مشروح اخبار


» اختصاص 5 میلیارد تومان برای اتمام پروژه های بهداشتی و درمانی شهرستان کهگیلویه



معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از مراکز درمانی و برخی پروژه‌های در دست اجرای شهرستان کهگیلویه بازدید کرد.

به گزارش راک نیوز،دکتر سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به همراه دکتر پرویز یزدانپناه سرپرست ،جلال پوران فرد سرپرست معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و برخی از مدیران این دانشگاه از مراکز درمانی و پروژه‌های در دست اجرای شهرستان کهگیلویه بازدید کرد.

 دکتر تقوی نژاد در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاشهای چندماهه دکتر یزدان پناه و تیم مدیریتی اش، در مورد تامین کسری بودجه پروژه های ناتمام عمرانی قول مساعدت و همکاری ویژه داد.
وی همچنین گفت در مورد صدور مجوزهای مورد نیاز جهت جذب نیروی انسانی مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی استان گفت: با توجه به تعداد زیاد نیروهای طرحی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج،حجم زیادی از بودجه صرف پرداخت حقوق و مزایای این نیروها خواهد شد. اما همه تلاش خود را برای افزایش سهمیه استان در آزمون های استخدامی وزارت بهداشت ورفع این مشکل انجام خواهم داد.
دکتر سید کامل تقوی نژاد در این بازدید با برقراری تماسهای تلفنی با مهندس موهبتی؛ مدیر عامل بیمه سلامت و دکتر سالاری مدیر عامل تامین اجتماعی خواستار مساعدت ویژه برای پرداخت عمده مطالبات دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شد که روسای این دو سازمان قول همکاری دادند.
وی همچنین در مورد تامین کسری بودجه جهت پرداخت مطالبات پرسنل وپزشکان قول مساعدت و همکاری داد.

 از روز اول پرداخت مطالبات پزشکان و پرسنل جزو اولویت های دکتر پرویز یزدانپناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بوده که در این راستا تاکنون از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده است.

دکتر سید کامل تقوی در خصوص این بازدید گفت: وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای تامین امکانات مورد نیاز در بخش های درمانی و بهداشتی در سراسر کشور، خوشبختانه در ابتدای دولت تدبیر و امید حدود 7 هزار پروژه را شروع کرده و در حال حاضر بیش از 43 هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور در حال ساخت است.
وی ادامه داد: قریب به 2هزار پروژه در بخش بهداشتی در حال ساخت است و امیدواریم طی ماه های آینده شاهد افتتاح و به بهره برداری رسیدن یک هزار پروژه در سطح کشور تا اردیبهشت 99 باشیم تا مردم از مواهب بهره برداری آنها برخوردار شوند.
معاون توسعه مدیریت منابع وزارت بهداشت در ادامه در خصوص پروژه های استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حدود 55 پروژه در بخش های مختلف بهداشت و درمان اعم از بیمارستان،خانه بهداشت، مجتمع های کلینیکی و مرکز جامع سلامت فعال می باشد و طی بررسی که امروز با همکاران دانشگاه علوم پزشکی یاسوج داشتیم بجز پروژه های بیمارستانی که اخیرا مراحل اجرای کار را شروع کردند مابقی پروژه ها قابلیت بهره برداری آنها تا پایان سال جاری را دارند.
وی ابراز داشت: اعتباری در این زمینه مورد نیاز است که وزارت بهداشت تلاش خواهد کرد این اعتبارات را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد و در شهرستان کهگیلویه حدود 9 پروژه وجود دارد که دارای پیشرفت فیزیکی مناسب هستند و امروز بخش هایی در بیمارستان و پروژه هایی در مجاورت بیمارستان را بازدید کردیم و با تامین اعتبار لازم 2 پروژه کلینیک و ساختمان مرکز آموزش بهورزی تا بهمن ماه به افتتاح و بهره برداری خواهند رسید.
تقوی نژاد در خصوص فضای بیمارستان و توسعه تخت مورد نیاز شهرستان با توجه به جمعیت تحت پوشش این بیمارستان گفت: با توجه به وضعیت تخت های بیمارستان در شهرستان کهگیلویه و همچنین شهرستان های چرام، لنده و بهمئی، خوشبختانه 3 پروژه بیمارستانی در شهرستان های فوق داریم که پروژه بیمارستان بهمئی امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: اخیرا 40 میلیارد ریال به این پروژه تزریق شده و در مرحله تامین تجهیزات پزشکی و بیمارستان های شهرستان های چرام و لنده تعیین تکلیف شده است و برای شهرستان چرام پیمانکار انتخاب و تجهیز کارگاه شده و بزودی بیمارستان لنده نیز کلنگ زنی خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: برای اتمام پروژه های شهرستان کهگیلویه 50 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و امید است این اعتبار تامین صورت پذیرد تا پروژه های که در دست اقدام دارند زودتر به بهره برادری برسد.
وی در پایان از در دست احداث بودن 43 هزار تخت بیمارستانی در سطح کشور خبر داد و یادآور شد: حدود 300 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تجهیز آنها مورد نیاز می باشد.



تاریخ انتشار : 16 آبان 1398 18:03



» اخبار مرتبط:

  • روزپرکار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در 5 شهرستان؛ ضرب الاجل یزدان‌پناه برای ...
  • 20 پروژه‌ بهداشتی و درمانی در هفته دولت افتتاح می‌شود/جزییات
  • تشریح آخرین وضعیت بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد؛ از وعده برگزاری مناقصه ...
  • افتتاح 12 پروژه بهداشتی در دهه فجر/85 پروژه بزرگ و کوچک در دست اجرا داریم/ ...
  • اجرای 185 پروژه عمرانی در بخش بهداشت و درمان کهگیلویه بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler