مشروح اخبار


» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد: وقف به نیات خیر تداوم می دهد



مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در تقویم نظام جمهوری اسلامی روز ۲۷ صفر به نام آغاز «دهه وقف» نام گذاری شده، اظهار داشت: وقت به نیات خیر تداوم می‌ دهد و در این ایام به منظور گرایش بیشتر مردم به وقف برنامه های مختلفی برگزار می شود.

به گزارش راک نیوز، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور با گرامیداشت دهه وقف گفت : یکی از فلسفه های ایجاد وقف و موقوفات رفع نیازهای جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه در حال حاضر، نیت موقوفات به دغدغه تبدیل شده است، تصریح کرد:  کمک به ازدواج جوانان و ایجاد اشتغال یکی از زمینه های مصرف و هزینه کرد وقف است.۰
 وی یادآور شد: با توجه به این که سن ازدواج در جامعه ما به دلیل مشکلات مالی اعم از مشکلات برگزاری مراسم ازدواج، خرید مسکن یا تهیه جهیزیه بالارفته است؛ لذا
بحث ایجاد وقف با نیت ازدواج جوانان جز نیازهای است که  متمکنان جامعه می توانند در این زمینه موثر باشند.مدیر اوقاف استان افزود: هم برای ازدواج و تشکیل زندگی و هم برای سال های ابتدایی ازدواج  برای زوجهای نیازمند و کمک به آنها برای تهیه مسکن و یا کمک مالی به زوجین برای ادامه تحصیل و رفع نیازهایشان وقف می تواند کاربرد داشته باشد.
سید نورالله جنتی پور با اشاره به اینکه یکی از خصوصیات انسان مؤمن تخصیص دادن قسمتی از داراییش برای نیازمندان است، بیان کرد: یکی از بهترین نوع تخصیص مال ،وقف است.
جنتی پور ایجاد موقوفاتی با نیت ایجاد اشتغال را یکی دیگر از موارد وقف عنوان کرد و گفت: وقف برای ایجاد اشتغال می‌تواند هم مشکل اشتغال و هم ازدواج جوانان رو حل کند.
حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور با اشاره به نقش اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، عنوان کرد: اداره کل در چند فراز از سرفصل ها و توصیه های اساسی این بیانیه می تواند نقش آفرین باشد که یکی از این موارد «معنویت و اخلاق» است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دومین مسئله که به صورت پررنگ دنبال می کنیم؛ توصیه مقام معظم رهبری به ترویج سبک زندگی اسلامی است؛ گفت: در سرفصل اول یعنی علم و پژوهش نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد می تواند کارهایی انجام دهد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد توصیه رهبری به جوان گرایی را مورد اشاره قرار داد و تأکید بر انتخاب هیئت امنای جوان در بقاع متبرکه را در راستای همین توصیه عنوان کرد و با اشاره به سومین سرفص مهم این بیانیه راجع به «اقتصاد» اظهار داشت: در این زمینه نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد می تواند کار کند.  
وی با بیان اینکه وقف یه نهاد مردمی بوده و مردم پایه گذار آن هستند، اضافه کرد: جامعه برای اینکه نسبت به هم نوعان و دیگر اعضا احساس مسئولیت می کنند، با سنت حسنه وقف در جهت رفع مشکلات آنها گام برمی دارند.
جنتی پور از وقف به عنوان خدمتی ماندگار در جامعه یاد کرد و یادآور شد: کار خیر زمانی ارزشمند است که تداوم داشته باشد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وقف به کارها و فعالیت های خیرخواهانه تداوم می بخشد، ادامه داد: مردم با توجه به نیازهای جامعه خود وقف را انجام می دهند.
جنتی پور با اشاره به اینکه وظیفه سازمان اوقاف و امور خیریه ساماندهی و هدفمند کردن موقوفات است، اظهار داشت: همچنین اداره اوقاف متولی وقف و موقوفات بوده و قانون این وظیفه را برعهده این سازمان در کشور و استان ها گذاشته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه اوقاف و امور خیریه هیچ گونه دخل و تصرف و بذل و بخششی در وقف ندارد، اضافه کرد: این سازمان در راستای اجرای مطلوب موقوفات در جهت نیات واقفین تلاش می کند.
وی در ادامه، با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۹۰ مسجد وجود دارد، گفت: همچنین در این استان ۱۴۰ حسینیه و ۲۲۵ بقعه متبرکه نیز وجود دارد.
جنتی پور با اشاره به اینکه از چهارم تا ۱۳ آبان ماه امسال به عنوان «دهه وقف» نام گذاری شده، ابراز داشت: امروز، چهارم آبان، به عنوان روز «وقف، بهره وری موقوفات، رونق تولید» نام گذاری شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: یکشنبه پنجم آبان سالروز وفات حضرت محمد (صل الله علیه وآله وسلم) و شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) به عنوان «وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت» نام گذاری شده است.
وی با اشاره به نام گذاری روز دوشنبه، ششم آبان به عنوان «وقف، خدمات اجتماعی، اجرای امینانه نیات واقفین»، اضافه کرد: سه شنبه هفتم آبان ماه همزمان با شهادت امام رضا (علیه السلام) به عنوان «وقف، بقاع متبرکه زمینه ساز تحقق گام دوم انقلاب» نام گذاری شده است.
جنتی پور با بیان اینکه چهارشنبه هشتم آبان، همزمان با آغاز ماه ربیع الاول به عنوان «وقف، محیط زیست، بهداشت و سلامت» نام گذاری شده، ادامه داد: پنج شنبه نهم آبان، به عنوان «وقف، تحکیم بنیان خانواده، کاهش آسیب های اجتماعی و جمعه دهم آبان، به عنوان «وقف، مهدویت، تمدن نوین اسلامی» نام گذاری شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شنبه یازدهم آبان به عنوان «وقف، توسعه پژوهش و فناوری های دانش بنیان» و یکشنبه ۱۲ آبان، «وقف، موسسات خیریه و توسعه مشارکت های مردمی نام گذاری شده، گفت: روز دوشنبه ۱۳ آبان نیز به عنوان «وقف، رسانه، تکریم واقفین خیراندیش» نام گذاری شده است.



تاریخ انتشار : 4 آبان 1398 15:11



» اخبار مرتبط:

  • وقف برای اشتغال و ازدواج نیاز روز جامعه است
  • در مرکز هیچ استانی موقوفه ای مثل موقوفه شهر یاسوج وجود ندارد
  • مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد:مدیریت فعلی امامزاده سی ...
  • بزرگترین موقوفه ی استان کهگیلویه و بویراحمد 6 هکتار وسعت دارد/عمل طبق نیت و ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام