مشروح اخبار


» چند خبر کوتاه از کهگیلویه و بویراحمد/جزئیات



هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد طی 48 ساعت آینده افزایش ابر و رگبار و رعد و برق در ارتفاعات استان دور از انتظار نیست.

به گزارش راک نیوز، هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد تحلیل و بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی عبور امواج کم دامنه‌ای را طی 48 ساعت آینده نشان می‌دهد که سبب رشد ابر در سطح استان خواهد شد.

بنابراین علاوه بر ابرناکی در پاره‌ای مناطق رگبار و رعد و برق به ویژه در ارتفاعات دور از انتظار نخواهد بود.
طبق اعلام هواشناسی وضعیت هوا در روز پنج‌شنبه صاف به تدریج افزایش ابر، در برخی نقاط با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده ضمن اینکه روز جمعه هم شاهد وزش شدید باد در سطح استان خواهیم بود.

***********************
اولین شعیه فروشگاه افق کوروش امروز صبح با حضور شورای اداری و مدیران این فروشگاه و شهروندان افتتاح شد.
این فروشگاه در راستای حمایت از تولیدات داخلی و در جهت تحقق سال رونق تولید در سطح کشور ایجاد شده است چرا که کلیه کالاهای عرضه شده در این فروشگاه از برندهای معتبر داخلی تأمین و زیر قیمت بازار به مصرف کننده‌ ارائه می‌شود و در مناسبت‌های مختلف نیز دارای تخفیف های ویژه خواهد بود.
حذف واسطه‌های غیرضروری میان تولیدکننده و مصرف کننده، ارائه تخفیف در قیمت همه کالاهای ارائه شده که در واقع به عنوان سود مشتریان از خرید در فروشگاه‌های افق کوروش است، تسهیل دسترسی به گروه کالاهای متنوع و مورد نیاز، ایجاد لذت در فرآیند خرید با چیدمان مناسب، فروش کالاهای برند همراه با تخفیف و کیفیت مناسب و استفاده ازامکانات و تسهیلات رفاهی درهنگام خرید از مزیت‌های این فروشگاه‌ها است.
 پرویزی مدیر فروشگاه زنجیره ای افق کوروش شهرستان چرام در آئین افتتاحییه این فروشگاه گفت : هدف از افتتاح چنین مرکز خرید با ارائه تخفیفات ویژه را در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ، شعار سال (رونق تولید) و خدمت به عموم مردم شهرستان چرام دانست.
براساس این گزارش، فروشگاه افق کوروش چرام با مدیریت برادران پرویزی به آدرس چرام:بلوار شهید دستغیب _میدان عصر عاشورا روبروی فرمانداری چرام امروز صبح افتتاح شد. 
*****************
نخستین کاروان بزرگ تجهیزات آموزشی به ارزش 10توزیع تجهیزات آموزشی بین مدارس حاشیه شهرهای استانمیلیارد و 500میلیون ریال روانه مدارس شد.
در آئینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و برخی مدیران دستگاه های اجرایی کاروان تجهیزات آموزشی ویژه مدارس حاشیه شهرها برای توزیع عازم آموزشگاه های استان کهگیلویه وبویراحمد شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این آیین گفت: این تجهیزات از محل اعتبارات حوزه آسیب های اجتماعی وزارت کشور برای مدارس حاشیه شهر اختصاص یافته است.
حسین کلانتری افزود: بیشترین مدارس حاشیه شهرها ی استان مربوط به شهر یاسوج، دهدشت و دوگنبدان است.
وی گفت: دانش آموزان حاشیه شهرها به علت مهاجر بودن در معرض بیشترین آسیب ها قرار دارند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: این تجهیزات بین دانش آموزان 54 مدرسه حاشیه شهرها توزیع می شوند.
هادی زارع پور افزود: این تجهیزات شامل صندلی، میز، لپ تاپ، وسایل گرمایشی وسرمایشی است که تحویل مدیران مدارس شد.

******************
صبح امروز (17 مهرماه) از شبکه «نورونتا» اولین شبکه اختصاصی غیر اشتراکی دیتای بین‌ سازمانی با حضور مدیرعامل مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فناوری و اطلاعات استان و مدیرکل فناوری دفتر استانداری در کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد.
بنا بر این گزارش، نورونتا، یک شبکه امن اختصاصی غیر اشتراکی با استفاده از تکنولوژی تقسیم زمانی است. این شبکه جهت سرویس‌دهی به مشترکین تجاری، مالی و حاکمیتی طراحی و به‌صورت کاملاً مجزا از سایر شبکه‌های شرکت مخابرات ایران پیاده‌سازی شده است. در طراحی این شبکه از تجهیزات اختصاصی و باکیفیت بسیار بالا استفاده‌شده که قابلیت ارائه SLA را دارا هستند. بازار هدف مشتریان این شبکه، کلیه شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای نیازمند یک شبکه اختصاصی و امن است. 
*************
صبح امروز بیش از 390 کیلوگرم انواع مواد مخدر از جمله حشیش، سوخته و تفاله، کراس و ماری جوانا، شیره مطبوخ، شیشه، بذر خشخاش و شاهدانی، شربت متادون و قرص‌های روان گردان در شهر یاسوج امحاء شد.

************
سرهنگ سید محمد موسوی فرمانده انتظامی گچساران گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر گچساران با همکاری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان باشت ضمن هماهنگی با مرجع قضائی حین پایش خودروهای عبوری محور باشت به گچساران به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک و آن را متوقف کردند. 
او افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو ۳۶ کیلو ۸۵۰ گرم تریاک که به طرز بسیار ماهرانه ای در آن جاسازی شده بود را کشف و ضبط کردند.
فرمانده انتظامی گچساران افزود: متهم این پرونده دستگیر،به مرجع قضائی تحویل و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد.
او از عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ خبر داد و تصریح کرد: مردم پلیس را در ارتقای امنیت اجتماعی یاری کنند.
او گفت: شهروندان اخبار و گزارش‌های خود پیرامون فعالیت قاچاقچیان و هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت جامعه را از طریق سامانه ۱۱۰ به نیروی انتظامی اطلاع دهند.
بیش از ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گچساران در سال گذشته کشف و ضبط شد.
شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
شهرستان گچساران نزدیک‌ترین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد به بنادر جنوبی کشور است.

**************
فرمانده نیروی انتظامی باشت گفت: سارق حرفه‌ای با ۱۳ فقره سرقت منزل در باشت دستگیر شد.
سرهنگ رضا چشم مهتاب افزود: این سارق حرفه‌ای باهمکاری مردم شناسایی ودستگیر شد.
وی از شهروندان خواست به هشدار‌های پلیس در رابطه با حفاظت از اموال خود توجه کنند وهرگونه موارد مشکوک را با شماره ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.
*******************
سرگرد روح الله شهبازی پور، افزود: برخی از افراد سودجو با توجه به محدودیت‌های موجود برای وارد کردن گوشی‌های تلفن همراه، اقدام به خرید یا اجاره پاسپورت‌های مسافران زیارتی یا خرید "کد فراگیر" کرده و از آن طریق اقدام به وارد کردن گوشی‌های هوشمند به داخل کشور می‌کنند.
شهبازی پور تصریح کرد: از آنجایی که با استفاده از مشخصات ذکر شده در گذرنامه می‌توان کالاهای موجود در گمرگ را آزاد کرد، بنابراین افراد سودجو با ترفند وارد کردن گوشی، دیگر کالاهای خود را نیز با نام مسافر از گمرک آزاد کرده و سبب بروز مشکلات ثانویه برای زائران می‌شوند.
وی افزود: در همین راستا باید توجه کرد که افراد به هیچ عنوان فریب چنین ادعایی را نخورده و با کلاهبرداران همراه نشوند.
****************
معاون نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون گفت: هر ساله با آغاز فصل پاییز و قبل از شروع بارش های زمستانه، به منظور بهبود شرایط آبرسانی به اراضی کشاورزی منطقه بهبهان، جایزان و فجر، عملیات تعمیر، بازسازی و لایروبی کانال و مسیل ها انجام می شود.
محمدرضا یزدانجو با اشاره به 178 هزار مترمکعب حجم عملیات لایروبی انجام شده، افزود: لایروبی کانال­ های اصلی و زهکش های شبکه شمال و جنوب بهبهان با حجم 174 هزار مترمکعب، لایروبی کانال اصلی و زهکش های شبکه جایزان با حجم سه هزار و 400 مترمکعب و لایروبی لترال­ های شبکه فجر با حجم 600 مترمکعب با دستگاه های بیل مکانیکی و بیل زنجیری بوم بلند انجام شد.
وی هدف از لایروبی کانال ها و زهکش ها را هدایت روان آب های سطحی، افزایش راندمان و سرعت انتقال آب در کانال‌های آبیاری، جلوگیری از هدر رفت منابع آبی و تسهیل در خدمت رسانی به کشاورزان عنوان کرد.
سد مخرنی مارون به عنوان یکی از سدهای شش گانه استان خوزستان در 19 کیلومتری شمال شرق شهرستان بهبهان و در بین سلسله کوه های زاگرس احداث شده است. نیروگاه برق آبی سد مخزنی مارون 150 مگاوات ظرفیت تولید دارد.

*****************
فرج الله راد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان افرادی را که تاریخ اعزام به خدمت آنها اول دی ماه ۹۸ است، به عنوان سرباز مربی بکار خواهد گرفت.
وی افزود: کلیه علاقمندان برای ثبت نام به پورتال سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای کشور به آدرس WWW.PORTALTVTO.COM قسمت مشمولین سربازی مراجعه کنند.
مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فارغ‌ التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی تا روز ۲۱ مهرماه سال جاری فرصت دارند برای ثبت نام در سامانه اقدام کنند.
راد تصریح کرد: زمان برگزاری آزمون الکترونیکی جذب سرباز مربی در سایت پورتال سازمان فنی‌وحرفه‌ای اعلام خواهد شد.

*******************
جنتی مدیرکل بنیاد مسکن این استان با اشاره به میانگین ۲۶ درصدی جمعیت روستایی در کشور گفت: جمعیت روستایی در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۴۴ درصد است.
 جنتی جمعیت روستایی استان را ۳۱۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: تعداد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان ۷۲۰ روستا است.
او ادامه داد: تاکنون حدود ۳۵ هزار برگ سند روستایی و ۴ هزارو ۲۰۰ سند در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر صادر شده است.
حسین جنتی بیان کرد: در روستا‌های استان هم اکنون ۳۶۵ هزار متربع سنگ فرش اجرا و یک میلیون متر مربع آسفالت برای ۱۳۰ روستای کهگیلویه وبویراحمد اجرا شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای خسارت‌های وارده ناشی از سیل و زلزله نیز ۱۰ هزار تن سیمان رایگان به واحد‌های خسارت دیده و ۴۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.
 جنتی مدیرکل بنیاد مسکن این استان با اشاره به میانگین ۲۶ درصدی جمعیت روستایی در کشور گفت: جمعیت روستایی در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۴۴ درصد است.
 جنتی جمعیت روستایی استان را ۳۱۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: تعداد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان ۷۲۰ روستا است.
او ادامه داد: تاکنون حدود ۳۵ هزار برگ سند روستایی و ۴ هزارو ۲۰۰ سند در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر صادر شده است.
حسین جنتی بیان کرد: در روستا‌های استان هم اکنون ۳۶۵ هزار متربع سنگ فرش اجرا و یک میلیون متر مربع آسفالت برای ۱۳۰ روستای کهگیلویه وبویراحمد اجرا شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای خسارت‌های وارده ناشی از سیل و زلزله نیز ۱۰ هزار تن سیمان رایگان به واحد‌های خسارت دیده و ۴۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.
***********************
مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت جهت بررسی وضعیت نیروی انسانی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی استان،به یاسوج سفر کرد.
دکتر ابرازه ابتدا در جلسه ای با حضور سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و مدیران، ضمن بررسی وضعیت نیروی انسانی بر اساس شاخص ها و استانداردهای وزارتی به بررسی نقاط ضعف و قوت این حوزه پرداخت.
وی سپس در جلسه ای اختصاصی با سرپرست معاونت توسعه، مدیر منابع انسانی و مدیر هسته گزینش دانشگاه مشکلات مربوط به نیروهای شرکتی را بصورت ویژه بررسی و راهکارهایی جهت برون رفت از وضعیت کنونی ارائه نمود.
دکتر ابرازه در پایان این سفر یکروزه به همراه دکتر یزدان پناه سرپرست دانشگاه و معاونین درمان و توسعه وهمچنین مدیران ستادی این دو معاونت از بیمارستانهای شهید بهشتی و امام سجاد(ع) یاسوج بازدید و به صورت میدانی به بررسی وضع موجود پرداخت.
****************
مدیر و کارشناسان آموزش وپرورش و کادر اجرایی دبستان پسرانه شاهد دوم دهدشت به مناسبت هفته نیروی انتظامی با حضور در دفتر فرمانده انتظامی شهرستان از زحمات آنها تقدیر کردند
به گزارش"راک نیوز"، علی پورک پور گفت : نظم و امنیت جامعه مرهون تلاش های کارکنان خدوم نیروی انتظامی است و باید قدردان زحمات این عزیزان باشیم.
وی ضمن گرامی داشت هفته نیروی انتظامی گفت : تعامل و همکاری سازنده آموزش وپرورش و نیروی انتظامی شهرستان در سال تحصیلی گذشته مطلوب بوده و باید تلاش کنیم این تعامل دوسویه تقویت و مضاعف شود.
پورک پور گفت : بحث حراست و مواظبت از مدارس و حضور پرسنل انتظامی در خیابان های که مدارس ما قرار دارند شایسته تقدیر است و حساسیت این کار به حدی است که والدین و دانش آموزان همواره این اقدامات را رصد می کنند.
مدیر آموزش و پرورش در انتها افزود : انتظار داریم نیروی انتظامی در حوزه فضای مجازی ، بحث سرقت اموال مدرسه و موضوع تعطیلی مدارس دخترانه در ظهر همکاری و تلاش بیشتری داشته باشد.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کهگیلویه ضمن تقدیر از مدیر و کارکنان آموزش وپرورش دهدشت گفت : همواره خود را سرباز و خدمتگزار مردم می دانیم و حضور در همه اماکن خصوصا مدارس و تامین امنیت آنها را وظیفه خود می دانیم و همواره تلاش می کنیم مردم در امنیت و آرامش زندگی کنند.
سرهنگ جهان دیماز افزود : در هر جا و مکانی و هر شرایطی نیاز به حضور نیروی انتظامی برای همکاری با آموزش وپرورش بوده با تمام قدرت و توان حضور خواهیم داشت و سعی خواهیم کرد تمامی موارد و مطالبات آموزش وپرورش در حوزه تامین امنیت و آرامش در دستور کار قرار گیرد.
در این دیدار دانش آموزان دبستان پسرانه شاهد دوم دهدشت با اجرای سرود و همراه داشتن پلاکارد و عکس نوشته با اهدا دسته گل از نیروی انتظامی تقدیر کردند.
همچنین مدیر آموزش وپرورش دسته گل و قاب عکس مزین به آیه قران به فرمانده نیروی انتظامی اهدا کرد.

 




تاریخ انتشار : 17 مهر 1398 14:38



» اخبار مرتبط:

  • 37 مدرسه کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه جاده‌ها قرار دارند
  • مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد :تحصیل 11هزار 500دانش آموز در ...
  • نخستین فروشگاه دائمی کارآفرینی دانش آموزی جنوب کشور در گچساران افتتاح شد
  • فروشگاه‌الماس شهر(گچساران) از فرهنگ‌سازی تا مشتری‌مداری
  • عرضه کالاهای اساسی با تخفیف 25 درصد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام