مشروح اخبار


» الحاق پارسیان به فارس و واکنش نمایندگان هرمزگان



افرادی با اهداف خاص این مسئله را در استان فارس مطرح کرد‌ه‌اند، تصریح کرد: مسئولان استان هرمزگان به شدت با این مسئله مخالف هستند.

وی در ادامه گفت: مجمع نمایندگان استان هرمزگان و ائمه جمعه نسبت به این مسئله مخالف هستند، ضمن این‌که در گذشته  هم این مباحث مطرح شده بود و واکنش‌هایی را به دنبال داشت.


نماینده مردم بندرعباس،قشم،ابوموسی،حاجی آباد و خمیر در مجلس نهم ضمن مخالفت با جداسازی شهرستان پارسیان از استان هرمزگان، گفت: الحاق این شهرستان به استان فارس باعث افزایش نگرانی‌ و تنش‌ در هرمزگان می‌شود.

ابولقاسم جراره در گفت‌وگو با  خانه ملت، دررابطه با جداشدن شهرستان پارسیان و الحاق آن به استان فارس گفت: مباحثی مطرح شده که شهرستان پارسیان از استان هرمزگان جدا شود.

نماینده مردم بندرعباس،قشم،ابوموسی،حاجی آباد و خمیر در مجلس نهم با بیان این‌که افرادی با اهداف خاص این مسئله را در استان فارس مطرح کرد‌ه‌اند، تصریح کرد: مسئولان استان هرمزگان به شدت با این مسئله مخالف هستند.

وی در ادامه گفت: مجمع نمایندگان استان هرمزگان و ائمه جمعه نسبت به این مسئله مخالف هستند، ضمن این‌که در گذشته  هم این مباحث مطرح شده بود و واکنش‌هایی را به دنبال داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم ضمن یادآوری این‌که این موضوع در بوشهر نیز مطرح شده بود مبنی بر جداسازی عسلویه و الحاق آن به استان فارس، تصریح کرد: بیان این مباحث باعث نگرانی مردم در حاشیه خلیج فارس می‌شود بنابراین می‌تواند باعث ایجاد تنش در منطقه شود.

وی بیان کرد: از هیچ حیثی این جداسازی به نفع مردم منطقه هرمزگان نیست و باعث افزایش تنش‌ها و نگرانی در منطقه شود.

دبیر کمیسیون مشترک طرح انتزاع  در مجلس نهم متذکر شد: ایجاد نگرانی عاملی برای بی‌ثباتی است لذا از آن دسته افراد مطرح کننده می‌خواهیم که از بیان این مطالب پرهیز کنند.

جراره در پاسخ به این‌که چه انگیزه‌ای باعث مطرح شدن جداسازی شهرستان پارسیان از هرمزگان شده است توضیح داد: دست یابی به ساحل خلیج فارس و ادعای رشد و پیشرفت باعث مطرح شدن این مباحث شده است.

وی با بیان این‌که ما نیز معتقد به پیشرفت همه هستیم افزود: استان‌هایی که به لحاظ وسعت و وجود ضعف‌های مدیریتی توسعه نیافته‌اند در صورت اولویت سنجی باید به ظرفیت‌های استان خودشان توجه کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم بخشی از مشکلات استان هرمزگان را ناشی از کمبود اعتبارات دانست و اظهار داشت: نبود نقدینگی باعث مشکلات شده در غیر این صورت استان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است.

جراره گفت: به مطرح کنندگان این مسئله اعلام می‌ کنم اگر توانمندی دارند بهتر است به مشکلات و چاله‌ها استان خودشان رسیدگی کنند؛ در صورت اثبات توانمندی کل ایران را می‌دهیم آنها بسازند.

نماینده مردم بندرعباس،قشم،ابوموسی،حاجی آباد و خمیر در مجلس نهم با تأکید بر این‌که خلیج فارس متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و دغدغه همه مردم است، تصریح کرد: همه مردم ایران ابوموسی و پیشانی خلیج فارس را دوست دارند بنابراین همه باید برای حفظ وآبادانی آن تلاش کنیم. اما این‌که شرایطی ایجاد کنیم که منافع عده‌ای خاص را تأمین کنیم و موجب نگرانی مردم شویم باعث تنش می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم افزود: به لحاظ عقلی و کارشناسی درست نیست استانی که وسعت زیادی دارد دوباره بر مساحت آن بیافزاییم و مشکلات آن را بیشتر کنیم



تاریخ انتشار : 6 آبان 1391 09:43



» اخبار مرتبط:

  • چه کسی استاندار هرمزگان می شود/ دوگزینه مطرح....
  • نامه بیش از 180 نماینده مجلس به روحانی/ اتصال استان فارس به خلیج فارس لغو ش ...
  • درفارس شادمانی ،درهرمزگان نگرانی /گرامیداشت الحاق فارس به خلیج فارس در لامر ...
  • حمله نماینده هرمزگان به استاندارفارس/شمادرآستانه عزل...
  • الحاق بخش‌هایی از هرمزگان و بوشهر به استان فارس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler