مشروح اخبار


» آنچه اهالي گردشگري فارس در آيين نكوداشت روز جهاني گردشگري گفتند و شنيدند+اسامی برترین ها



 آیین نکوداشت روز جهانی گردشگری فارس پنجشنبه ۱۱ مهر جاری با حضور مسئولان استانی، رؤسای صنوف گردشگری و شاغلان در این حوزه در هتل بزرگ شیراز برگزار شد و فعالان برگزیده گردشگری فارس تجلیل شدند.

به گزارش راک نیوز از مرکز استان فارس ؛ امید حقیقت، مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به توجه ویژه حاکمیت به صنعت گردشگری ابراز داشت: سیاست وزارتخانه میراث‌فرهنگی این است که گردشگری متعلق به بخش خصوصی است که از سوی بخش دولتی حمایت و نظارت می‌شود و در واقع سکان‌داران این صنعت بخش خصوصی هستند.
حقیقت اذعان داشت: گردشگری می‌تواند جایگزین صنعت نفت شود، به‌شرطی که آستین‌های همت بالا رود و در این راستا وزارتخانه تمام‌قد پشت بخش خصوصی ایستاده و با حمایت از ایده‌های نو و تسهیل صدور مجوزها و اعطای تسهیلات از فعالان این حوزه حمایت می‌کند.
در ادامه این آیین، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با بیان اینکه در سال‌های گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای در تأسیسات گردشگری این استان رخ داده است، گفت: ۱۳۷ پروژه گردشگری با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۸۰ درصد با اعتبار ۱۹۰۰ میلیارد تومان در سطح استان فارس در حال اجراست. مصیب امیری رشد ساخت‌وساز تأسیسات گردشگری سال‌های اخیر در این استان را از رشد تعداد گردشگران بیشتر دانست و عنوان کرد: در ۶ ماهه اول سال ۹۸، سه میلیون گردشگر داخلی و ۱۹۵هزار گردشگر خارجی وارد فارس شده‌اند. وی ادامه داد: در ۶ ماهه اول سال‌جاری بیش از ۱۸۱ موافقت اصولی در حوزه احداث تأسیسات گردشگری این استان صادر شده که بیش از کل مجوزهای صادرشده در سال گذشته است و در سال‌های اخیر نیز ۱۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی در فارس ایجاد شده که ۲۰ واحد جدید هم تا پایان سال ایجاد خواهد شد.
به گزارش راک نیوز ،در پایان این مراسم، از فعالان برگزیده بخش گردشگری استان فارس تجلیل شد. در این میان، حسین واحدی‌پور مدیرمسئول روزنامه «توریسم» به پاس همراهی و تلاش مستمر برای توسعه این صنعت، فعال برگزیده گردشگری شناخته و تجلیل شد و لوح و نشان گردشگری سال ۱۳۹۸ را دریافت کرد. همچنین در بخش واحدهای اقامتی (هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم‌گردی) محمدکریم تهرانی پیشکسوت هتلداری فارس، محمدرضا کمالی سروستانی مدیر هتل آپادانا، علی فرزامی مدیر هتل پولادکف، محمدعلی مشکین‌فام هتل نقش شاپور، حمید جاویدان هتل بزرگ شیراز، محمد رحیمی منصورخانی هتل جهانگردی لار و مسعود شیرگیر از هتل آریانا مورد تجلیل قرار گرفتند. در بخش واحد پذیرایی بین‌راهی، مجتمع پذیرایی «ابوذر» با مدیریت بهنام قنبری و مجتمع پذیرایی گلستان با مدیریت جواد ده‌بزرگی، همچنین در بخش گردشگری سلامت، بیمارستان کوثر دکتر تابنده و در بخش مهمانپذیرها نیز مهمانپذیر باباطاهر با مدیریت محمود جهان‌بخش، مهمانپذیر گل‌ها با مدیریت جاوید نصیری، مهمانپذیر حیدری با مدیریت حسین مرادی و در بخش اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خانه‌باغ گل‌ها با مدیریت ابوالقاسم یارمحمدی، اقامتگاه جورک با مدیریت بهنام کشکولی و خانه‌باغ ایرانی با مدیریت هادی خسروی و کوچ‌بوم با مدیریت بهمن مردانلو، همچنین در بخش مجتمع‌های گردشگری، مجموعه گردشگری باغ راز با مدیریت علیرضا وجدی، مجموعه رستوران‌های هفت‌خوان با مدیریت محمدحسین حسن‌پور، سفره‌خانه سنتی صوفی با مدیریت عباس فخرپور، سفره‌خانه شاطرعباس با مدیریت کوروش صالحی، در بخش سازمان‌های مردم‌نهاد مازیار الطافی و یوسف رستمی، در بخش دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی هم پرسیا تور با مدیریت مهدی حیدریان، گنجینه پرواز با مدیریت مهرنوش آراسته، سفرهای رنگارنگ با مدیریت مهدی فروزش‌فرد، سیر حافظ با مدیریت حشمت‌الله روستا، مهاجری و شرکا با مدیریت کیومرث حسینی، جهانگردان و نوآوران با مدیریت سارا نیرومند حسینی و فریزاد تیموری عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس تجلیل شدند. همچنین در این آیین از سولماز دهقان رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز، موسوی مدیر نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس، سرهنگ حیاتی، علیرضا یزدی مدیرکل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فارس، اسلامی‌نیا مدیر شرکت هواپیمایی آسمان در شیراز، علی نیری مدیر گردشگری شهرداری شیراز و سپیده محمدی رئیس شرکت هواپیمایی سلام‌ایر تجلیل شدند. گفتنی است؛ در این مراسم رضا عسکری به عنوان فعال حوزه گردشگری، خرمایی در بخش انتشارات و عباس جاویدان راهنمای مذهبی گردشگری و همچنین میلاد رنجبر و آتش سودا به عنوان راهنمایان برتر گردشگری فارس مورد تجلیل قرار گرفتند. گفتنی است؛ در پایان این مراسم از پوستر جشنواره ملی گردشگری شیراز «حافظیه» و مستر سرچر (آقای جست‌وجوگر)، معرف جاذبه‌های فارس در فضای مجازی رونمایی شد.



تاریخ انتشار : 13 مهر 1398 12:06



» اخبار مرتبط:

  • آمادگی کهگیلویه و بویراحمد برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی
  • جشنواره منطقه هفت «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» در گچساران به کار خود پایان ...
  • 14 اقامتگاه بوم گردی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌شود
  • سفروزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه به شیراز +تصاویر
  • لغو مجوز دفتر خدمات مسافرتی پایتخت در یاسوج
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler