مشروح اخبار


» استقراراکیپ‌های شناسایی، تشخیص و درمان ویروس HIV در یکی از روستای لردگان



رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اهمیت موضوع از روز پنجشنبه گروهای(اکیپ‌های) شناسایی، تشخیص و درمان ویروس HIV در یکی از روستای لردگان مستقر می‌شود.            

به گزارش راک نیوز ؛ مجید شیرانی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌های استان افزود: تمامی آزمایشات و مراحل تشخیص بیماری برای اهالی روستا به صورت رایگان انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین این آمادگی وجود دارد که افراد شناسایی شده برای انجام آزمایشات لازم به استان‌های اصفهان، شیراز و کهگیلویه و بویراحمد اعزام و از خدمات مراکز درمانی این استان‌ها بهره‌مند شوند.

شیرانی با بیان اینکه علت بروز و شیوع این بیماری در این روستا در دست بررسی است، تصریح کرد: تاخیر در اطلاع‌رسانی این موضوع به سبب حفظ حرمت بیماران و محرمانه بودن موضوع  و سپس بررسی کامل تحقیقات و پیگیری‌ها بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ابتلا به ویروس HIV در تعداد انگشت شماری از اهالی روستا طی سالهای گذشته وجود داشته است و سابقه آن به سال‌های گذشته بازمی‌گردد، افزود: کشف و شناسایی بیماران در ماه‌ها  و روزهای اخیر صورت گرفته که به محض اطلاع از این موضوع، تیم‌های عملیاتی را به منطقه اعزام و آن را مورد پیگیری قرار دادیم.

شیرانی با بیان اینکه موضوع به طور کامل تحت نظر قرار گرفته شده است، افزود: در همین راستا شناسایی افراد مبتلا و اتصال آنها به درمان و سپس پیشگیری از سرایت ویروس به افراد سالم در دستورکار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه دوری از هر گونه تنش و استرس مسئولان را در مدیریت هرچه بهتر موضوع یاری می دهد از مردم درخواست کرد تا به شایعات فضای مجازی توجهی نکرده و اخبار را از مجاری و رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.

 



تاریخ انتشار : 11 مهر 1398 11:11



» اخبار مرتبط:

  • شیوع ویروسی ناشناخته در یکی از روستاهای چهار محال و بختیاری+نامه وزیر بهداش ...
  • افزایش سه برابری ابتلا به دیابت درکشور
  • 380 بیمار مبتلا به تالاسمی ماژور در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد
  • آمارنگران کننده از مرگ ومیر براثر ایدز در کهگیلویه وبویراحمد/آمیزش جنسی عام ...
  • چند بیمار ایدزی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام