مشروح اخبار


» یک مورد مبتلا به تب مالت در گچساران بستری شد



بنا به گفته روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد،به دلیل فرو رفتن سرنگ در بدن یکی از کارکنان این اداره کل در حین ماموریت وی دچار بیماری تب مالت شد که در حال حاضر در بیمارستان شهید رجایی گچساران تحت مداواست.

به گزارش راک نیوز از گچسارن وبه نفل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، «فرشاد حیدری » گفت: "عبدالرسول زاهدی دره شوری" از همکاران اداره دامپزشکی شهرستان گچساران در حین واکسیناسیون دام های منطقه "باباکلان" دچار حادثه شد و به دلیل فرو رفتن سرنگ در بدنش دچار بیماری تب مالت شد که در حال حاضر در بیمارستان شهید رجایی گچساران تحت مداواست.

وی با اشاره به سختی کار افراد شاغل در حوزه دامپزشکی اظهارکرد: همکاران ما در این بخش همواره با مخاطرات فراوان و غیر قابل پیش بینی رو به رو هستند و متاسفانه اکثر کارکنان دامپزشکی سابقه تلخ ابتلا به بیماری تب مالت که یک بیماری شغلی است را با خود به همراه دارند.

مدیر روابط عمومی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود رعایت کامل مسائل ایمنی فردی توسط کارکنان دامپزشکی برخی از اتفاقات نیز غیرقابل اجتناب است.

حیدری تصریح کرد: به دلیل شرایط خاص کار در حرفه دامپزشکی همچون کار در آزمایشگاه، دامداری، کشتارگاه، روستا و مناطق عشایری این مخاطرات اجتناب ناپذیر است و همواره تعدادی از همکاران ما دچار حوادثی از جمله ابتلا به بیماری های های مشترک بین انسان و دام، حیوان گزیدگی و ... می شوند.

وی بیان کرد: با وجود تمامی مشقت های شغلی در این حوزه، کارشناسان و تکنسین های دامپزشکی با کمترین ادعا در سخت ترین شرایط کاری به منظور حفظ و حراست از سرمایه های دامی استان و افزایش سطح بهداشت عمومی در جامعه مشغول به خدمت خالصانه هستند و این یکی از هزاران خطر و سختی در کار دامپزشکی است که پرسنل زحمت کش آن با هدف مبارزه با بیماری های مشترک و دامی به جان می خرند.

گفتنی است ،شهرستان گچساران در فاصله 135کیلومتری از یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.



تاریخ انتشار : 29 مهر 1398 21:45



» اخبار مرتبط:

  • ابتلا واکسیناتور دامپزشکی شهرستان گچساران به تب مالت
  • انجام رایگان تست سل و بروسلوز برای ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام در کهگیلویه و بویرا ...
  • از خرید دام زنده بدون نظارت بهداشت و دامپزشکی خودداری کنید
  • تایید سلامت دام ها قبل و بعد از کشتار توسط دامپزشکی گچساران
  • شیوع بیماری تب ‌مالت در روستاهای کهگیلویه
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام