مشروح اخبار


» عملیات آسفالت در بزرگراه دشت ارژن- تنگ ابوالحیات آغاز شد



عملیات آسفالت بزرگراه دشت ارژن- تنگ ابوالحیات به عنوان یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های ترافیکی درکریدور غرب به شرق که موجب ارتباط استان‌های شمالی و جنوبی و جنوب غربی کشور می‌شود، آغاز شد.

به گزارش راک نیوز از مرکز استان فارس ؛ معاون ساخت و توسعه راه‌ها خبر داد: عملیات آسفالت بزرگراه دشت ارژن-تنگ ابوالحیات به عنوان یکی از مهمترین گلوگاه‌های ترافیکی درکریدور غرب به شرق که موجب ارتباط استان‌های شمالی و جنوبی و جنوب غربی کشور می‌شود، آغاز شد.

 

محمدرضا کدخدا زاده با اعلام این خبر گفت: این بزرگراه بخشی از محور شیراز- دشت ارژن- قائمیه به طول ۱۲۳ کیلومتر است که در محور شیراز- اهواز در مسیر کریدور غرب به شرق واقع شده است و مناطق جنوب غربی کشور را به نواحی شرقی متصل می‌کند و تا کنون ۱۰۲ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است.

 

وی ادامه داد: این بزرگراه در دو قطعه به طول ۲۱ کیلومتر در حال اجرا است و با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۵ درصد در قطعه یک و حدود ۷۰ درصد در قطعه دو مراحل اجرایی را طی می‌کند.

 

کدخدازاده با اشاره به پنج دستگاه پل خاص به طول ۳۱۳ متر در این بزرگراه افزود: این محور دارای دو دستگاه تونل به طول ۶۲۵ متر است که عملیات اجرایی پل‌های خاص و لاینینگ تونل تا پایان سالجاری به اتمام می‌رسد.

 

وی در رابطه با زمان بهره برداری از پروژه اظهار داشت: در حال حاضر عملیات آسفالت در ۳ کیلومتر ابتدایی پروژه در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار مناسب این پروژه در نیمه دوم سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

 

کدخدازاده اعتبار مصوب سال ۹۸ این بزرگراه را ۲۰۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تا پایان سال ۹۷ حدود ۹۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این پروژه هزینه شده و برای تکمیل آن به ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است در حالی که اعتبار مصوب سال ۹۸ این پروژه ۲۰۶ میلیارد ریال تعیین شده است.



تاریخ انتشار : 21 آبان 1398 20:50



» اخبار مرتبط:

  • عملیات آسفالت مسیرهای فرعی متصل به جاده پاتاوه - دهدشت آغاز شد
  • آخرین وضعیت بزرگراه شیراز -اهواز ؛ سرنوشت این بزرگراه درممسنی و رستم چگون ...
  • روستاهای پیرامونی به جاده پاتاوه - دهدشت وصل می شوند/جزییات
  • اختصاص یک هزار و 600 میلیارد ریال برای ساخت محور گچساران -گناوه
  • اختصاص 160میلیارد ریال به طرح بزرگراه بابامیدان، گچساران به بهبهان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler