مانند اروپای غربی، آمریکا و ژاپن این سن در کشور به طور متوسط ۱۰ تا ۱۵ سال پایین ‌تر است.

از عوامل خطر این بیماری ها، فشارخون بالا، قندخون بالا، کم تحرکی، مصرف دخانیات و تغذیه ناسالم به ویژه مصرف بالای نمک است، بنابراین پیشگیری و درمان این بیماری ها یک چالش جدی بهداشتی و درمانی در استان محسوب می ‌شود.

در روز جهانی قلب، مصادف با ۷ مهر ماه هر سال، شعاری متناسب با اولویت موضوع، از سوی اتحادیه جهانی قلب انتخاب شده و فعالیت های حوزه بهداشت در راستای این شعار طراحی و اجرا می ‌شود.

با توجه به عنوان شعار امسال «قهرمان قلب خود باشیم و به قلب خود قول بدهیم»، از هم استانی های عزیز تقاضا می ‌کنم همواره و در همه جا به سلامتی قلب خود به عنوان یکی از مهم ترین ارگان های بدن بیاندیشند و در این راستا به خود قول دهند که با اصلاح شیوه زندگی که شامل تغذیه مناسب، فعالیت بدنی کافی، پرهیز از دخانیات و انجام مراقبت های دوره ای به ویژه اندازه گیری خطر ۱۰ ساله حوادث قلبی عروقی تحت نظر پزشک خانواده و مراقب سلامت است، از بروز بیماری های قلبی عروقی و در نتیجه هزینه های گزاف تحمیل شده به خود و جامعه جلوگیری کنند؛ ما نیز به عنوان سیاستگذار قول می دهیم از سیاست هایی که به سلامتی قلب کمک می کند پشتیبانی کنیم.

 



تاریخ انتشار : 8 مهر 1398 09:25



» اخبار مرتبط:

  • نخستین همایش پیشگیری از سرطان در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • سرطان‌های شایع در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شدند
  • خطر سکته در انتظار 15 هزار بویراحمدی
  • آشنایی با خواص درمانی خربزه
  • بیماریهای قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در کهگیلویه وبویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler