مشروح اخبار


» موفقیت جهانی ایرنا، مهر تاییدی بر مرجعیت رسانه ای ایران



در نشست اخیر مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه ، خبرگزاری ایرنا به عنوان رئیس این مجمع در دور بعدی(سال۱۴۰۰تا۱۴۰۳) انتخاب شده است.


به گزارش راک نیوز از مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد؛ این خبر در حالی که ایران تحت فشار شدید کشورهای غربی و متحدان آن ها است به دیپلماسی موفق رسانه ای تعبیر شده و برخی از اعضای دولت پیام های تبریکی برای سید ضیاء هاشمی و همکارانش فرستاده اند.

 

این موفقیت رسانه ای در شرایطی برای ایران ایجاد شده است که از زمان مدیریت سید ضیا هاشمی فرزند کهگیلویه و بویراحمد در این خبرگزاری، تحولات شگرفی در باسابقه ترین خبرگزاری ایران ایجاد شده است،تغییراتی که در تارنمای ایرناچه به لحاظ کیفی و چه از منظر کمی خود را نشان داده است و بطور مثال می توان از ایرنا 24 در این مدت کوتاه زمانی، بعنوان فکری نو نام برد که به گواه بازخورهای اجتماعی از یک شبکه تلویزیونی پرهزینه کارایی بیشتری داشته است .

 

به رغم آنکه در مقطعی خبرگزاری ایرنا تبدیل به بولتن عملکرد دولت تبدیل شده بودوانتشار آمار و ارقام عملکردی شاخص ترین محور خبری آن بود، اما پس از ریاست دکتر هاشمی ایرنا از آن انفعال خارج شد و در تمامی رویدادهای مهم به عنوان رسانه ای ظاهر شده که هم منعکس کننده صدای مردم و هم حامی و ناظر برعملکرد دولت است.

در واقع آنچه ایرنای کشور کسب کرده برآیندی از عملکرد همه دفاتر این خبرگزاری در داخل و خارج از کشور است و تمرکز گرایی در آن از بین رفته است.

انتصاب هایی که در خبرگزاری ایرنا در سراسر کشور و پایتخت انجام شد نیز اقدامات مدیری باهوش و آگاه برای ایجاد انگیزش در مجموعه ایرنا بود که تا پیش از آن دچار رخوت شده بود و با خستگی از کورس رقابت با رسانه ها جامانده بود.

 

اگرچه سید ضیا هاشمی در دوره فعالیت خود هر اقدامی انجام داده،خوشبختانه در نهایت خروجی چشمگیر ملی و بین المللی داشته است، اما نباید فراموش کرد هنوز در برخی از استان ها نیاز به تغییر و تحول دراین خبرگزاری ضروری بنظر می رسد.

نکته دیگر آنکه این رسانه در دوره فعالیت هاشمی رفته رفته مرجعیت رسانه ای که از آن انتظار می رفت را کسب کرده است و انتخاب ایرنا در سطح بین المللی مهر تاییدی بر این مرجعیت است.



تاریخ انتشار : 22 آبان 1398 22:56



» اخبار مرتبط:

  • انتخاب پر اشتباه مدیرعامل ایرنا /قوم گرایی بزرگترین آفتی است که کهگیلویه وب ...
  • رئیس خبرگزاری ایرنا کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • با حکم هاشمی؛"سید فرشید تقی زاده" رئیس "خبرگزاری ایرنا کهگیلویه و بویراح ...
  • استاندار کهگیلویه وبویراحمد با مدیرعامل خبرگزاری ایرنا دیدار کرد
  • سرپرست سابق ایرنای کهگیلویه وبویراحمد مدیر خبرگزاری ایرنا در سوریه شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler