مشروح اخبار


» آنچه در خطبه های نماز جمعه این هفته کهگیلویه و بویراحمد گذشت؟



امام جمعه دهدشت با اشاره به بدعهدی اروپا در اجرای تعهدات برجام گفت: ایران با اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجام نشان داد زیر بار زور نمی‌رود.


به گزارش راک نیوز، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: آمریکا به مهلت چند ماهه در اجرای تعهدات برجام عمل نکرد و می‌گوید ایران باید به تعهدات عمل کند.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه ایران همواره به تعهدات خود پایبند بود، گفت: تهدید کاهش تعهدات برجامی ایران را نادیده گرفتند و ایران را مقصر جلوه می‌دهند البته ایران زیر بار زور نخواهد رفت.

حسینی تصریح کرد: اروپایی که مدعی اخلاق، دموکراسی و حقوق ملت‌هاست نشان داد که اراده‌ای برای حل این مشکل و اجرای برجام ندارند و تعهدات را به بازی گرفتند.

وی ضمن قدردانی از حضور پرشور اقشار مختلف در راهپیمایی استکبارستیزی 13 آبان گفت: این حضور دشمن شکن بود این صحنه‌ها دشمن را سر جای خود می‌نشاند و پرونده اهداف شوم را می‌بندد.

خطیب نماز جمعه دهدشت مناسبت‌های هفته پیش‌رو را یادآور شد و افزود: ولادت با سعادت پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) و آغاز هفته وحدت فرصتی برای حفظ وحدت جهان اسلام است.

حسینی متذکر شد: امروز دشمنان از اختلاف‌های عقیدتی سوء استفاده می‌کنند باید مراقب باشیم مرزهای اعتقادی را با رعایت گفتار منطقی حفظ کنیم و فحاشی نکنیم چرا که داعش از همین اختلاف عقیدتی پدید آمد.

حسینی تصریح کرد: راه نجات انسان در دنیا و آخرت تقوا و راه پیامبران الهی است.

وی با استناد به فرموده امیرالمومنین علی(ع) اظهار داشت:سه خصلت است که هر کس داشته باشد نمی‌میرد مگر اینکه پیامدهای سوء این خصایص را در همین دنیا خواهد چشید.

حسینی ادامه داد: آن سه شامل ظلم،قطع رابطه با ارحام و قسم دروغ است.

امام جمعه دهدشت گفت: برخی انسان‌های خوبی نبودند اما صلح رحم داشتند این صله رحم باعث رشد اقتصادی و مالی آنها شد قسم دروغ و قطع صله رحم باعث می‌شود شهرها و مناطق ویران شوند.

وی با اشاره به سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص) در تبیین جایگاه آن پیامبر عظیم‌الشأن تصریح کرد: سال عام‌الفیل خداوند عنایت بزرگی به عالم بشریت کرد و از جهالت و بت پرستی نجات داد ادیان زیادی آمدند اما کتاب‌ها تحریف شد و ادیان به جای خداپرستی بت‌پرستی را رواج دادند آنهایی که باید موحد بودند مشرک شدند لذا خداوند پیامبرش را به این عالم خاکی می‌آورد تا مبعوث شود و انسان را هدایت کند.

****************************************************
آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی در خطبه های امروز نماز جمعه شهر یاسوج با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت و همچنین ولادت با سعادت خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی (ص) اظهار کرد: این گفتمان وحدت را امام خمینی(ره) بنا نهاد و موجب اتحاد بین شیعه و سنی شد.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفته وحدت موجب بی‌اثر شدن توطئه‌های تفرقه‌انگیز دشمنان استکباری و بدخواهان مسلمانان می‌شود که باید جشن‌‌ها و آیین‌های سرور و شادی متناسب با این ایام برگزار شود.

وی با بیان اینکه آمریکا از هر دری به دنبال بازگشت دوباره به ایران است و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ توطئه‌ای فروگذار نمی‌کند افزود: ملت ایران با ایستادگی و در سایه وحدت و تحت رهبری امام و رهبری معظم انقلاب تاکنون اجازه نداده دشمن به اهداف خود دست یابد.

حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود به حوادث اخیر در عراق و لبنان اشاره کرد و آن را توطئه آمریکا دانست و گفت: این دو ملت باید هوشیار باشند و فریب دسیسه‌های دشمن را نخورند چرا که نان آن‌ها در ایجاد اختلاف به خصوص در بین کشورهای عضو مقاومت است.

وی در بخشی دیگر از اظهارات خود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به کمبود مسجد در شهرهای مختلف استان به خصوص شهر یاسوج از همه خیران و نیکوکاران خواست تا در زمینه ساخت مساجد همت به خرج دهند.

امام جمعه یاسوج همچنین به موضوع اسراف به خصوص در حامل‌های انرژی در استان و شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: مردم استان به ویژه مردم شهر یاسوج در زمینه مصارف انرژی تجدید نظر کنند.

حسینی در بخش پایانی صحبت‌های خود به انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و از مردم خواست در رأی دادن خود تنها خدا و مصالح را در نظر بگیرند و از رای دادن‌های قومی و قبیله‌ای بپرهیزند.

*************************************************
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: امروز رعایت حقوق دیگران یکی از نشانه‌های افراد با تقوا است و یکی از مشکل‌ترین و سخت ترین مواقف و توقف گاها در قیامت موقف و توقفگاه محاسبه حق‌الناس است.

وی گفت: رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی، تهمت زدن به دیگران، اهانت به شخصیت دیگران، وعده دادن به مردم و به وعده عمل نکردن، همسایه آزاری، عدم احترام به مال مردم و جان مردم و حجاب اسلامی از اهم رعایت نکردن حق‌الناس است که باید به آن توجه شود.

امام جمعه قلعه رئیسی به آغاز هفته وحدت و ولادت رسول اکرم(ص) اشاره و تصریح کرد: یکی از ابتکارات سرنوشت ساز و تاریخ ساز امام راحل و عظیم‌الشان عنوان هفته وحدت بود که ابتکاری برای همیشه و بخشی از توطئه‌های دائمی استکبار را کم اثر کرده و امروز در ایران اسلامی و بسیاری از مناطق جهان وحدت را تبدیل به یکی از گفتمان‌های رایج کرده است.

وی به دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان با رهبر معظم انقلاب در آستانه 13 آبان اشاره و بیانات رهبر معظم انقلاب را تبیین  کرد.

امام جمعه قلعه رئیسی به سالروز اولین اقامه نماز جمعه در اسلام  توسط پیامبر اشاره و گفت: نماز جمعه حکم خدا و سنت رسول الله و ائمه است و به برکت امام و شهیدان و انقلاب و نظام اسلامی احیا شد و تریبون نماز جمعه تریبون خدای متعال و انبیای الهی و اولیاء الهی و ولایت فقیه است رسالت آن تقویت باورها و اعتقادات دینی مردم می‌باشد.

صلواتی تأکید کرد: تریبون تقوا، بصیرت، اخلاق، تبیین، معنویت، نظام اسلامی و ولایت است و لذا مدافع آرمانها و ارزشهای انقلاب و نظام است و تریبون قول سدید و لین و محکم و تبیین گفتمان ولایت و امر به معروف و نهی از منکر و بیان مطالبات مردم و جوانان و حامی مسئولان خدمتگزار است.

وی با بیان اینکه تریبون دشمن شناسی در هر عصری پرده از  چهره ناکثین و مارقین و قاسطین انقلاب و نظام الهی بر می‌دارد عنوان کرد: تریبون نماز جمعه تریبون حامی تفکر انقلابی و در مقابل تفکر غیرانقلابی ایستادگی و روشنگری می کند و در انتخابات پیش رو تریبون رهنمودهای امامین انقلاب و حامی گفتمان ولایت است له یه علیه جریان و فرد خاصی نیست اما تریبون ولایت باوران و ولایت یاوران و ولایت محوران است.


*************************************************
امام جمعه موقت سی سخت در آئین عبادی سیاسی نماز امروز این شهر، وحدت امت اسلامی را یک ضرورت دینی و سیاسی دانست و گفت: وحدت و همگرایی امت بزرگ اسلام موجب ریشه کنی اختلافات و فرقه گرایی شده و نیز سبب طراوت، پیشرفت و تعالی، معنویت، شکوه و عظمت مسلمانان خواهد شد.
حجت الاسلام موسوی ارتقاء کیفیت کالا‌های تولید داخلی را موجب رونق تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی عنوان کرد و افزود: قطع وابستگی به کالا‌هایی که مشابه آن به راحتی در کشور تولید می‌شود در گرو افزایش سطح دانش و تکنولوژی صنایع مختلف است.
وی ایجاد آشوب و فتنه انگیزی در کشور عراق را حاصل اتاق فکر آمریکا، آل سعود و اسرائیل دانست و ادامه داد: هر وقت دشمنان در برابر خواست و اراده ملت‌های آزادی خواه به ستوه آمدند به وسیله نیرو‌های نفوذی خود، امنیت و آرامش کشور‌ها را سلب کرده و از این راه به دنبال مقاصد شوم خود هستند.

*****************************************


امام جمعه مارگون هم گفت: اتحاد و انسجام میان مسلمانان رمز پیروزی بر دشمنان است.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: دشمنان همیشه برای ضربه زدن به اتحاد و همدلی مسلمانان برنامه ریزی می‌کنند که باید مسلمانان با اتحاد و همبستگی خود این توطئه‌ها را خنثی و دشمنان را از رسیدن به خواسته هایشان نا امید کنند.
*************************************************
امام جمعه موقت لنده در خطبه های نماز عبادی سیاسی امروز این شهر گفت: بصیریت و ولایت مداری مردم موجب شکست و تحقیر آمریکا و دشمنان ایران اسلامی شده است.
حجت الاسلام سید محمود الهی نیا با اشاره به آغاز هفته وحدت و ولادت با سعادت نبی اکرم(ص) افزود:در طول چهل سال گذشته دشمنان نظام به خصوص آمریکا به دنبال وارد کردن به نظام اسلامی بودند که بصیرت و ولایت مداری مردم باعث شکست آنها شده است.
الهی نیا گفت: آغاز به کار سایت فردو نشان از اتکا به توانمندی های داخلی و سیلی محکم به صورت کسانی است که به برجام پای بند نبودند.
امام جمعه موقت شهرلنده با اشاره به گلایه مندی مردم از وضعیت شهری و وضعیت نامناسب جاده های روستایی اضافه کرد: خاکبرداری جاده لنده به تراب از سرعت کمی برخوردار است و  در سه سال گذشته این جاده هیچ گونه پیشرفت قابل توجهی نداشته است.
الهی نیا گفت:ادارات برق، گاز و آبفای شهری برای کاهش تعرفه های خود اقدام کنند که واقعا پرداخت هزینه آنها برای مردم سنگین است.

**************************************
نماز جمعه دیشموک

امام جمعه شهر دیشموک هم با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص اصلاح الگوی مصرف گفت: همگان باید ضمن مصرف صحیح ازاتلاف منابع عمومی همچون برق، سوخت،آب و گاز بپرهیزیم.
حجت الاسلام علی اکبر راوند افزود: در منطقه دیشموک به علت سردسیری بودن مردم در شرایط سختی به لحاظ سوخت قرار دارند و اگر شخصی مصرف بی رویه داشته باشد به دیگران آسیب می رساند.
خطیب نماز عبادی- سیاسی شهر دیشموک با اشاره به توطئه ها و فتنه گری آمریکایی علیه ملت ایران اضافه کرد: آمریکا به طرق مختلف توطئه های خود را علیه نظام اسلامی از سال 1342 که آغاز نهضت بود انجام می دهد.
وی افزود: مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر آمریکا در مساله برجام باعث بی اعتباری کشور آمریکا درجهان شده است.
حجت الاسلام علی اکبر راوند با اشاره به آغاز هفته وحدت سالروز ولادت پیغمبررحمت گفت: شیعه و سنی با وحدت خود باید در برابر دشمنان مشترک بایستند.
وی با اشاره به 20 آبان سالروز شهادت سردار حسن تهرانی مقدم ادامه داد: شهید تهرانی مقدم بنیان گذار صنعت موشکی کشور بود.
راوند اضافه کرد: اگر شهید تهرانی مقدم به شهادت رسید ولی فعالیت های ایشان در تربیت دانشمندان موشکی و خودکفایی کشور در بحث صعنت دفاعی زمینه ساز نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک با اشاه به مشکلات موجود در بخش دیشموک گفت: در حوزه کشاورزی مشکلاتی همچون معارضان مردمی وجود دارد و اکثر زمین هایی که سالیان متمادی کشت شده اند به علت اختلافات به منابع ملی تعلق گرفته اند.
وی با اشاره به برپایی میزخدمت اداره برق در نمازجمعه افزود: از مسئولان این اداره تشکر می شود که ضروری است سایر ادارات همچون اداره برق میزخدمت برای خدمت رسانی به مردم برپا کنند.


*************************************************
امام جمعه دوگنبدان با اشاره به روز ۱۹ آبان سال ۵۷ و شهادت چند تن از جوانان شهرستان گچساران گفت: استان کهگیلویه وبویر احمد ۸ شهید در دوران طاغوت تقدیم نظام وانقلاب کرد که ۷ نفر از این شهیدان مربوط به شهرستان گچساران است که در مسجد جامع شهر دوگنبدان به شهادت رسیدند.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی با اشاره به ۱۹ آبان که به روز گچساران نام گذاری شده افزود: مردم این شهرستان در دوران ستم شاهی افتخار آفریدند و در مقابل طاغوت قد علم کرده و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش پر رنگی داشتند.
امام جمعه دوگنبدان ادامه داد: ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به مناسبت میلاد پیامبر اسلام و امام جعفر صادق (ع) به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.
حجت الاسلام حجازی با تاکید بر اینکه باید در این هفته وحدت بین مسلمان پررنگ‌تر شود گفت: وحدت باید بر سر آنچه خدا و پیغمبر فرموده باشد.

****************************************

نماز جمعه باشت
امام جمعه باشت هم در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به هفته وحدت گفت: امروز وحدت، ضرورتی انکار ناپذیر است و اگر اختلاف نظری هم بین برخی ها وجود داشته باشد باید وحدت و انسجام رفع شود.
حجة الاسلام عبودی افزود: دوماه از اجرای گام سوم گذشت و همچنان اروپایی ها به تعهداتشان عمل نکرده اند.
وی با اشاره به گام چهارم جمهوری اسلامی مبنی بر تزریق گاز به پایگاه هسته ای فردو قم ادامه داد: باتوجه به خارج شدن آمریکا از برجام و اینکه اروپایی ها هم به تعهدات خود عمل نکردند این گام سهم بسزایی در پیشرفت هسته ای کشور خواهد داشت.
وی از تلاش دشمن برای جلوگیری از فعالیت هسته ای ایران خبرداد و گفت: بازرسان آژانس هسته ای با همراه داشتن مواد خطرناک قصد تحریف گزارش آژانس را داشتند که با درایت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی این نقشه نیز باشکست مواجه شد. 
تاکید بر استفاده نکردن خودروهای اداری توسط برخی مدیران و کارکنان در ساعات غیر اداری و جلوگیری از این منکر از سوی نیروی انتظامی از محورهای سخنان نماز جمعه شهر باشت بود.

*************************************************
امام جمعه لیکک در خطبه های نماز امروز این شهر گفت: وحدت شیعه و سنی سدی محکم در برابر توطعه دشمنان اسلام است.
حجه الاسلام افروغی با اشاره به آغاز هفته وحدت افرود: درایت و دور اندیشی حضرت امام(ره) در این نامگذاری پیروزی‌های زیادی را برای مسلمانان به ارمغان آورده است.
وی ادامه داد: هر چند همه ایام باید در پی وحدت باشیم اما نامگذاری این هفته به نام وحدت توانست استکبار جهانی را تضعیف و دین اسلام را تقویت کند.
حجه الاسلام افروغی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار  با جوانان افزود: آمریکایی ها از سال 1332 و قبل از آن با ایران دشمن بودند و البته در سال 57 وقتی انقلاب پیروز شد دشمنی آنها آشکار شد.

وی ادامه داد: در گردش مالی دهیاری ها هیچ نظارتی نیست و مردم هم متوجه این موارد شده اند که امید است مسئولان در این زمینه توضیح دهند.
امام جمعه شهر لیکک با بیان اینکه تخصیص اعتبارات خسارات سیل سال قبل به صورت قانونی و با عدالت تقسیم نشده گفت: حق مردم به ویژه در منطقه سردسیر شهرستان ضایع شده و باید مسئولان در این زمینه پاسخگو باشند.
حجه الاسلام افروغی با اشاره به اینکه برخی ادارات این شهرستان در زمینه خدمت به مردم تعطیل هستند گفت: اگر درب این ادارات بسته شود حداقل دولت هزینه آب، برق و گاز آنها را پرداخت نمی کند.

*****************************

نماز جمعه چرام؛ 
خطیب موقت نماز جمعه چرام هم در آیین عبادی سیاسی این هفته با اشاره به اینکه حق الناس حقوقی است که انسان در رابطه با دیگران باید رعایت کند گفت: رعایت نکردن حقوق دیگران باعث گرفتاری انسان در دنیا و قیامت می‌شود.
حجت الاسلام سید مهدی سبحانی با بیان اینکه، موارد زیادی در مورد حق‌الناس بیان شده مانند احترام به جان و مال مردم افزود: احترام به آبروی مردم هم از موارد حق‌الناس است و نباید عملی انجام دهیم که آبروی دیگران نزد مردم خدشه دار شود.
وی ادامه داد: از موارد دیگر حق‌الناس احترام به حقوق شهروندی است و رفتار ما به گونه‌ای نباشد که بعضی انسان‌ها از حقوق خودشان باز بمانند.

*********************************

نماز جمعه چیتاب؛
امام جمعه موقت شهر چیتاب گفت: پیروزی انقلاب، پیشرفت در عرصه های مختلف و مقاومت های چندساله در برابر تحریم ها در گرو همین وحدت و انسجام میان ملت و نظام بوده و هست. 
وی افزود: تنها راه مقابله با دشمنانی که برای براندازی نظام برنامه ها در پیش گرفته اند و به لطف خداوند ناکام شده اند، همین انسجام ملی به فرماندهی ولی فقیه زمان است.
حجت الاسلام سیدعلی اکرمیان خطاب به مسئولان گفت: مسئولان برای مقابله با دشمن باید با اعتماد به قدرت نیروی داخلی و توانمندی جوانان این مرز و بوم رشته امیدشان را از اعتماد و اتکال پوشالی به غرب قطع کنند.

***********************************
نماز جمعه سوق؛
خطیب جمعه سوق نیز با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت گفت: پیروزی انقلاب اسلامی که در سایه وحدت  ملت، اقشار و طوایف آن در اسلام به تحقق پیوست، موجبات وحدت ملل مسلمان را فراهم کرد.
حجت الاسلام کیانی اصل افزود: این وحدت به صورت حرکت و نهضت اسلامی علیه طاغوت و سلطه‌های اشغالگران و استعمار منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.
وی به نقشه های تفرقه انگیز دشمنان اسلام اشاره و بیان کرد: استعمارگران از راه تقویت تعصب نژادی و قومی یا ملی گرایی و تحریک تعصبات فرقه‌ای شیعه و سنی در صدد جلوگیری از وحدت رو به رشد ملت‌های اسلامی بر آمده اند که باید با همبستگی و اتحاد نقشه های آنان را برآب کرد.


***************/**/*/******

خطیب جمعه این هفته سرفاریاب با بیان اینکه باید از سیره پیامبراکرم(ص) درس بگیریم، بازگشت به سیره نبوی را نیاز امروز و فردای مسلمین دانست و افزود: عفو و بخشش از صفات بارز پیامبراکرم(ص) است و ایشان همواره انسان‌های خطاکار را مورد عفو و بخشش قرار می‌دادند.

خطیب جمعه سرفاریاب گفت : راه، روش، رفتار، کردار و اخلاق پیامبراکرم(ص) برای مسلمانان و دیگر جوامع بشر ی الگو است.

 

امام جمعه سرفاریاب ادامه داد: ما با اهل سنت در کتاب، قبله، شخصیت پیامبر و … اشتراک داریم پس چرا باید اختلاف باشد.

 

حجت الاسلام سید فرج اله پژمان عنوان کرد:مسئولین و مردم باید بدانند که این ثروت بیت‌المال که در کشور وجود دارد متعلق به همه است ومسئول حق ندارد در هرجایگاهی که هست از آن ببخشد.

 

وی عنوان کرد:مسئولین به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای وجانبی مشکلات را رسیدگی ودر جهت حل واختلافات مردم اقدام کنند.

 

حجت الاسلام پژمان اظهار کرد:مسلمانان جهان مراقب تفرقه افکنی دشمنان بین شیعیان و اهل تسنن باشند و یکی از راهکارهای مهم برای خنثی کردن این توطئه شوم نیز حفظ وحدت و همدلی است.

 

وی با اشاره به زیرکی امام راحل برای قرار دادن ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به‌عنوان هفته وحدت گفت: این وحدت در مبانی و اصول اعتقادی نیست؛ بلکه یک راهبرد قطعی و حتمی در مواجهه جبهه مسلمان با کفر و مشرکان محسوب می‌شود و حفظ وحدت و انسجام درونی جامعه را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد:اگرهمه مسلمانان باهم وحدت داشته باشند هیچ ابرقدرتی نمی توانددر مقابل انهابایستد

 

امام جمعه سرفاریاب در بخش دیگری از سخنان خودبه سفر وزیر ورزش و جوانان اشاره وگفت:در ورزش سرفاریاب برای جوانان حرفی نداریم چراکه عمق محرومیت مشهود است .

 

پژمان عنوان کرد:ای کاش وزیر ورزش نیم نگاهی به سرفاریاب می داشت .

 

وی ادامه داد:برای شهرستان و بخش نتیجه سفر چه بود.

 

پژمان اظهار کرد:در تماسی که با مدیر کل ورزش داشتیم وعده یک هفته ای داده که در بخش کارهایی انجام شود البته اگر وعده ها مثل گذشته نباشد.



تاریخ انتشار : 17 آبان 1398 21:00



» اخبار مرتبط:

  • امام جمعه موقت دهدشت:سیل امتحان الهی برای شناخت دشمن بود
  • امام جمعه موقت بوشهر : سیل ایران ، آمریکا را رسوا کرد
  • ستاد نماز جمعه قلعه‌رئیسی ستاد نمونه سال 96 کهگیلویه و بویراحمد شد
  • امام جمعه بهمئی منصوب شد
  • مسئولانی که با مبانی شرعی آشنایی ندارند، محترمانه جا‌به‌جا شوند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler