مشروح اخبار


» آیا بازگشت موحد بازگشت عزت به کهگیلویه بزرگ می باشد؟؟



مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

آیا بازگشت موحد بازگشت عزت به کهگیلویه بزرگ می باشد؟

در سپهر سیاست ایران،از مشروطه تابه اکنون جریان های مختلف فکری و اندیشه های مختلفی وجود داشته اند که معمولا گروهی بر سنت تکیه کرده و راه نجات کشور را در پایبندی به سنت و اتکای بر دین می دانستند و گروهی دیگر اصلاحات ساختاری در کشور را پیشه خود قرار داده اند و عده ای نیز موافق براندازی یا انقلاب در هر شرایطی بوده اند.
بعد از انقلاب اسلامی نیز این رویه ادامه دار بوده که در ابتدای انقلاب با چند قطبی چپ و راست و راست میانه مواجه بودیم و بعد ها نیز با ظهور گفتمانی جدید،با دوقطبی اصولگرایی و اصلاحطلبی مواجه شدیم که تا به امروز نیز ادامه دارد.
اما در شهرستان کهگیلویه بزرگ علیرغم وجود تفکرهای مختلف به ندرت اتحاد بر سر تفکر را شاهد بوده ایم و هیچ وقت جریان معتقد به اصلاح نیز بر این دیار حاکم نبوده.اما در انتخابات پیش رو با فیلتر شورای نگهبان شاهد حضور رقیب های به ظاهر معتقد به گفتمان سنتی اصولگرایی هستیم که یکی را سناتور کهگیلویه بزرگ البته که بسیاری اعتقاد بر فراجناحی ایشان دارند و دیگری را سردار اصولگرا می نامند.
سناتور یا سید محمد موحد که سابقه 20 سال نمایندگی را در کارنامه خود دارد،بعد از ۱۲سال فاصله از شهرستان و ۸ سال دوری از بهارستان با شعار بازگشت عزت به کهگیلویه بزرگ به عرصه انتخابات برگشت.
اما موحد چه ویژگی هایی دارد که میتوانیم بازگشت وی را بازگشت عزت بدانیم؟
به راحتی با نگاهی به عملکرد موحد در هر دو قوه قضائیه و مقننه میتوان به این سوال پاسخ داد.
بعد از انقلاب اسلامی و جنگ‌تحمیلی شاهد سازندگی در کشور علی الخصوص مناطق محروم بوده ایم که شهرستان کهگیلویه بزرگ با پیگیری و جدیت آقای موحد نه تنها از ریل سازندگی عقب نماند بلکه نسبت به مناطق همجوار پیشرفت خوبی در این مقوله داشت و این امر باعث محبوبیت موحد بین مردم به خصوص ساکنین مناطقی که صعب العبور بوده اند شد که امروزه در هیچ جای این شهرستان بزرگ، ده و یا روستایی را به ندرت پیدا میکنیم که از زیر ساخت های اولیه برخوردار نباشد.
ومهم تر از این در زمانیکه موحدنماینده مجلس بوده است صندلی وی نه تنها نقطه امید کهگیلویه وبویراحمد بلکه تمامی مردم جنوب کشور بوده است بگونه ای که نام کهگیلویه چنان قد کشیده بود که فرزندان این دیار با افتخار خود را موکل وهمشهری موحد می نامیدند و عزت چنان بود که اگر وزیری پاسخگوی موکلان موحد نبود با تشرهای تند وی روبرو می شد اما با رفتن موحد از بهارستان شرایط بگونه ای تغییر کرد که فرزندان کهگیلویه در بهارستان خود را از شهرستان های دیگری معرفی می کردند
عزت را میتوانیم در کلام ائمه اطهار پیدا کنیم که پیوسته از مشخصه های عزت میتوان به خدمت به مردم و اقتدار و احترام مردم و انصاف و راستی با مردم اشاره کرد که موحد چه زمانی که به عنوان نماینده ملت بود و چه زمانی که هیچ پست و مقامی نداشت از خدمت به مردم فروگذار نبوده و در تمامی این سالها به عنوان فردی شناخته شده در کشور پیوسته و مجدانه پیگیر حل مشکلات مردم بود.
موحد هیچ وقت زیر دوش بی عدالتی در استان نسبت به حوزه انتخابیه اش نرفت و تمام قد از حق مردمش دفاع کرد و در همه زمینه ها با مردم شفاف بود.
هیچ وقت از موحد به عنوان فردی سرمایه دار سخنی به میان نبوده بلکه موحد را فردی سیاستمدار و وزنه ای برای اتحاد و همدلی در منطقه و کشور میدانستند که در هیچ برهه ای منافع شخصی یا منافع حزب یا گروهش را بر منافع ملی و ملتش ترجیح نداده است و با تکیه بر آرمان های انقلابی و دینی خود را خادم مردم نامید.
تمامی این ویژگی ها امروز باعث شده که در هر کوی و برزنی،اکثریت افراد در تمام رده های سنی با جریان های فکری مختلف از بازگشت عزت به کهگیلویه حرف بزنند.
مسئله ای که حائز اهمیت هست این است که حتی کسانی که مخالف ایشان اند و گاها عملکرد وی را زیر سوال میبرند هم به پتانسیل های موحد ایمان دارند و راه نجات کهگیلویه از این بن بست را بدون کمک موحد غیر ممکن میدانند.

افضل هوشیاری 24 دی ماه 1398



تاریخ انتشار : 25 دی 1398 01:30



» اخبار مرتبط:

  • دعوت چندین حوزه از موحد برای حضور در عرصه انتخابات
  • موحد می‌آید تا عزت از دست رفته کهگیلویه بزرگ را احیا کند و به جایگاه اصلی ب ...
  • چهلمین روز درگذشت فرزند سیدمحمد موحد برگزار می شود
  • بازگشت موحد به انتخابات حوزه ی کهگیلویه بزرگ قطعی شد/شور انتخاباتی حامیان م ...
  • بازگشت موحد به انتخابات حوزه ی کهگیلویه بزرگ قطعی شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler