مشروح اخبار


» 132 میلیون مترمکعب آب از سد کوثر رها شد



مدیر اداره بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گفت: در فصل زراعی جاری ۱۳۲ میلیون مترکعب آب از سد کوثر گچساران رهاسازی شد.


به گزارش راک نیوز، پیش از ظهر امروز نشست ستاد بحران شهرستان گچساران با حضور فرماندار و دیگر روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

در این نشست  اکبر خدری اظهار کرد: سد مخزنی کوثر آب آشامیدنی 2 میلیون و 500 هزار نفر از ساکنان استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و تعدادی از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد را تامین می‌کند.

 وی با بیان اینکه نرمال تراز این مخزن بتنی با سطح دریا 625 متر است، اذعان کرد: گنجایش مخزن سد کوثر 580 میلیون متر مکعب است.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه در حال حاضر۴۴۸میلیون متر مکعب در مخزن ذخیره سد  آب وجود دارد، گفت: در مهرماه سال جاری 132 میلیون متر مکعب  آب رها سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه رهاسازی آب سد کوثر ادامه دارد، عنوان کرد: به دلیل جلوگیری از خسارت به شالیزارهای اطراف سد کوثر رهاسازی با دبی ۶ متر بر ثانیه انجام می‌شود لیکن این میزان  پس از فصل برداشت برنج افزایش خواهد یافت.

 خدری با بیان اینکه  در مهرماه امسال 70 میلیون متر مکعب برای مصارف آب شرب، کشاورزی و صنعت رها سازی شده است، بیان کرد: از این میزان تاکنون 50 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی ، 7 میلیون متر مکعب آب برای بخش کشاورزی و مابقی برای بخش صنعت و سایر (زیست محیطی) رها شده است.

وی خاطرنشان کرد: در فصل زراعی جاری 13 میلی‌متر باران در ایستگاه‌های هواشناسی سد ملی کوثر گچساران به ثبت رسیده است.

 این مسوول در ادامه تصریح کرد: در فصل زراعی گذشته، 42 میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی، 148 میلیون متر مکعب  در بخش آب آشامیدنی و 3.5 ملیون متر مکعب در بخش صنعت و سایر (زیست محیطی) رها شده است./فارس



تاریخ انتشار : 6 آبان 1398 15:57



» اخبار مرتبط:

  • واکنش مدیرعامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد به شایعه احتمال شکسته ...
  • 286میلیون مترمکعب از آب سد کوثر رهاسازی شد
  • مدیر اداره بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران عنوان کرد:حجم آب مخزن سد ک ...
  • رهاسازی آب سد کوثر گچساران برای پنج استان
  • 40 میلیون متر مکعب آب بارندگی اخیر پشت سد کوثر ذخیره شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler