مشروح اخبار


» آنچه در خطبه های نماز جمعه این هفته کهگیلویه و بویراحمد گذشت؟



آئین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش راک نیوز "نقش پررنگ نیروی انتظامی در کنار سایر نیروهای نظامی برای تامین امنیت کشور، تاکید بر تامین نیازهای معیشتی مردم توسط دولتمردان،انصارالله حافظ منافع به حق ملت یمن، مدیران پروازی عامل سلب اعتماد مردم از نظام در برخی مناطق استان به ویژه بخش چاروسا، ضرورت توجه به راههای روستایی در بخش دیشموک، پیاده‌روی اربعین حسینی نماد وحدت، ولایتمداری و اقتدار جهان اسلام و تاکید بر هشیاری مردم در مقابل دسیسه های استکبار جهانی در روز اربعین حسینی از مطالب عنوان شده توسط ائمه جمعه بود.

سید جواد خاضع ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج به سخنی از امام سجاد در صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: آن امام از مکر شیطان به خداوند پناه می‌برد دشمنی که به دنبال اغوا و فریب بندگان خداست.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: باید این دشمن را بیشتر بشناسیم دشمنی که وسوسه‌گر بوده و دعوت به گناه می‌کند، ایجاد تردید در باور‌های انسان کرده و نفاق می‌اندازد، جلوی انفاق را می‌گیرد و انسان را به امور باطل سرگرم می‌کند.

امام جمعه موقت شهر یاسوج به نکته‌ای مهم اشاره کرد که بعضی می‌گویند پس چرا خدا شیطان را خلق کرد که باید گفت؛ شیطان تنها نقش تبلیغاتی دارد و نمی‌تواند انسان را مجبور به گناه کند بنابراین شیطان فقط ظرفی برای امتحان است.

خاضع در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به مناسبت‌های مختلف هفته به ایام حزن انگیز ماه صفر اشاره کرد و گفت: امروز سالروز هجرت امام از عراق به کویت بود آن‌ها فکر می‌کردند امام محدود می‌شود، اما ایشان پیام اسلام را به هر طریق صادر و رژیم را افشا می‌کرد.

امام جمعه موقت یاسوج به سختی‌هایی که امام در تبعید متحمل شد اظهار کرد: امام فرمودند در هر صورت دست از اهداف و رسالت خود برنخواهم داشت.

وی با تبریک هفته نیروی انتظامی با قدردانی از زحمات شبانه‌روزی آن‌ها گفت: اکنون ایران از امن‌ترین کشورهاست چرا که نیروی انتظامی بیش از ۱۳ هزار شهید برای تامین امنیت تقدیم کرده است و باید همه برای مبارزه با بی‌قانونی همکار پلیس باشیم.

امام جمعه موقت یاسوج گزارش فرمانده انتظامی استان پیش از خطبه نماز این هفته را امیدوار کننده دانست و گفت: نیروی انتظامی استان شهدای گرانقدری تاکنون را تقدیم کرده و در ایجاد امنیت و آرامش استان تلاش مجاهدانه و شبانه‌روزی دارند.

خاضع در ادامه به تربیت دینی کودکان اشاره کرد و افزود: اگر آن‌ها را تربیت دینی نکنیم تحت تاثیر القائات و انحرافاتی می‌شوند که دشمن تدارک دیده است.

وی در ادامه به تحرکات مکرون در خصوص برجام اشاره کرد که فرانسه روزی نقش پلیس بد و امروز نقش پلیس خوب را بازی می‌کند و در ادامه گفت: آن‌ها در تشدید تحریم‌ها هماهنگ هستند، اما فریبکارانه خود را میانجی معرفی می‌کنند که دستگاه دیپلماسی باید از انفعال خارج شده و جواب اروپایی‌ها به خصوص فرانسوی‌ها را بدهند.

خاضع با بیان اینکه شش سال معطل آن‌ها شده‌ایم اظهار کرد: کدام عاقلی دو بار از یک سوراخ گزیده می‌شود باید دنبال مراوده با سایر کشور‌ها باشیم.

خطیب موقت جمعه دهدشت در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در کنار ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تامین کننده امنیت پایدار در کشور هستند و ما هم باید قدردان زحمات شبانه روزی این عزیزان باشیم.

حجت الاسلام سید عبدالمطلب تقوی با بیان اینکه امروزه ایران یکی از امن‌ترین کشور‌های منطقه است افزود: این امنیت با تلاش نیرو‌های نظامی و انتظامی و سایر نهادهای امنیتی به دست آمده است این در حالی است که آمریکا و استکبار جهانی از این امنیت به شدت هراس دارند.

امام جمعه شهر لیکک در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: امنیت و قوام مردم ایران حاصل تلاش شبانه روزی مجموعه بزرگ نیروی انتظامی و سایر نهادهای نظامی و امنیتی است.

حجت الاسلام افروغی افزود: نیروی انتظامی شهرستان بهمئی با اقتدار در زمینه امنیت با اراذل و اوباش برخورد جدی داشت و انشاله در ادامه کار همین روند و با اقتدار بیشتر ادامه داشته باشد.
وی به تامین معیشت مردم تاکید جدی کرد و گفت: باید این مهم مورد توجه دولتمردان قرار گیرد تا زندگی افراد بی بضاعت و مستمند دچار اختلال نشود.

حجه الاسلام افروغی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی یکی از بزرگترین رویدادهای اعتقادی و فرهنگی جهان و نماد وحدت، ولایتمداری و اقتدار جهان اسلام است اضافه کرد: مردم با کاروان‌های دارای مجوز به سفر اربعین بروند و به موکب داران کمک کنند.

امام جمعه سی سخت در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر به جایگاه و نقش نیروی انتظامی در پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: زحمات این نیروی زحمت کش در کنار سایر نیروهای مسلح برکسی پوشیده نیست و با جان و دل علاوه بر تامین امنیت و آرامش مردم از ارزش های اصیل انقلاب اسلامی است پاسداری می کند.

حجت الاسلام مصباح نژاد اربعین حسینی را بزرگترین تجمع انسانی در سراسر جهان به شمار آورد و گفت: هیچ قدرت، شخص و نهادی هرگز نمی تواند شکوه و عظمت اربعین حسینی را با مسائل تفرقه انگیزی بین امت اسلامی کم رنگ کند.

حجت الاسلام مصباح نژاد در ادامه سخنان خود به مشکلات مجموعه شهرداری سی سخت اشاره کرد و گفت: همه مسئولان در جهت برطرف کردن مشکلات شهرداری سی سخت که چندین ماه است مطالبات کارکنان خود را نتوانسته پرداخت کند، و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر نیز با تشکیل جلسه فوری به معرفی شهردار جدید، اقدام کنند.

وی در پایان به موفقیت های اخیر انصارالله یمن اشاره کرد و گفت: انصارالله به عنوان بخشی از محور مقاومت و حافظ منافع به حق ملت یمن، ضربات مهلک و سهمگینی به دشمنان سعودی، اسرائیلی و آمریکایی خود وارد کرد تا از این موفقیت ها به عنوان برگ برنده ای در ادامه حیات سیاسی خویش استفاده کند.

 امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به تحریم های صنعتی و معدنی توسط دشمنان گفت: به لطف الهی و پیگیری ها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی توطئه دشمنان داخلی و خارجی در زمینه بی ثباتی بازار ارز را خنثی کرد و ایران را به پیش برد.

حجت الاسلام علی اکبر راوند با اشاره به عملیات نصر من الله یمنی ها گفت: در این عملیات رادارها فوق پیشرفته عربستان نتوانست پهپادهای یمنی را کنترل کنند و در کنار حمله هوایی پهپادی، نیروهای یمنی در عملیات زمینی توانستند چندتیپ رژیم سعودی را ساقط کنند.

وی با بیان اینکه نیروهای انصار الله تنها از مردم مظلوم و کشور خود دفاع می کنند افزود: عملیات های اخیر انصارالله پوشالی بودن قدرت آمریکا و عربستان سعودی و سایر هم پیمانان آنها را نمایان ساخت و آنها را خوار و ذلیل کرد.

خطیب سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک با اشاره به هفته نیروی انتظامی گفت: صمیمانه از خدمات نیروی انتظامی تشکر می کنیم زیرا مجموعه بزرگ نیروی انتظامی در زمینه های آگاهی بخشی،پیشگیری و پیگیری برای اقتدار نظام فعالیت می کند.

وی با اشاره به راه های عشایری در سطح بخش دیشموک گفت: راه های عشایری درغک به کوه سیاه و جاده عشایری رودریش در حال اجرا است که از فرماندار و رئیس اداره امور عشایری تقدیر می شود.

وی افزود: در حوزه راه های روستایی برخی از روستاها شامل آجم،چندار و سرگچ،پای پره با مشکل مواجه هستند و انتظار می رود مسئولان به این مناطق توجه ویژه داشته باشند .

راوند در همین خصوص ادامه داد و گفت: نمایندگی برخی از ادارات در سطح بخش دیشموک مستقر نیست و جا دارد که مدیران متولی به فکر افتتاح نمایندگی ها باشند تا مردم به آسانی بتوانند کارهای اداری خود را انجام دهند.

 امام جمعه شهر لنده در خطبه های نماز جمعه این شهر  گفت:برجام نمونه ای از بدعهدی امریکایی ها است این در حالی است که فرانسه به دنبال ایفای نقش پلیس خوب در برجام است و با کمال بی شرمی به دنبال میانجگری بین ایران و امریکا است لذا باید دستگاه دیپلماسی ما با قدرت در مقابل این زیاده خواهی ها بایستد.

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل افزود: موفقیت انصارالله یمن در عملیات های اخیر به جهان ثابت کرد با تکیه بر ایستادگی و نیروی ایمان می توان دشمنان را با هر قدرتی به عقب راند .

وی از خدمات و زحمات نیروی انتظامی تقدیر و تشکر کرد و گفت:دوازده هزار شهید و بیست ودو هزار جانباز نیروی انتظامی نشان می دهد که آنان برای تامین امنیت پایدار در کشور از جان خود نیز مایه می گذارند .

امام جمعه قلعه رئیسی نیز به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد وگفت: فعالیت های نیروی انتظامی برای برقراری نظم، قانون و امنیت بر سه اصل آگاهی، پیش گیری و پیگیری استوار است و همه قدرشناس زحمات مخلصانه و شبانه روزی نیروی انتظامی هستیم ، لازم می دانم از زحمات مجموعه شریف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و فرماندهی محترم نیروی انتظامی استان، شهرستان و منطقه چاروسا تقدیر و تشکر کنم.

حجت الاسلام صلواتی به نقش جدید فرانسه در مذاکره با ایران اشاره کرد و افزود:  فرانسه به دنبال این است با نقش فریب کارانه به عنوان پلیس خوب وارد میدان شود و جمهوری اسلامی را مجاب کند که در ازای تزریق 15میلیارد دلار به اینستکس که در واقع فریب اروپایی است ایران را از گام های سه گانه خود دور کند و هماهنگی این سه کشور با آمریکا نشان می دهد که به هیچ کدام نباید اعتماد کرد.

خطیب جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه در گفتمان دوم انقلاب توجه به محرومین جزء تاکیدات رهبر معظم انقلاب است خطاب به استاندار و سایر مسئولان گفت: چاروسا محروم و غرق در مشکلات است زیرا راه ارتباطی این منطقه با مرکز شهرستان نامناسب است همچنین نامناسبت بودن راههای روستایی، دردسرهای طرح گازرسانی، تعطیلی طرح  های عمرانی، مدیران خسته و ناکارآمد و بی انگیزه، ضعف امکانات بهداشتی و آموزشی و ضعف نظارت ها چاروسا را از رمق انداخت.

وی با خطاب قرار دادند مدیران پروازی در چاروسا و سایر مناطق استان گفت: این مدیران در منطقه چاروسا به دلیل نامناسب بودن راه ها دچار کمر درد و خستگی می شوند و همین خستگی موجب می شود تا از یک سو نتوانند کارایی مناسب و مطلوبی داشته باشند و از سوی دیگر موجب دلسردی مردم از مسئولان و نظام  شوند .

امام جمعه قلعه رئیسی با طرح چند سوال در خصوص مشکلات چاروسا گفت: چرا در این چند سال هیچ طرحی در چاروسا افتتاح نشده اگر هم شده فایده ای برای مردم نداشته؟چرا ده کیلومتر جاده آسفالت نمی شود و اگر کاری هم شده دوام نمی آورد و باعث ضرر و زیان برای مردم است؟
وی افزود: چندین مرتبه از مسئولان نظارت و بازرسی استان خواستم به تضییع بیت المال در چاروسا ورود  و به وظیفه خود عمل کنید اما برخلاف آن شاهد بودیم بعضی از مسئولان این بخش لوح تقدیر هم گرفتند .

امام جمعه قلعه رئیسی هشدار داد :اگر مسئولان استان ورود نکنند خودم این مساله از طریق ریاست محترم قوه قضائیه پیگیری می کنم برای مثال فلان مسئول عنوان کرد برای طرح هادی و پارک روستای الگن یک میلیارد و هشتصد میلیون هزینه کردیم جواب دهید با این مبلغ چکار کردین و چه ساختید ؟

 امام جمعه موقت باشت ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به نقش پر رنگ تخصص وتعهد برای تامین امنیت در جامعه اشاره کرد و گفت: امروزه تخلفات متنوع شد و باید در کنار تخصص تقوا وتعهد هم باشد واگر این دو درکنار هم باشند قطعا امنیت حاکم می شود ومردم نیز بیشتر اعتماد می کنند و به تبع آن همکاری ها هم بیشتر  می شود .

حجت الاسلام بلادی درمورد ناآرامی های عراق گفت:درآستانه اربعین حسینی دشمنان اسلام برای ایجاد اختلال دست به هرکاری می زنند زیرا عطر اربعین دو کشور عظیم ایران وعراق ودیگر کشورها را فرا گرفته ودشمن از این بوی معطر حسینی خوشش نمی آید وزائرین باید مراقب باشند .
وی گفت: زائران حسینی توصیه های امنیتی را رعایت کنند با کاروان های معتبر به این سفر بروند در صورت مشاهده هر گونه اخلال مسئولان را اطلاع دهند و سعی کنند به دستورات مسئولان توجه کنند .
 خطیب جمعه سرفاریاب در خطبه ی دوم نماز با تبریک هفته ی نیروی انتظامی و سپاس گزاری ویژه از این نیروی خدوم به عنوان حافظان امنیت عمومی کشور گفت: فعالیت های نیروی انتظامی در جهت ایجاد و برقراری نظم، قانون و امنیت بر اساس سه اصل آگاهی، پیشگیری و پیگیری استوار است .

حجت الاسلام پژمان افزود: همه ی مردم قدر شناس ایران اسلامی از زحمات مخلصانه و شبانه روزی مجموعه نیروی انتظامی قدردانی و تشکر می کنند.
وی گفت: نیروهای خدوم و شجاع نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت مردم تا کنون حدود سیزده هزار شهید و بیست و دو هزار جانباز تقدیم کرده اند.

خطیب نماز جمعه سرفاریاب همچنین با تسلیت هفتم صفر سالروز شهادت امام دوم شیعیان حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام ( به روایتی ) گفت: عظمت شخصیت و مظلومیت امام حسن علیه السلام به گونه ای است که همه ی عالم برای شهادت حضرت امام حسین (ع) اشک می ریزند و امام حسین علیه السلام به غربت و مظلومیت برادر خود ( امام حسن مجتبی علیه السلام ) گریه می کند.

امام جمعه شهر چرام ،ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه امام جمعه و تریبون نماز جمعه حلقه وصل مردم و حاکمیت است، گفت : به همین علت تقدیر از مسئولان و بیان خدمات دولت ها و نظام اسلامی از وظایف امام جمعه است و همین طور بیان مشکلات مردم و پیگیری دردها ، سختی ها و انتقال آن به مسئولان نیز باید در این تریبون انجام گیرد.

حجت الاسلام سید نورالله افشار با تاکید بر اینکه مسلمانان جهان درمقابل دسیسه های استکبار جهانی در روز اربعین حسینی هوشیار باشند افزود : آمریکا ، رژیم صهونیستی و سعودی به دنبال آن هستند تا شکوه و عظمت اربعین کم فروغ شود،رژیم صهیونیستی بدترین شرایط را دارد، شکست از حزب الله لبنان و حماس و همین طور فساد اقتصادی نتانیاهو ، مردم در فلسطین اشغالی را از آینده نا امید کرده است.
وی گفت : آنها که روزی رویای نیل تا فرات را در سر داشتند الان در اسراییل احساس امنیت نمی کنند و رژیم سعودی بعد از پنج سال در یمن هیچ دستاوردی نداشته است.



تاریخ انتشار : 12 مهر 1398 20:00



» اخبار مرتبط:

  • امام جمعه موقت دهدشت:سیل امتحان الهی برای شناخت دشمن بود
  • تقدیر دهیاری، شورا و مردم روستای شوتاور چاروسا از نیروهای قضائی و انتظامی ب ...
  • امام جمعه موقت قلعه رئیسی مطرح کردجهانی کردن شعار هیهات منا الذلة در تجمع ا ...
  • بیانات رئیس جمهور در عرصه فرهنگی برای انقلاب و انقلابی‌ها ناامیدکننده است
  • رسانه‌های غربی روز اربعین حسینی حیرت‌زده می‌شوند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام