مشروح اخبار


» مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد: تعهد یک‌ساله زکات کمیته امداد استان در شش‌ماهه اول سال محقق شد



مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعهد یک‌ساله زکات این نهاد در شش‌ماهه نخست سال جاری محقق شد.

به گزارش راک نیوز، دومین جلسه شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس و اعضای این شورا در دفتر امام‌جمعه یاسوج برگزار شد. 
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، در این جلسه، گفت: همگان می‌دانیم که زکات یکی از جلوه‌های ایمان و امری حکومتی و دینی و شرعی است، گفت: احیاء و ترویج فرهنگ زکات به‌عنوان یک سنت الهی یک وظیفه همگانی است. 
قباد مبشری با اشاره به اینکه در شش‌ماهه نخست سال جاری، هفت میلیارد و 86 میلیون تومان زکات جمع‌آوری‌شده است، گفت: این مبلغ شامل زکات مستحبی، واجب، کفارات و زکات فطریه است. 
وی با اشاره به رشد 75 درصدی جمع‌آوری زکات در شش‌ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام‌شده کل تعهد یک‌ساله زکات این نهاد در شش‌ماهه نخست امسال محقق شد. 
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از ائمه جمعه و جماعات، مؤدیان و مبلغان و همه‌کسانی که در زمینه جمع‌آوری زکات زحمت کشیدند، گفت: در زمینه زکات واجب باید بیشتر تلاش شود و فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه انجام شود و این زکات واجب است که می‌تواند تأثیرات خود را در جامعه و در زمینه کمک به مردم محروم و نیازمند نشان دهد. 
حبیب‌الله باقرپور رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد استان در این جلسه گفت: نصرت خداوند شامل حال کسانی است که دلی برای محرومان می‌سوزانند. 
وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی فریضه الهی زکات نیازمند تبلیغ جهادی و مستمر است، افزود: کمیته امداد در امر زکات گام‌های بلندی برداشته است ولی این نهاد به‌تنهایی مسئول فقرزدایی در کشور نیست و مشارکت، تعامل، همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها و آحاد ملت را می‌طلبد تا ان‌شاءالله در خصوص تحقق منویات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی که همانا نهضت ترویج و احیاء زکات هست حرکت کنیم و در زدودن پدیده فقر در جامعه موفق شویم. . 
باقرپور تأکید کرد: نقش کمیته‌های تخصصی شورای زکات و همراهی مؤثر سایر اعضای دستگاه‌های عضو شورای زکات می‌تواند با اقدامات حمایت‌گرانه خود به ترویج فرهنگ زکات در جامعه یاری رساند. 
شایسته ذکر است در پایان این جلسه،  احکام رؤسای کمیته‌های تخصصی شورای زکات به مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی(کمیته تبلیغ و فرهنگ سازی)، صداوسیما (کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات) و کمیته امداد (کمیته مالی و پشتیبانی) اهداء شد. 



تاریخ انتشار : 21 مهر 1398 15:26



» اخبار مرتبط:

  • 9 میلیارد تومان به نیازمندان کمک شد
  • سه انتصاب جدید در کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد
  • 73میلیون ریال فطریه در گچساران جمع آوری شد
  • با پرداخت زکات فقر از جوامع اسلامى ريشه كن می شود
  • میزان زکات فطره امسال مشخص شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام