مشروح اخبار


» جذب ۴۰۰نیرو در شهرداری شیراز + جزئیات



رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ۴٠٠ نفر نیروی انسانی جدید از طریق آزمون به بدنه شهرداری شیراز اضافه خواهند شد و ساماندهی نیروهای شهرداری نیز در دستور کار قرار گرفته است

.

به گزارش راک نیوز از مرکز استان  فارس، سید عبدالرزاق موسوی سه شنبه با بیان اینکه شورای شهر خود را موظف به تأمین امنیت شغلی تمام نیروهای شهرداری و تقویت توان تخصصی شهرداری می‌داند، گفت: روزی که وارد شورا شدیم با موضوعی مواجه شدیم که مشابه آن را نمی‌توان در کل شهر پیدا کرد؛ زیرا تعداد نیروهای شرکتی در هیچ جایی مانند شهرداری تا این حد زیاد نیست.
وی تصریح کرد: اگر هر یک از این مشکلات را از جایگاه ویژه خودش نگاه نکنیم در تحلیل‌ها دچار مشکل می‌شویم.
رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه نادیده گرفتن برخی مشکلات نیز با منافع عمومی در تعارض است، گفت: این مسأله در حالی است که در عالم واقعیت اتفاقات دیگری نیز خواهد افتاد، یعنی شهرداری نیز با مشکلات عدیده‌ای روبرو است.
وی اذعان کرد: این به این معناست که شهرداری بودجه‌ای از سوی دولت ندارد و به دلیل عدم وجود درآمدهای پایدار کافی، در حال حاضر تنها درآمد شهرداری از محل عوارض دریافتی از مردم است.
شهرداری شیراز به جذب نیروهای متخصص نیاز دارد
رئیس شورای شهر شیراز حفظ مصالح عمومی مردم را بهترین میزان برای هرگونه تصمیم‌گیری در شرایط کنونی دانست و گفت: مصالح عمومی به ما حکم می‌کند که نباید در مرحله گذار از مشکل، از هزینه‌های اساسی شهر کاسته شده و صرف تحقق اموری مثل پرداخت حقوق کارکنان مازاد شود.
موسوی با این مطلب که ما باید کاری کنیم که مجموعه نیروهایی که سال‌های گذشته وارد شهرداری شده‌اند آسیب نبینند، افزود: از سوی دیگر می‌بایست راهی برای ورود نیروهای متخصصی که علیرغم توانایی‌هایشان در پشت درهای بسته بازار کار مانده‌اند و شهرداری به تخصص‌های آنان نیاز دارد پیدا کنیم.
وی ادامه داد: ما در شهرداری نیاز به نیروهای متخصصی داریم که موجب تقویت مجموعه می‌شوند، به عنوان مثال در بخش حقوقی، نیروهای متخصص و کارآزموده به اندازه کافی نداریم در حالی که این نیروها تا امروز به اهداف شهرداری کمک کرده و مدیران توانمند آینده از درون این دسته بیرون می‌آیند.
موسوی توضیح داد: به عبارتی مجموعه‌ای از افراد متخصص که از دانشگاه‌های معتبر فارغ‌التحصیل شده‌اند در بیرون مجموعه هستن دکه شهرداری به تخصص و مهارت آنها نیاز دارد و از سوی دیگر قانون مصوب کرده که استخدام و به کارگیری هر نیرویی، می‌بایست تنها از طریق آزمون و مجوز باشد.
آزمون جذب نیرو برای گزینش افراد متخصص برگزار می‌شود
رئیس شورای شهر شیراز در ادامه با اعلام خبر جذب نیروهای متخصص در شهرداری از طریق آزمون، گفت: برای آن دسته از نیروهای متقاضی کار نیز که شهرداری به تخصص و مهارت آنها نیاز مبرم دارد با رعایت مقررات مربوطه آزمونی برگزار می‌شود تا از این طریق از بین فارغ‌التحصیلان برتر دانشگاه‌ها، افراد شایسته و متعهد، جذب شهرداری شوند که این تعداد حدود ۴۰۰ نفر بوده و در این زمینه شرایط شرکت در آزمون و رشته‌های مورد نیاز به زودی اعلام می‌شود.
رئیس شورای شهر شیراز در واکنش به این موضوع که جذب نیروهای جدید در شهرداری می‌تواند بار مالی مضاعفی به این دستگاه تحمیل کند، با تأکید بر اینکه تقویت توان تخصصی شهرداری شیراز از اهداف جدی شورای پنجم است، تصریح کرد: وقتی گروه جدیدی از متخصصان وارد بدنه شهرداری شوند، خون گرم و جنبش و انرژی مضاعفی در رگ‌های شهرداری تزریق خواهند کرد و این توان تخصصی در مجموع زمینه‌ساز کاهش مشکلات خواهد شد.
شرایط تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قرارداد موقت
دکتر موسوی با بیان اینکه بهترین راه‌حل‌هایی که ما برای این چالش برگزیده‌ایم این است که بر اساس بخشنامه وزارت کشور عمل کنیم، گفت: در این راستا آن دسته از نیروهای شرکتی که دارای مدارک لیسانس و بالاتر هستند تبدیل وضعیت شده تا قراردادهای پایدارتری با شهرداری داشته باشند و سایر نیروهای شرکتی نیز در کار خود ابقاء شده و نباید در زمینه امنیت شغلی، نگرانی خاصی داشته باشند.
وی با تشریح این مطلب که شاخص‌های این تغییر وضعیت، معیارهایی است که از طریق وزارت کشور مشخص و ابلاغ می‌شود گفت: نیروهای شرکتی که از طریق این طرح قرادادی می‌شوند از مجموع ۱۷۰۰ نفر که مدارج علمی بالای لیسانس دارند، حدود ۸۵۰ نفر است که همگی از طریق مصاحبه و بررسی سوابق و ارتباط رشته تحصیلی با سمتی که در آن فعالیت می‌کنند گزینش می‌شوند و در این راستا مجوزهای لازم گرفته شده که به زودی اعلام می‌شود



تاریخ انتشار : 24 دی 1398 23:17



» اخبار مرتبط:

  • ادامه بازداشت ها در صدرا ؛ یکی از اعضای دفتر یک نماینده سابق شیراز در میان ...
  • سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد؛44 نفر از مدیران شهرداری تهران بزودی از شه ...
  • هشدار شهردار دوگنبدان در خصوص جذب نیرو در شهرداری+سند
  • استخدام‌های بی‌قاعده نباید خدمات را تحت‌الشعاع قرار دهد
  • محمد اسدی اعلام کرد:نتایج استخدام شهرداری شیراز
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام