مشروح اخبار


» موضوع عطرکشنده راشا صحت دارد؟ / اولین واکنش مسئولان بهداشتی



به تازگی در فضای مجازی تصویری عطری با مارک راشا باز نشر داده میشود که از مرگ آور بودن آن هشدار می دهند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در واکنش به خبر توزیع یک نوع عطر خطرناک و کشنده در کشور تصریح کرد که صحت این خبر هنوز قابل تایید نیست.
به گزارش راک نیوز از مرکز استان  فارس ، دکتر محمدجواد خشنود امروز  در جمع خبرنگاران گفت: موضوع انتشار خبر توزیع یک عطر خطرناک، از سوی این دانشگاه در حال پیگیری است اما تاکنون پاسخ دقیق و قانع کننده‌ای را دریافت نکرده‌ایم.

وی به شهروندان توصیه کرد که اخبار صحیح را از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کرده و کمتر به مطالب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی که فاقد منبع است، توجه کنند.

موضوع عطرکشنده راشا صحت دارد؟ / اولین واکنش مسئولان بهداشتی

 

خشنود تصریح کرد: هنوز هیچ پاسخ صحیحی از منابع خبر پیدا نکرده‌ایم و نمی‌توانیم آن را تایید و یا تکذیب کنیم؛ موضوع در دست بررسی است و چنانچه مشخص شود از طریق رسانه‌ها به شهروندان اعلام می‌شود.
این مقام مسئول گفت: به منظور شناسایی کالای وارداتی مجاز و غیر مجاز، برچسب اصالت و سلامت کالا تحت نظر سازمان غذا و دارو بر روی محصولات سلامت محور شامل دارو، محصولات خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی درج شده است. برخلاف برچسب شبنم که به آسانی قابل تقلب بوده، برچسب تمام کالاها یکسان است، این برچسب قابل تقلب نیست و اصالت کالای موردنظر را به سه روش می‌توان استعلام کرد.
خشنود ادامه داد: ارسال کد UID به شماره پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲، ارسال اعداد پشت قسمت پوشیده شده به ترتیب از قسمت اول تا چهارم به همان شماره‌ پیامکی، وارد کردن اعداد فوق در سامانه الکترونیکی www.ttac.ir و استفاده از نرم افزار بارکد خوان دو بعدی مخصوص تلفن همراه از طریق سایت مذکور از جمله راه‌های استعلام اصالت محصولات وارداتی به شمار می‌آید.
معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که هر شماره پیامکی دیگری به جز شماره پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ بر روی محصول، تقلبی است.
بر اساس این گزارش ،  از روز گذشته خبری در فضای مجازی و برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده مبنی بر اینکه یک عطر خوشبو و سمی با نام “راشا” در برخی کشورهای منطقه تولید و برای توزیع به افغانستان ارسال شده و قرار است در ایران نیز توزیع شود.
در متن این نامه عنوان شده است: ” هر فردی که از این عطر چند مرتبه استفاده نماید، احتمال اینکه فلج یا کشته شود خیلی زیاد است. پخش این عطر توسط دست فروشان افغانی با شکل جعبه ای که  به پیوست می باشد، صورت می گیرد به گونه ای که در جلوی مدارس، دانشگاه‌ها، پادگان‌ها و محل های پرتردد با قیمت مناسبی عرضه می گردد.”
سازمان غذا و دارو: توزیع عطرهای مرگبار کذب محض است
پیرو انتشار گسترده این نامه درباره مرگبار بودن عطر RASHA  یک منبع آگاه در سازمان غذا و دارو   از جعلی بودن نامه خبر داد



تاریخ انتشار : 30 مهر 1398 20:44



» اخبار مرتبط:

  • واکنش معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز به استفاده از گوشت حرام در تولید سوسی ...
  • واکنش معاونت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خبر آلوده بودن داروهای والزارتان
  • توقیف ۱۱ هزار قلم لوازم و وسایل آرایشی بهداشتی از سال جاری تا کنون
  • نحوه استعلام شماره سریال گوشی‌های وارداتی
  • اعلام اسامي شش محصول آرايشي غير مجاز
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler